Katana-Jocke
Second place - First loser...
- Gick med
- 24 Jun 2009
- Hoj
- Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Vad tänker du åka med för storlek på ventilerna?Okej nu när vi börjar närma oss lite effekt, vore det intressant att höra hur långt räcker snedskuren primär drivning??
Mitt motor ser ut som följer:
kuttad låda - Klar
Svetsat ettans drev - klar
Super hub - klar
Hårdare fjädrar i korgen - klar
Koppling med extra lamell - klar
Hi flow drev - klar
Portad topp Avelan - klar
Kam en specialare från england 9,5mm lyft mycket duration - klar
Hårdare ventil fjädrar - klar
Hewyduty kamkjedja - klar
Olje returerna uppfrästa - klar
Återstår att uppgradera lite till:
Borra 1327
RS 40
Plasta toppen
troligen även Dyna 2000
Kanske toppsmörjning (men fungerar utan)
Ska jag lägga till rakskurna drev?
Har ni några tips om vad jag bör fixa mera?
Jo jo svänghjulet vet jag om det måste sitta fast
Vad kan man tänkas få ut på slangen när den väl är intrimmad??
Det där låter intressant. Problemet med strypkammarna är ju just att effekten tar slut vid 6000 varv.
Men vad skulle man ha satsat på? .348" kammarna låter ju på något sätt som den gyllene medelvägen, eller är det vettigare att köpa någon av dom andra (.370" / .340")?
Varifrån rekommenderar ni att man köper? Direkt från Web Cams eller från nån annan trim-sida, typ APE?
Jag hade valt modified (.348) med tanke på den konfiguration du tänker åka med ett tag och med tanke på den plan du har för framtiden.
.340 kammarna funkar nog lika bra innan du börjar porta, gå upp i ventilstorlek samt öka kubiken ordentligt, men tror nog att du får ut mer av maskinen med modified kammarna när detta väl är gjort jämfört med .340 kammarna.
Köp från billigaste stället.
har ni några tips om vad jag bör fixa mera?
en livförsäkring
Last edited: