MadFred
Medlem
När kom gsx med svetsad vev org. ??
Tror smärtgränsen börjar vara nådd i originalsvingen med ett 180 däck. En GSXR sving brukar man ta helt enkelt för att den är enkel att modda för att få på plats samt att den rymmer lite mer gummi.
nu har man plockat ner i stort sett hela hojen
en liten fundering ,, törs väl knappt säga det här , men en r1 fälg med 180 däck ska det bli !! går det bra o pressa ut org svingen ,, har sett att en del använder sig av gsxr svingen ,,, några fördelar med den ?
kolla en bit bak i tråden,det är fler än du som har funderingar på att häda,jag ställde liknande frågor och fick många bra svar (katanakurre mfl)
Den ska nog bli svart när jag är klar med den...
men en r1 fälg med 180 däck ska det bli !! går det bra o pressa ut org svingen ,, har sett att en del använder sig av gsxr svingen ,,, några fördelar med den ?
Har ett 190däck och R1sving i ena hojen men det är trångt och trixit. men det går
Har haft en breddad gxsr fälg 7" och ett 190däck i samma sving men det var lättare att få till den kombinationen.
då går det ju iaf
jag hade tänkt o pressa ut svingen ca 20 mm ,, men allt är ju i huvet än så länge ,, ska ner o mäta lite mer seriöst ,, men det ska fan gå
Sänk in ryckutgämnaren 6mm in i fälgen så går det bra. Så kan man även ha R1:ans hållare till bromsoket. Tänk på att kedjan på en R1 fälg går långt från däcket och då blir det problem med kedjans frigången från ramen. Förmodar att du vill ha däcket i centrum och inte till höger om centrumlinjen på hojen......
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|