Katana och GSX 1100-tråden

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Kolla här då, inlägg nummer 6000 :)
Vad vann jag ?

Då du inte verkar, enligt din profil iaf, äga en GSX så är du nog diskad är jag rädd:arsele Detta är ju klubben för inbördes beundran som du säkert redan vet. Men om du skulle antyda ett ev. återfall i GSX-träsket kan det tas under beaktning...
 

sportbike

Guest
Då du inte verkar, enligt din profil iaf, äga en GSX så är du nog diskad är jag rädd:arsele Detta är ju klubben för inbördes beundran som du säkert redan vet. Men om du skulle antyda ett ev. återfall i GSX-träsket kan det tas under beaktning...

Well, den kanske har ett "r" för mycket, men hjärtat finns hos de gamla luftkylda förfäderna.
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Fick ju fina svar här också :tummenupp
Ska kika på 93-96 men det känns lite för nytt och så är de så fula.

Isf ska du nog rikta in dej på årsmodell 90-92 om det är 1100:eek:rna du söker efter då dessa har både USD gaffel och 5,5" bakfälg. Lycka till med sökandet/köp. :)

Nu har man suttit och gnuggat motorn med avfettning i förberedelse för färg. Lyser som ett hundollon i månsken. :tummenupp

:skrämd Ingen annan som reagerar och blir lika skrämd som jag när "vissa" :rolleyes: vet hur hundollon ser ut i månsken...? :D

Då du inte verkar, enligt din profil iaf, äga en GSX så är du nog diskad är jag rädd:arsele Detta är ju klubben för inbördes beundran som du säkert redan vet. Men om du skulle antyda ett ev. återfall i GSX-träsket kan det tas under beaktning...

:D :yoparty :tummenupp
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
:skrämd Ingen annan som reagerar och blir lika skrämd som jag när "vissa" :rolleyes: vet hur hundollon ser ut i månsken...? :D

:D

Men fint blev det. :)

DSC_0013-5.jpg
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kort fråga: Funkar ett push-pull gasreglage från RS gasare på FCR gasare? Ser ju likadant ut i princip men jag tänkte om utväxling, osv. stämmer? Tänkte försöka spara några hundralappar om det går (RS reglaget är billigare).

Tror ni förresten det räcker med dom drygt 90cm långa vajrarna om man har ett brett fatbar styre eller behöver man längre (100cm+)?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Kort fråga: Funkar ett push-pull gasreglage från RS gasare på FCR gasare? Ser ju likadant ut i princip men jag tänkte om utväxling, osv. stämmer? Tänkte försöka spara några hundralappar om det går (RS reglaget är billigare).

Tror ni förresten det räcker med dom drygt 90cm långa vajrarna om man har ett brett fatbar styre eller behöver man längre (100cm+)?

Det brukar vara bätttre att veta än att tro, så prova:tummenupp

/U
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tror ni förresten det räcker med dom drygt 90cm långa vajrarna om man har ett brett fatbar styre eller behöver man längre (100cm+)?

Bästa sättet är att mäta.
Det finns olika sätt att dra kablar förutom att ändra längden på dom.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har nog en poäng där.

Men själva reglaget från RS gasarna ska väl funka utan några som helst problem?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har börjat samla bråte till ett motorbygge.

En komplett -81 snurra med hiflow drev och ev en superhub koppling och lite annat gott.
Den ska blida grund till bygget.
En komplett vev i mycket bra skick från en 84 snurra ramlade in idag.
Svetsad och fixad enligt konstens alla regler för lite kralligare effekt.
20 mm kolvbult ska det vara till denna pjäs.
En -84 cyinderrad och kolvar ligger och väntar på att något ska hända.
Ska troligen maxborras.
Sen kommer toppen få större ventiler, stiligare kanaler och vassare kammar samt ett trevligt komp.

Ska troligen styras med ett sprut.
Delorto fuggarna är ju vackra men jag vill få den riktigt riktigt åkbar.
Och så kan man ju leka så mycket mer i bänken...
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Har börjat samla bråte till ett motorbygge.

En komplett -81 snurra med hiflow drev och ev en superhub koppling och lite annat gott.
Den ska blida grund till bygget.
En komplett vev i mycket bra skick från en 84 snurra ramlade in idag.
Svetsad och fixad enligt konstens alla regler för lite kralligare effekt.
20 mm kolvbult ska det vara till denna pjäs.
En -84 cyinderrad och kolvar ligger och väntar på att något ska hända.
Ska troligen maxborras.
Sen kommer toppen få större ventiler, stiligare kanaler och vassare kammar samt ett trevligt komp.

