Katana och GSX 1100-tråden

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Ja det stämmer nog :)

jag ska försöka få tag på es toppkåpan eller katanakåpan till den :)

sedan blir det bara mindre mod (blinkers, backspeglar,bromsslangar, mm)

Har en komplett es kåpa om du är intresserad . Har ej kollat så noga på den men den satt på min es som nu har ett runt lyse. Maila bud om du är intresserad.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vad tror du Jörgen, kan detta vara något att satsa på? :)

DSC_0039-6.jpg

Blir dock 100% stålram isåfall.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ser bra ut det där men skulle inte du göra en fackverksram till nästa hoj??
Varför böjjen framför motorn?

Skissat lite på fackverk också men rent estetiskt känns det här bättre. Vi får väl se. :)

Vilken böj framför motorn tänkte du på? Undre ramrören eller det som ska vara ett tänkt grenrör?

Undre ramröret ritade jag bara dit som en tänkbar lösning, typ som på den här som jag kopierat rätt friskt.

sanctuaryframe3.jpg

Sen har jag här nåt för dig Ingvar. Inte dags att slänga ut originaltoppen och investera i en 16-ventils billet-topp från Star Racing? Lär väl kosta en del dock men det är porr på hög nivå! Ser väldigt stort ut! :yoparty

http://dragbikelive.com/news/archives/12087

star-PXM-1.jpg

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
Någon som vet vad det är för förgasare? Tror att det är 40mm. Och är mikuni. Det är ingen brygga utan har en vajer till varje gasare som blir till en efter 10 cm. fick med de vid köp av hoj ett tag sen.

uploadfromtaptalk1322435859215.jpg
uploadfromtaptalk1322436050531.jpg

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Hej Viktor

Skulle skippa röret under rovan å lägga förstärkningen som på en Harris Magnum II eller Moto Martin. Det blir troligen starkare, definitivt å lättare samt du kan droppa rovan på sekunder om du skulle behöva...

//NH

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hej Viktor

Skulle skippa röret under rovan å lägga förstärkningen som på en Harris Magnum II eller Moto Martin. Det blir troligen starkare, definitivt å lättare samt du kan droppa rovan på sekunder om du skulle behöva...

//NH

Har definitivt funderat på den varianten också. :)

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Ramjigg

Någon som vet någon som har en ramjigg och som kan hjälpa mig lite med katanaramen?
Har tänkt att förstärka ramen lite, vilket iof kanske går bra utan jigg.
Men jag funderar oxå på att bredda ramen lite och då känns det bra att använda en jigg däremot.

Jag har pratat med Morani, hans firma ligger på is till nästa höst :(

Andra firmor jag känner till med jiggar håller på med ramar till amerikanska vinkelmotorer.
Har inte pratat med någon av dom då jag inbillar mig att katanaramen inte passar i deras jiggar.

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
Någon som vet någon som har en ramjigg och som kan hjälpa mig lite med katanaramen?
Har tänkt att förstärka ramen lite, vilket iof kanske går bra utan jigg.
Men jag funderar oxå på att bredda ramen lite och då känns det bra att använda en jigg däremot.

Jag har pratat med Morani, hans firma ligger på is till nästa höst :(

Andra firmor jag känner till med jiggar håller på med ramar till amerikanska vinkelmotorer.
Har inte pratat med någon av dom då jag inbillar mig att katanaramen inte passar i deras jiggar.

Nej, ge upp jörgen! sälj katten till mig istället....ett par komunfyllor på köpet. brobaren ,lindhagaberg u name it.

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Här verkar det finnas kunskap så jag kastar in en fråga angående gsxr 750 -85, jag undrar om någon här har någon erfarenhet av big bore kit 884cc eller vet vart man kan vända sig för att handla prylarna som behövs?
Kanske någon som lyckas ha något big bore kit till 750 hemma på hyllan?

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
enligt min ena rosa lapp,så står det att jag är ukrainsk medborgare och har A,B,C :blah

Nu har du förväxlat dagens verklighet med din gamla favoritlåt från 80-talet igen :D

så du har lyckats ta tillbaka det under hösten. grattis:tummenupp om du lyckas behålla det över vintern så får vi ta å bullra lite Katana tillsammans i sommar

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Här verkar det finnas kunskap så jag kastar in en fråga angående gsxr 750 -85, jag undrar om någon här har någon erfarenhet av big bore kit 884cc eller vet vart man kan vända sig för att handla prylarna som behövs?

Hej, jag har inte svar på din fråga men tänkte tipsa dig om en tråd som förmodligen är bättre för din fråga.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?94968-Trimning-av-oljekylda-GSXR-tråden
Där handlar det om att trimma dom gamla oljekylda R hojjarna.
Lycka Till

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...