RPM lover
Jonte is the president
Murray systemet som sitter på Gradins gamla är det väl inga fel på?
Nu börjar jag också ha troll i mitt DYNA2000 tändsystem. Tog en tur nu ikväll då den bara tvärdog i en kurva för att sen hoppa igång några sekunder senare. Efter några hundra meter till dog den igen och då ville den inte starta alls.
Att det är något med elsystemet är jag ytterst tveksam till. Kollade alla tänkbara kontakter på plats efter att jag plockat bort tank och kåpor men hittade inget som skulle kunna härledas till felet, förutom tändningen som jag vet att andra haft besvär med när hojen börjar nå arbetstemperatur.
Förslag på vad jag ska göra åt detta? Flytta spolarna från under tanken? Ny tändbox?
Hade samma problem med mitt Dyna 2000 när det var nytt. Gick igenom kablaget och mätte upp altt. Hittade ett brott på kablaget som förljde med Dyna 2000....
Hojen gick genom besiktning utan några som helst anmärkningar men jag blev skickad på regbesiktning och följaktligen då SFRO-besiktning, besiktningsmannen tyckte allt var skitfint och välbyggt men det var helt enkelt för mycket gjort och för annorlunda för att den skulle kunna gå på samma data som ursprungshojen.
Blir att ringa SFRO-gubben i Kalix på måndag och höra vad han tycker. Får väl maila han lite bilder eller ta en sväng förbi han med maskinen. Lagom inkörningstur skulle det vara, ca 12 mil enkel väg med varierad hastighet.
Nu börjar jag också ha troll i mitt DYNA2000 tändsystem. Tog en tur nu ikväll då den bara tvärdog i en kurva för att sen hoppa igång några sekunder senare. Efter några hundra meter till dog den igen och då ville den inte starta alls.
Att det är något med elsystemet är jag ytterst tveksam till. Kollade alla tänkbara kontakter på plats efter att jag plockat bort tank och kåpor men hittade inget som skulle kunna härledas till felet, förutom tändningen som jag vet att andra haft besvär med när hojen börjar nå arbetstemperatur.
Förslag på vad jag ska göra åt detta? Flytta spolarna från under tanken? Ny tändbox?
Ingen som har ett kromat ormbo till salu?
Hej och välkommen!!!
Ser den fortfarande ut så här???
Räcker/passar/funkar detta? Är inte den där Katanan ett riktigt monster? http://www.motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Drag+Race&varugrnr=303&webmeny_nr=1
De har ju ett megaphone också om du vill kunna svänga.......och ett sidewinder av lite annan kaliber för 13-14 papp.
Murray systemet som sitter på Gradins gamla är det väl inga fel på?
Jag hoppas att det inte bara blir Nisse och jag som åker GSX på onsdag utan att det blir nån mer härifrån som är med.
Inte omöjligt
/U
Kul att ni får åka lite !
Själv spenderade jag aftonen hos AnderssonTurbo, det är ren perversion i min smak
Stå där i avgasdimmorna och insupa bensinångor medan man demonterar och justerar förgasare så snabbt man kan, bläddrande med munstycken, nålar, justerskruvar, luftfilter och glödheta satans supertrappbrickor, och samtidigt ta del av anekdoter och visdomsord, det är motorpoesi på hög nivå ! :hallelujasmiley
Resultatet ??
Tjaa, fyra liter soppa och tjugosex pullar senare påvisade instrumenten 183bhp och 155Nm.
Här är kurvorna och hur senaste inkarnationen av marängen ser ut.
Kul att ni får åka lite !
Själv spenderade jag aftonen hos AnderssonTurbo, det är ren perversion i min smak
Stå där i avgasdimmorna och insupa bensinångor medan man demonterar och justerar förgasare så snabbt man kan, bläddrande med munstycken, nålar, justerskruvar, luftfilter och glödheta satans supertrappbrickor, och samtidigt ta del av anekdoter och visdomsord, det är motorpoesi på hög nivå ! :hallelujasmiley
Resultatet ??
Tjaa, fyra liter soppa och tjugosex pullar senare påvisade instrumenten 183bhp och 155Nm.
Här är kurvorna och hur senaste inkarnationen av marängen ser ut.
Den lever, grattis 10 häst mer än mig Då syns vi i Söderhamn den 9/6, eller?
/Ingvar
Får jag låna din tidsmaskin så jag kan åka tillbaka tre veckor så kanske...
Skulle du mot all rim och reson råka mena 9/7 så befinner jag mig då i Köpenhamn med hela surven till familj.
Nu gäller det att få schabraket genom besiktningens nålsöga...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |