Katana och GSX 1100-tråden

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Dom började väl med det på -83:an (delvis svetsad). Samma med -84:eek:rna och framåt.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
nu har man plockat ner i stort sett hela hojen :)

en liten fundering ,, törs väl knappt säga det här , men en r1 fälg med 180 däck ska det bli !! går det bra o pressa ut org svingen ,, har sett att en del använder sig av gsxr svingen ,,, några fördelar med den ?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tror smärtgränsen börjar vara nådd i originalsvingen med ett 180 däck. En GSXR sving brukar man ta helt enkelt för att den är enkel att modda för att få på plats samt att den rymmer lite mer gummi. :)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Tror smärtgränsen börjar vara nådd i originalsvingen med ett 180 däck. En GSXR sving brukar man ta helt enkelt för att den är enkel att modda för att få på plats samt att den rymmer lite mer gummi. :)

får tacka viktor :) ,, du får nog svara på en hel del funderingar framöver :)
 

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Ort
stockholm
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
nu har man plockat ner i stort sett hela hojen :)

en liten fundering ,, törs väl knappt säga det här , men en r1 fälg med 180 däck ska det bli !! går det bra o pressa ut org svingen ,, har sett att en del använder sig av gsxr svingen ,,, några fördelar med den ?

kolla en bit bak i tråden,det är fler än du som har funderingar på att häda:D,jag ställde liknande frågor och fick många bra svar (katanakurre mfl)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
kolla en bit bak i tråden,det är fler än du som har funderingar på att häda:D,jag ställde liknande frågor och fick många bra svar (katanakurre mfl)

kom ju på det sen efteråt ,, skulle hållt mig till suka delar
men jag kom över sakerna riktigt billigt ,, men jag skäms inombords
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Återföll i år, efter 2års frånvaro från mc-världen.
Fast i praktiken är det nog 3-4år sen jag körde aktivt..

Först en Husaberg FE400 -98, för en liten slant.
Sen ikväll kom jag hem med en Suzuki GSX1100E -82 :tummenupp
Jag hade en sån för ett par år sedan, som jag ångrade djupt att jag sålde.
Men hade problem med garageplats osv då jag var ungkarl ...
Nu har jag hus (och fru), med förråd... Å plats..
Synd den var i Miami Vice utörande, t.o.m vit sadel :näsblod
Den ska nog bli svart när jag är klar med den..

gsx1100-1.jpg
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Den ska nog bli svart när jag är klar med den...

Nej för fan, mer åttital än sådär går inte !
Parkera dendär utanför korvmojen med matchande ställ vore stencool :yoparty
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
men en r1 fälg med 180 däck ska det bli !! går det bra o pressa ut org svingen ,, har sett att en del använder sig av gsxr svingen ,,, några fördelar med den ?

Har ett 190däck och R1 Fälg i en originalsving i ena hojen men det är trångt och trixit. men det går :tummenupp

Har haft en breddad gxsr fälg 7" och ett 190däck i samma sving men det var lättare att få till den kombinationen.
 
Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Har ett 190däck och R1sving i ena hojen men det är trångt och trixit. men det går :tummenupp

Har haft en breddad gxsr fälg 7" och ett 190däck i samma sving men det var lättare att få till den kombinationen.

då går det ju iaf :)

jag hade tänkt o pressa ut svingen ca 20 mm ,, men allt är ju i huvet än så länge ,, ska ner o mäta lite mer seriöst ,, men det ska fan gå :)
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
då går det ju iaf :)

jag hade tänkt o pressa ut svingen ca 20 mm ,, men allt är ju i huvet än så länge ,, ska ner o mäta lite mer seriöst ,, men det ska fan gå :)

Sänk in ryckutgämnaren 6mm in i fälgen så går det bra. Så kan man även ha R1:ans hållare till bromsoket. Tänk på att kedjan på en R1 fälg går långt från däcket och då blir det problem med kedjans frigången från ramen. Förmodar att du vill ha däcket i centrum och inte till höger om centrumlinjen på hojen......
 
Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Sänk in ryckutgämnaren 6mm in i fälgen så går det bra. Så kan man även ha R1:ans hållare till bromsoket. Tänk på att kedjan på en R1 fälg går långt från däcket och då blir det problem med kedjans frigången från ramen. Förmodar att du vill ha däcket i centrum och inte till höger om centrumlinjen på hojen......

tanken är ju att det ska vara centrerat ,,, svarva är ju betydligt enklare än o pressa .... hur löste du det med bulten ? ,, kör du med andra lager / orginal axel ,, eller har du fräst ur spåret i svingen till yama axeln ?
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Någon som har bra koll eller en samanställning på lite prylar
som kan plockas över till en GSX1100E -82?

Tex: styrkrona (med dämpare) från hoj X passar bult on på GSX1100E..
Sving Y passar rakt av osv..

Sen har jag lite minnesbilder av en Yoshimura tempgivare som jag hade på min gamla GSX, vars hittar jag igen en sådan nu..?
Tror jag köpte min på motospeed sist, men såg inget nu.

Extra oljesmörjning funderade jag till toppen sist jag hade en.
Nu kanske man ska göra allvar i saken?

Är det mycket pyssel att få till lite oljekylning tro?

Enklaste vägen att väcka liv i motorn, som är helt original..
Antar att ett par Mikuni RS36/38 + Vance&Hines + K&N Filter är första steget.
Det sitter original vacuumförknasare kvar på den jag köpte... :rolleyes:

Denna tråd är gigantisk, har gjort en del nostalgiattacker med sökmotorn i den, men det är svårt.
Hittade igen mina gamla inlägg då och då (från 2004..) t.o.m
Kanske nån som har stenkoll kan ge mig länkar på svar? :banana
 
Last edited:

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Grimsås
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Delar

Hej

Jag kan fixa det mesta du behöver, både nytt & beg.

mvh Henrik

073-0253922
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Måste sälja ut lite åkdon.

Har min GSX 1100 -81 i fint skick.
svart med blåa dekorer.
Ny vit Guiliari sadel, V&H system nytt, Laverdastyre.
I övrigt original.
Behöver lite pyssel.
Finns en 84 motor och en extra svesad vev på sidan om.
Snyggt Sveavägsstukad utan att förstöra original looken.
Finns nån bild i denna tråden nånstans.

Någon som är intresserad?
PMa gärna.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Bänkning imorn hos Marklund. Hoppas på omkring 145 hästar. Blir det mycket mindre än så har jag justerat nåt fel. Slänger upp bild och film imorn.

Sprängs motorn köper jag den du har liggande Kamikaze Kid. :)
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top