KatanaKurre
Original, Bus x2, Dragrace
Någon som har färgkod till den grå/silver färgen som orginalkatanan har ?
Kör med volvo 130 den är så nära det går att komma. Enkelt och bra
Någon som har färgkod till den grå/silver färgen som orginalkatanan har ?
Någon som har färgkod till den grå/silver färgen som orginalkatanan har ?
Hej,
Jag är ny på forumet, trevligt att se att det finns viss aktivitet på det!
Jag har en fundering/fråga:
Jag har en Katana 1100 -82. Den har motor byggd av T. Klarkner på MotoSpeed i Västerås. Den är borrad, har andra förgasare, oljekylare mm. På hojen sitter idag ett Laser 4-1. Jag funderar på att byta till ett Yoshimura istället. Det känns som Lasers kvalitet är sådär samt att Yoshimura känns mer tidstypiskt. Vad tror ni på forumet, är det ett bättre system och måste jag bestycka om förgasarna vid ett byte?
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=71
Hej,
Jag är ny på forumet, trevligt att se att det finns viss aktivitet på det!
Jag har en fundering/fråga:
Jag har en Katana 1100 -82. Den har motor byggd av T. Klarkner på MotoSpeed i Västerås. Den är borrad, har andra förgasare, oljekylare mm. På hojen sitter idag ett Laser 4-1. Jag funderar på att byta till ett Yoshimura istället. Det känns som Lasers kvalitet är sådär samt att Yoshimura känns mer tidstypiskt. Vad tror ni på forumet, är det ett bättre system och måste jag bestycka om förgasarna vid ett byte?
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=71
Jag har en fundering/fråga:
På hojen sitter idag ett Laser 4-1. Jag funderar på att byta till ett Yoshimura istället. Det känns som Lasers kvalitet är sådär samt att Yoshimura känns mer tidstypiskt. Vad tror ni på forumet, är det ett bättre system och måste jag bestycka om förgasarna vid ett byte?
Snygg, vad är det för sving?
Hej,
Jag är ny på forumet, trevligt att se att det finns viss aktivitet på det!
Jag har en fundering/fråga:
Jag har en Katana 1100 -82. Den har motor byggd av T. Klarkner på MotoSpeed i Västerås. Den är borrad, har andra förgasare, oljekylare mm. På hojen sitter idag ett Laser 4-1. Jag funderar på att byta till ett Yoshimura istället. Det känns som Lasers kvalitet är sådär samt att Yoshimura känns mer tidstypiskt. Vad tror ni på forumet, är det ett bättre system och måste jag bestycka om förgasarna vid ett byte?
http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=71
Tack för tipsen om avgasröret, 4-1 med megafon kanske är collast och mest tidstypiskt.
Hittade ett par gamla bilder i datorn som du kan kolla på och jämnföra
Jag har kollat på lite olika utländska sidor men ett V&H av tidstypiskt snitt verkar svårt att få tag i, jakten går vidare.
Vad gäller jakt så har jag en fråga till. Min hoj har som synes inte orginalfälgarna. Jag fick dock med dessa,
Vance & Hines tillverkar fortfarande megafonrören. MotoSpeed ska ha ca 4300:- för ett nytt.
Varför ska du plocka av dom där fälgarna finns ingen anledning tycker iaf jag.
Dom har ett tidstypisk utseende och ger dig mer gummi i backen samt en bättre väghållning än orginalfälgarna.
Sådana fälgar satt på en del hojjar även på mittet av 80-talet.
Hej igen,
Det verkar som ett par av er vet vad det är för hoj jag köpt, kul (hoppas jag, krockad, skruvad mätare...?). Skämt åsido, jag är inte så orolig för hojens förflutna, allt verkar ok.
Jag har kollat på lite olika utländska sidor men ett V&H av tidstypiskt snitt verkar svårt att få tag i, jakten går vidare.
Vad gäller jakt så har jag en fråga till. Min hoj har som synes inte orginalfälgarna. Jag fick dock med dessa, men de var vitlackade och det var inget vidare... Finns det någon som vet färgkoder och vilka fält på fälgarna som skall ha respektive färg? Det kan kanske annars vara värt att köpa nya, har sett att det ibland finns sådana till salu i Tyskland.
Hojen finns numera i garaget vid sommarhuset på Gotland och jag vet inte om och när jag tar upp den till Sthlm igen.
Det som är bolt-on på Katanan finns ju inte längre som jag sa tidigare.
/U
tjenixen.
fick tag på en gsx1100ef-84 precis innan isen lade sig.
en hel del trim gjort i motorn.
tanten höll på att skita ner sig när jag startade upp den o hon gick förbi bakom det gamla vance and hines systemet(utan innanmäte)
hördes verkligen på gången att den var trimmad.
nu till min lilla fråga till er allvetare.
enligt förra ägaren är det gjort olje och filter byte för 30mil sedan,
men sedan dess har den stått i 2år med lite uppstarter några ggr om året.
vad är era råd ska jag byta olja o filter igen eller bara tuta o köra.
olja som finns i är castrol 15/40 delsyntet.
kunde ej lägga upp bild på hojen här från jobbet men den finns i garaget .faktiskt ganska cool den gammla märren.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |