Katana och GSX 1100-tråden

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Ska ngn åka till Kjula imorgon ?

Vilka är på för en öl imorgon kväll ? // Henrik:D

Ja, fick en återbudsplats. Bildbevis följer, min blå/vita samt Patriks (PatrikL) B-king som luftades i väntan på att hans Pro street bike skall bli klar. Vi fick inga tidkort på plats p.g.a. krånglande tidtagning men utlovades att få dem i efterhand. Kändes inte som några höjdarrepor för min del så det blig nog inte så rolig läsning:gnissla

/Ingvar

Bifogat

• P1000845_mini.jpg
    P1000845_mini.jpg
    159.5 KB · Visningar: 115

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Ja, fick en återbudsplats. Bildbevis följer, min blå/vita samt Patriks (PatrikL) B-king som luftades i väntan på att hans Pro street bike skall bli klar. Vi fick inga tidkort på plats p.g.a. krånglande tidtagning men utlovades att få dem i efterhand. Kändes inte som några höjdarrepor för min del så det blig nog inte så rolig läsning:gnissla

/Ingvar
Nån koll på sluthastighet ?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu är oskulden på hojen tagen. Kändes mycket bra!

Ska dock pilla vidare med förgasarna, har ju suttit och trott jag justerat på rätt ställe när jag justerat på slow air screw men det är ju tokfel. Inte undra på att stiften sett snåla ut när jag haft luftskruvarna utskruvade 2½ varv och inte justerat på bränsleskruven (pilot jet) för att justera tomgången.

Man lär sig något nytt varje dag. :huvet

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ny provtur avklarad, denna gång med förgasare justerade på RÄTT sätt. Blev ju viss skillnad... :rolleyes:

Ett jäkla drag i spisen nu, går väldigt fort att dra upp den mot 5-6000rpm och det känns tydligt att det finns mer att ge över det. Och nu förstår jag på riktigt varför flatslides är "the shit" att ha. :)

Väghållningsmässigt så var den också väldigt förtroendeingivande. Hojen känns både oerhört lätt och stabil. Inga konstiga vibrationer som jag hade tidigare. Mjuk och följsam i rörelserna, känns som det är en moped man kör när det svänger. :tummenupp

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
...Och nu förstår jag på riktigt varför flatslides är "the shit" att ha. :)

Det skålar jag på. :fyllisar

Kul att du fått till ditt läckra bygge och att allt verkar lira ordentligt. :tummenupp

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag har äntligen startat upp motorn på min Katana -82:a som har varit ett projekt i några år nu :)
Det finns lite justeringar att göra. Framför allt med smottis 33:eek:rna.

Oljetryckslampan höll på och fladdrade oxå, får leta lite å se vad det kan vara.
Någon ganske vet, eller har en aning?
Jag har aldrig haft det problemet förut trots 23 år med Katanor.

Nu blir det roligare att få ordning på resten :D

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Hoj
Suzuki katana 1295
Hej.
Har nu försökt att tima in mina kammar. Har hamnat på lobcenter 107,5 på insug & 109 på utblås & värdet på kammarna är 108. Är det ngt som kommer att märkas på motorns gång el kan jag nöja mig med det? Är ju otroligt små justeringar som behövs för att värdena ska hamna tokfel

//Patrik

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jag har äntligen startat upp motorn på min Katana -82:a som har varit ett projekt i några år nu :)

Oljetryckslampan höll på och fladdrade oxå, får leta lite å se vad det kan vara.

Gott mos! :tummenupp
Är oljetryckskontakten okay? Kanske skruva bort den och sätta den på andra katanan för att på ett primitivt sett checka?

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Grilla tisdag 19/5

Hej Gubbar å Kärringar

Tänkte tända grillen :brinnerup i morgon Tisdag 19/5 på MCE (se vägbeskrivning mce.se).
Ta med helgens road kill å smörj kråset, dricka å fika finns på plats!!

Jag är där från ca 1800...

Extra kul om Ni kan komma på en GSX/Katana men det är inget krav, finns plats för även för bilen (men räkna med att bli tråkad... :arsele )

VÄLKOMNA!

Mvh Nisse

Vem fan är Nisse Hult

Dåligt oljetryck :va
Knappast elfel, ett elfel skulle få den att blinka om det inte fanns tryck och strömmen försvann då och då...
Prova att swopa brytaren från fin hojen.... innan du river ned pumpen.
Mäta oljetrycket?

Hänger du med i morgon??

Nisse

Last edited:

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
MotoMartin

Intressekoll.

Nån som är intresserad av att förvärva 1st MM GSX1327-83?
Mycket godis i motorn som i nuvarande utförande gått ca 5oo mil. Nej, inga oljeläckage:) och går som fan. Ducati usd-gaffel, hjul och Brembobromsar. 200mil gammal Öhlinare baktil som är set-up:ad för Martin. 20 mil gamla däck fram+bak (Mich.Pilot Road2 120/70-17+170/60-17) En uppsättning nya drev medföljer, fräscha sitter även på.
Varför undrar en del, dags för nyare hoj. Har under hela mitt liv bara ägt 83:eek:r:va

Hakar? tja, ett litet bränsleläckage som behöver fixas i tanken (obs, litet), synka in 3:ans förgasare så den går jämnt och fint på låga varv. Kanske ett nytt batteri också.

PM:a

C u Boys

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Intressekoll.

Mycket godis i motorn som i nuvarande utförande gått ca 5oo mil. Nej, inga oljeläckage:) och går som fan. Ducati usd-gaffel, hjul och Brembobromsar. 200mil gammal Öhlinare baktil som är set-up:ad för Martin. 20 mil gamla däck fram+bak (Mich.Pilot Road2 120/70-17+170/60-17) En uppsättning nya drev medföljer, fräscha sitter även på.
Varför undrar en del, dags för nyare hoj. Har under hela mitt liv bara ägt 83:eek:r:va

Hakar? tja, ett litet bränsleläckage som behöver fixas i tanken (obs, litet), synka in 3:ans förgasare så den går jämnt och fint på låga varv. Kanske ett nytt batteri också.

C u Boys

Var'e så hemskt att vara ute å åka med mig i går :confused:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Intressekoll.

C u Boys

Du frestar mig... :gnissla

Skickar PM...

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ny testrepa med GSX:en gjord.

Helvete vad det börjar hända saker över 8000 varv nu! :yoparty

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Intressekoll.

C u Boys

Kollade lite med kontakter och du kan få en rostfri tank gjord att placera under glasfiber höljet om några veckor - kan det få dig på andra "tankar" .... :)

Säljer aldrig min Harris, men visst kan jag tänka mig en nyare maskin som komplement... :tummenupp

Mvh NH

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA