Katana och GSX 1100-tråden

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
jag ska mäta lite o sen skicka måtten ,,
vet inte riktigt vad det kommer gå på än ,, vanligtvis tar de 550 kr h

men jag återkommer

Lägg upp en ritning på hur de kommer att se ut.. är den porrig så finns intresse:tungan

Oljekylare: jag har kört med Setrab på Harrisen i alla år, prisvärd och bättre kvalite går nog inte att hitta..
Köp en 210mm bred, troligen 13 eller 16 raders beroende på stadskörning å kubik...
Här ligger en broschyr http://www.trendab.se/pub_docs/files/oljekyl/Setrab_powerpoint_2009_v2_motorsport4.pdf

//NH

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
det blir ju samma variant som vortex kör med

oilkit cc31625

sen vet jag inte vilket material han kommer använda

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Har börjat småfila lite runt de nya förgasarstosarna. Snart är säten och styrningar på plats då kan man börja fila på riktigt:)

/Ingvar

Bifogat

• P1030023.jpg
    P1030023.jpg
    132.2 KB · Visningar: 152
  • P1030026.jpg
    P1030026.jpg
    182 KB · Visningar: 148

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Blir nog bra återkom med pris när du vet...
Programmeringen är ju det som tar tid så ju fler som köper pressar väl ned priset..
Skulle föredra aluminiumen obehandlad så kan man lämna in den i egen regi på eloxering i önskad förg..
Se bara till att det är finish på grejerna. Kan man få dom polerade eller tumlade?

Mvh//NH

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Har börjat småfila lite runt de nya förgasarstosarna. Snart är säten och styrningar på plats då kan man börja fila på riktigt:)

/Ingvar

Insugshålen ser bra mycket STÖRRE ut än orginal. Är dom det eller luras man av att dom är så blanka å fina?

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Insugshålen ser bra mycket STÖRRE ut än orginal. Är dom det eller luras man av att dom är så blanka å fina?

Det blir portat för 44mm förgasare så det är rätt mycket större än original. Jag kommer dock att köra med RS40 men det kommer att passa bättre för Lectron 44:)

/Ingvar

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det blir portat för 44mm förgasare så det är rätt mycket större än original. Jag kommer dock att köra med RS40 men det kommer att passa bättre för Lectron 44:)

/Ingvar

Det är sjysst när det är förberett för att enkelt få lite mera knuff i puffran.

Själv håller jag fortfarande på med att få fälgar, sving, gaffel å bromsar att passa som det ska. Har inte varit i garaget sen i julas. Måste ta å få tummen ur å sätta lite fart.
Eller hur Uffe :D

Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Blir nog bra återkom med pris när du vet...
Programmeringen är ju det som tar tid så ju fler som köper pressar väl ned priset..
Skulle föredra aluminiumen obehandlad så kan man lämna in den i egen regi på eloxering i önskad förg..
Se bara till att det är finish på grejerna. Kan man få dom polerade eller tumlade?

Mvh//NH

alu måste det bli , här ska det inte vägas i onödan ,, farsan brukar inte lämna ifrån sig skit
hinner nog inte ner till garaget förrns fre kväll .. så håll ut ett tag till

racegoofy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsx1100e
ngn som är intresserad av toppsmörjningskit ?
( skenan mellan kammarna )
jag ska nämligen skicka ritning till farsgubben så fräser han ut bitarna

tänka bara kolla om det finns intresse , när han ändå programmerar så kan han ju köra flera

Jo det finns!! Pris?? :)

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
vet inte redigt ,, har inte skickat mått osv än ,, ska mäta i helgen , men jag återkommer så fort jag vet

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Det är sjysst när det är förberett för att enkelt få lite mera knuff i puffran.

Själv håller jag fortfarande på med att få fälgar, sving, gaffel å bromsar att passa som det ska. Har inte varit i garaget sen i julas. Måste ta å få tummen ur å sätta lite fart.
Eller hur Uffe :D

Vadå, gå ut i garaget en vacker dag och trycka på startknappen? Nä ska väl passa på att inspektera lite i år då det ska servas. Så några nya packningar ska inhandlas. I fall att, så dumt att tvingas återanvända något som är skadat. Men inget annat, såvida inte själva inspektionen mynnar ut i något obehagligt!

/U

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag syftade inte på att du inte får något gjort utan det du skrev tidigare om att jag inte har bråttom :)

Lycka till med inspektionen.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Du tog det så :) Nä även bettan behöver pysslas om med jämna intervall. Men först ska det bli vår o varmt i garaget :)

/U

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Härligt varmt i garaget.. bilens kupevärmare gör bästa nyttan i garaget.. 20+ efter några timmar.. tillslut blir det så varmt att man måste svalka sig med ett par Bira.. så varför vänta ända till våren...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA