Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
du har pm..

Sett den men jag har ju 7 fullt fungerande vippor och .348" kammar redan. :)

Tror inte heller han vill dela på paketet när jag bara behöver en vippa.

Jag har en hög vippor liggandes.../ Henrik

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Började fundera lite grann på det där med Stockholmsvisit nu idag. Ser ju ut att bli kanonväder största delen av veckan (idag t.o.m. fredag) så jag tänkte mig eventuellt köra ner på tvåhjulingen tidigt på onsdag morgon och åka hem fredag eller lördag. Som ett litet "höstminne" bara.

Husrum funderade jag lite över och jag har ju en farbror ute i Skogås som jag skulle kunna vara inhysing hos men kan någon annan bistå med tak över huvudet så fungerar ju givetvis det också.

Skulle det vara möjligt att ha en liten mini-träff kanske torsdag eftermiddag eller under fredagen? :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Det skulle ju kunna vara något! Har ju länge velat ta del av denna fantastiska gemenskap som finns i hufvudstaden. :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Nå, vad säger farbröderna i Fjollträsk? Skulle det kunna vara något?

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Nå, vad säger farbröderna i Fjollträsk? Skulle det kunna vara något?

Ska du åka 90 mil i denna temp så lovar jag att jag åker in bara för att höra dina leder knaka å se hur många tår du har kvar...

Åkte 30 mil i 8 grader i ett svep för 25 år sedan lovade mig att aldrig någonsin göra om det!

På sommaren svalkar det gott i 180... men på hösten :huvet

Onsdag är väl lite bättre drag kanske finns det någon som kör ännu? torsdag är tämligen död, fredag mycket folk ute i svängen - ska du ta med skjutshjälmen :tuttar
Häng på te Pite - :D:D lycka till :D:D:D

//NH

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ska du åka 90 mil i denna temp så lovar jag att jag åker in bara för att höra dina leder knaka å se hur många tår du har kvar...

Åkte 30 mil i 8 grader i ett svep för 25 år sedan lovade mig att aldrig någonsin göra om det!

På sommaren svalkar det gott i 180... men på hösten :huvet

Onsdag är väl lite bättre drag kanske finns det någon som kör ännu? torsdag är tämligen död, fredag mycket folk ute i svängen - ska du ta med skjutshjälmen :tuttar
Häng på te Pite - :D:D lycka till :D:D:D

//NH

Körde ju 44 mil häromdan (varav 12 i regn) när det var 7 grader ute. Inga problem bortsett från att fukten från regnet hann krypa in till benmärgen. Ni är lite för finkänsliga där nere i söder. :tungan

Satsar på att åka kring 06:00 eller strax därefter imorgon och hålla beskedlig hastighet (skyltad + moms) så jag bör väl enligt mina beräkningar nå Estokolmo kring 18-tiden inräknat matstopp (Sundsvall) + tankningar (Ö-vik, Gävle).

Hade jag ditt nummer Pär? Har något vagt minne av att du skrivit det i ett PM men jag har gjort höststädning i inkorgen.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Donken onsdag i morgon mao

Hej

Ska vi sluta upp manstarkt och ta emot Victor i morgon onsdag?
Grabben kör 180 mil för att träffa oss!!!

Donken blir det, å några fik ska vi väl hinna med ...
Är Ni på :tummenupp eller avställda :glömdet

//NH

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Ni är lite för finkänsliga där nere i söder. :tungan

2002 var jag & farsan uppe i Boden och Storforsen då gubben är född och uppvuxen där mitt i ingenstans. Bedårande vackert på många sätt men huva för att få ras eller avåkning där, då lär man få vänta...:tungan

Hur som helst, Vi startade hemåt från Boden vid 12-tiden efter tankning av hojar. Vi körde på och stannade när röven krävde det samt tankarna var tomma. Jag kom hem 0200, 14 timmar och 96 mil senare med hela E4:an i huvudet. Använd proppar säger jag bara.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Det är inte det det beror på utan vi körde av oss den ungdomliga entusiasmen (att köra i alla väder och nästan året runt) på 80-talet:D
Vad gjorde du då:va

Haha, då skvalpade jag nog runt i fröpåsen på farsgubben. :D

2002 var jag & farsan uppe i Boden och Storforsen då gubben är född och uppvuxen där mitt i ingenstans. Bedårande vackert på många sätt men huva för att få ras eller avåkning där, då lär man få vänta...:tungan

Hur som helst, Vi startade hemåt från Boden vid 12-tiden efter tankning av hojar. Vi körde på och stannade när röven krävde det samt tankarna var tomma. Jag kom hem 0200, 14 timmar och 96 mil senare med hela E4:an i huvudet. Använd proppar säger jag bara.

Ja, jäkligt fint uppe kring Storforsen. Boden är också rätt mysigt, speciellt såhär års. Men i annat fall går ju visan: "Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler, den platsen heter Boden dit vill jag aldrig mer.". :tungan

Jag är däremot rätt så härdad både som person och på motorcykel (åkt bakpå i både regn och rusk många gånger) så jag tror nog jag ska fixa resan på ca 10-12 timmar. Kört E4:an efter kusten rätt många gånger också så jag är rätt luttrad.

Men som Pär sa: vore ju kul om det blir lite uppslutning i alla fall. :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tror faktiskt jag åker ut till Skogås först och kastar av mig lite packning. Orkar inte släpa med en 60-liters trunk och en stor ryggsäck om vi ska ut och köra på eftermiddan.

Men efter det beger jag mig in till stan. Mötesplats återstår att se då jag bara hittar till några landmärken (typ Sergels Torg). :tungan

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
:tummenupp:tummenuppHm, sergelstorg, ja då är du nära sveavägen

En liten fråga...tar du ef:n ner till sthlm?

Ja, jag kör E4:an tills avfarten ner mot Södertälje, där kör jag rakt fram och kör mot Globen, sen viker jag av söderut mot Skogås. Orkar inte börja snirkla mig genom centrum. Tar sån jäkla tid. Fast Essingeleden kanske också är en mardröm...? :näsblod

Sticker däremot iväg tidigt. Satsar på nån gång efter 05:00. Då har jag kanske tid att svamla med lite sightseeing efter vägen. :tummenupp

Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Nja jag har inte pratat med honom på några år,men vi har delat garage innan dess.
men tydligen så ska han ha flyttat tillbaka till E-tuna igen från greklan.

Japp han e hemma. Du kan väl skicka ett PM till karln så kan ni åka tillsammans :tummenupp

Jag ska ringa å tjata på'n i morron:D

ps han behöver garage igen:gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar