Katana och GSX 1100-tråden

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01
håller med klotis.

slänger på helsyntet på hojen.
läste på lite om oljor så det känns bäst med hel.

här e ett par bilder på hojen.
tänkte först banta ner den men jag gillar när den e så grov på nåt vis,ev skulle man kanske sänka den.

Bifogat

• DSC01934.jpg
    DSC01934.jpg
    232.5 KB · Visningar: 109
  • DSC01935.jpg
    DSC01935.jpg
    235.1 KB · Visningar: 104

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
håller med klotis.

slänger på helsyntet på hojen.
läste på lite om oljor så det känns bäst med hel.

här e ett par bilder på hojen.
tänkte först banta ner den men jag gillar när den e så grov på nåt vis,ev skulle man kanske sänka den.

Med tanke på dina två slaktpinnar som sticker upp mot facet så ser den redan sänkt ut...
Har en 85 i garaget å visst den är fet... med 180 däck ser den ännu bättre ut...

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ville bara passa på att berömma alla på det här forumet:tummenupp otroligt bra svar och en god ton oavsett hur dumma frågor man ställer(har ju själv hållt till på enduroslingan eller spikat på huset i x antal år.)därför så kul att man bara med ett par tryckningar från ett par nariga pekfingrar kan få i stort sett all info man önskar.keep up the good work:Bugar

Hmm en bild på Katanan kanske pekfingrarna klarar att ladda upp....
Är den i körbart skick till sommaren vill vi gärna se dig vid Donken någon onsdag...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Eländet ihopskruvat igen. Svingen blev mucho bra. :)

DSC_0030-4.jpg

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Katana kanske nån?

Halloj Grabbar!

Jag funderar på om inte jag behöver en katana:)Finns det nån här som kaske känner till nån hoj som kan vara till salu? skicka gärna ett mail (alt Pm)

Vi höss,
Janne

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Vad har du för hjulbas egentligen? Justerbar förvisso.

/U

EDIT: Måste rätta mig själv. Med kedjan fullt sträckt och ett 20-30mm slack så ligger hjulbasen på ca 1630mm, inte 1730 som jag skrev tidigare. :)

Att baken är kortad och ombyggd påverkar också att den ser lite längre ut.

Last edited:

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
Hmm en bild på Katanan kanske pekfingrarna klarar att ladda upp....
Är den i körbart skick till sommaren vill vi gärna se dig vid Donken någon onsdag...

haha,ja det borde dom ju klara av(ett helvete med alla stickorna som sitter i dom från 1"4 virket bara)skämt åsido så är den spridd över hela garaget med hopp om en ny lack + lite annat.letar lite delar mm.Jag är övertygad om att kilsgårdsbröderna sitter på en guldgruva med gamla kat/gsx/bakker grejer. sen gäller det att få dom att släppa på godbitarna också.....Annars tror jag den finns på den här tråden ganska tidigt innan jag köpte den,hursomhelst lägger in ett par bilder när jag får till något som märks

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Gördetsjälv-kit för hemma-coatatren

Skall bli intressant och se om den nya magiska vätskan, som med tanke på priset måste bestå av till största delen guld, gör att den svarta färgen på grenröret håller ett tag. Nyblästrat rör, air-brush och magisk vätska väntar.

/Ingvar

Bifogat

• P1020243_mini.jpg
    P1020243_mini.jpg
    95.4 KB · Visningar: 68
  • P1020252_mini.jpg
    P1020252_mini.jpg
    96.4 KB · Visningar: 73
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Skall bli intressant och se om den nya magiska vätskan, som med tanke på priset måste bestå av största delen guld, gör att den svarta färgen på grenröret håller ett tag. Nyblästrat rör, air-brush och magisk vätska väntar.

/Ingvar

Håller med dig, intressant att se om det fungerar.
Det är ett återkommande problem det där med färgen på krökarna.
Hoppas du har hittat nå't bra :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Enda problemet jag tror du kommer stöta på Ingvar är för tunt med färg på krökarna, i alla fall om du ska använda airbrushen som ligger bredvid burken.

Dom där sprutorna är till för små detaljer, t.ex. ett lock till bromsvätskebehållaren eller nån gammal plastmodell. Att lägga på några tjockare lager som ska vara någorlunda beständiga kommer bli väldigt besvärligt. Sen kommer det se flammigt och jäkligt ut också på grund av att sprutan har en effektiv sprutbild på några få kvadratcentimeter med sprutan 5-10cm från rören.

Jag skulle ha köpt en större spruta mer ämnad för billackering och större saker. Biltema och JULA har riktigt billiga sprutor som fungerar bra på mellanstora detaljer (t.ex. grenrör).

Så mitt råd är: köp en vettig spruta annars är risken övervägande att du får blästra och lackera om. :)

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Enda problemet jag tror du kommer stöta på Ingvar är för tunt med färg på krökarna, i alla fall om du ska använda airbrushen som ligger bredvid burken.

Dom där sprutorna är till för små detaljer, t.ex. ett lock till bromsvätskebehållaren eller nån gammal plastmodell. Att lägga på några tjockare lager som ska vara någorlunda beständiga kommer bli väldigt besvärligt. Sen kommer det se flammigt och jäkligt ut också på grund av att sprutan har en effektiv sprutbild på några få kvadratcentimeter med sprutan 5-10cm från rören.

Jag skulle ha köpt en större spruta mer ämnad för billackering och större saker. Biltema och JULA har riktigt billiga sprutor som fungerar bra på mellanstora detaljer (t.ex. grenrör).

Så mitt råd är: köp en vettig spruta annars är risken övervägande att du får blästra och lackera om. :)

Det var Mr Weird Performance själv som rekommenderade den lilla AirBrush-sprutan av två anledningar.
1) Resultatet blir bra. (Det skall läggas på i endast 1 tunt lager, annars spricker det).
2) Magiska vätskan räcker eftersom allt hamnar på rören. Burken innehåller 125ml färdigblandad "färg", kostar 500:- på extrapris.

/Ingvar

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Det var Mr Weird Performance själv som rekommenderade den lilla AirBrush-sprutan av två anledningar.
1) Resultatet blir bra. (Det skall läggas på i endast 1 tunt lager, annars spricker det).
2) Magiska vätskan räcker eftersom allt hamnar på rören. Burken innehåller 125ml färdigblandad "färg", kostar 500:- på extrapris.

/Ingvar

Där ser man. Trodde att den skulle läggas på mer flödigt.

Jaja, men då blir det säkert bra. :)

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Någon som vet var man kan köpa nya lameller till ett bra pris?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hurra! Imorn blir det att skicka pengarna för toppen. Förhoppningsvis bör den väl dyka upp inom en snar framtid då. :)

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
haha,ja det borde dom ju klara av(ett helvete med alla stickorna som sitter i dom från 1"4 virket bara)skämt åsido så är den spridd över hela garaget med hopp om en ny lack + lite annat.letar lite delar mm.Jag är övertygad om att kilsgårdsbröderna sitter på en guldgruva med gamla kat/gsx/bakker grejer. sen gäller det att få dom att släppa på godbitarna också.....Annars tror jag den finns på den här tråden ganska tidigt innan jag köpte den,hursomhelst lägger in ett par bilder när jag får till något som märks

Om du inte tänkte lacka själv så kan du snacka med Bobby på Lidingöbillackering han fixar det mesta även dekaler om du mot förmodan inte får tag i orginal... skickar med en hälsning från Bålsta att det dröjer lite med Harrisen...

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
Om du inte tänkte lacka själv så kan du snacka med Bobby på Lidingöbillackering han fixar det mesta även dekaler om du mot förmodan inte får tag i orginal... skickar med en hälsning från Bålsta att det dröjer lite med Harrisen...

tackar för tipset,har varit i kontakt med stenlack i kungsängen men det är alltid bra med olika alternativ.har han gjort jobb åt dej tidigare? lite pyssligare lack i åtanke med linjer osv.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
tackar för tipset,har varit i kontakt med stenlack i kungsängen men det är alltid bra med olika alternativ.har han gjort jobb åt dej tidigare? lite pyssligare lack i åtanke med linjer osv.

Bobby har lackat sedan 80 talet, går du bet på dekaler kan dom måla upp dom åt dig eller trycka dom och lägga under klarlacken!
I dag är han delägare i lackfirman.
Dom lever på att lacka allehanda bilar både Svenssons försäkringsjobb men Corvetter, Jaggor å annat smått å gått står alltid på kö... De gör gärna MC jobb också bästa du kan göra är att slänga in grejerna i skuffen åka förbi å ta en diskussion "seeing is beliving" ingen mening att ta diskussionen på telefon. Kolla bara att Bobby är på plats innan då åker!

Vill du kosta på lite så är det Terje som gäller, state of art!!!
www.terjeaspmo.com
Sen är ju bara frågan om du törs använda pärlan på vägen igen...

Alltid drömt om en Ferrari röd Viggen att toura runt med, med denna slår alla drömmar http://www.terjeaspmo.com/gF161.asp synd att inte hela kärran blev lackad....
//NH

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...