Ska troligen styras med ett sprut.
Delorto fuggarna är ju vackra men jag vill få den riktigt riktigt åkbar.
Och så kan man ju leka så mycket mer i bänken...

Låter trevligt. :tummenupp Vad ska motorn sitta i då? Finns det något sprut som har delning som är i närheten av GSX rovans insugskanaler? (förutom gamla GPZ sprut)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Detta duger inte. Tråden höll ju på att halka till andra sidan. Vars håller alla hus?

För att liva upp tråden lite tänkte jag ställa en motorfråga:

Är det något speciellt jag bör tänka på utöver det vanliga när jag ska lyfta av toppen? Vilken ordning ska jag ta det i? Lossa överfall och kammar först, lyfta av kamkedja, lossa på muttrarna till toppen och plocka av den?
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
En komplett -81 snurra med hiflow drev och ev en superhub koppling och lite annat gott. En komplett vev i mycket bra skick från en 84 snurra ramlade in idag.

Tänk på att -81:a hub inte passar med -84 vev, olika drevning. Råkade på det en gång då jag försökte få i en 84 hub i en 83 motor, gick nääästan, så lite skiljer det:huvet
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Detta duger inte. Tråden höll ju på att halka till andra sidan. Vars håller alla hus?

För att liva upp tråden lite tänkte jag ställa en motorfråga:

Är det något speciellt jag bör tänka på utöver det vanliga när jag ska lyfta av toppen? Vilken ordning ska jag ta det i? Lossa överfall och kammar först, lyfta av kamkedja, lossa på muttrarna till toppen och plocka av den?

Du bör börja med att lossa ventilkåpan... :hihi

Näe, nu ska jag vara seriös. Glöm ej att markera kamkedja och kamdreven (om du planerar att sätta tillbaka samma kammar och inte tänker plocka ner hela motorn i molekyler). Lossa överfallen så att inte onödiga spänningar uppkommer i kamaxlarna. Annars är det ren logik för övrigt. Meka på! :tuttar

Den kommer hamna i min -81a som finns på bild här nånstans.
Fullt Sveavägsutrustad så som det skulle vara på den tiden.

Härligt :tummenupp Back to the 80´s! :yoparty
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Tänk på att -81:a hub inte passar med -84 vev, olika drevning. Råkade på det en gång då jag försökte få i en 84 hub i en 83 motor, gick nääästan, så lite skiljer det:huvet

Jasså...

Går dreven att flytta då?

Härligt :tummenupp Back to the 80´s! :yoparty

Yessss.
Drömhojen när man var 16-17 bast.
Har haft en -80 en gång i tiden men den var inte helt kittad som denna ska bli.
Toppas naturligtvis med en vit sadel...:yoparty

Edit: lägger upp ett par bilder efter klagomål att dom saknas, håll till godo med objektet! :)
En bild på DelOrto fuggarna med, 34or som eventuellt säljs om någon är intresserad.
men är i valet och kvalet.
DelOrto eller sprut... Okörbart eller körbart... :D
 

Bifogat

  • DSC01534.jpg
    DSC01534.jpg
    231.3 KB · Visningar: 114
  • DSC01536.jpg
    DSC01536.jpg
    241.4 KB · Visningar: 127
  • Delorto 34.jpg
    Delorto 34.jpg
    26.4 KB · Visningar: 86
Last edited:

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Yessss.
Drömhojen när man var 16-17 bast.
Har haft en -80 en gång i tiden men den var inte helt kittad som denna ska bli.
Toppas naturligtvis med en vit sadel...:yoparty

Edit: lägger upp ett par bilder efter klagomål att dom saknas, håll till godo med objektet! :)
En bild på DelOrto fuggarna med, 34or som eventuellt säljs om någon är intresserad.
men är i valet och kvalet.
DelOrto eller sprut... Okörbart eller körbart... :D

Undrar vem som klagat...:rolleyes:

Fränt! :yoparty Nostalgi på hög nivå. Hade en GSX1100E -80 som var svart och guld. Det var min första 1100 kubikare. Tyvärr lånade jag ut den till lillbrorsan med nytaget körkort, snäll som man är.:huvet Gissa hur det slutade... :kryckor :nurse
Då bidde det en -81:a (den i mitt SH-garage) som ersättning. Tyvärr har jag enbart ett par riktigt gamla taskiga foton på min svart/guldiga någonstans i gömmorna i Sverige så jag kan inte lägga upp några foton på den föredettingen i mitt album här.
DelOrto gasare har jag aldrig testat på. Är de så hemska som det låter på dej i körbarhet? :tungan
DelOrtorna skulle väl annars göra sej som prydnad i bokhyllan hemma? :)
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top