Katana och GSX 1100-tråden

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Varför ska du komma ensam ta med dig hela norrland ;)
Fick jag ihop 400 hojar till sveavägen en vanlig onsdag förra året så borde vi väl kunna bli minst 30st glada 80 tals freak på detta ;)
Vi är ett gäng GSX entusiaster som ses någon gång varje vinter ca 10 pers, jäkligt tevligt men i och med möjligheten att låna MCEs klubbus finns det ju lätt plats för minst 75 pers så varför inte bjuda in Er alla!!
Dörren är öppen bara svara!!

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
hurmånga är intresserada av toppkittet ?

ska skicka en ritning till farsan imorgon , sen gör han en provbit som ska godkännas av mig
senär det bara o tuta

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
hurmånga är intresserada av toppkittet ?

ska skicka en ritning till farsan imorgon , sen gör han en provbit som ska godkännas av mig
senär det bara o tuta

1/. StreetfighterGBG

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Är det med eller utan "banjobultarna" som man fäster i toppen?

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Till NH ...får mitt schema får mars den 16:e..så återkommer ang. träffen.

Övriga GSX :are som känner mig sen tidigare...jag har haft låg profil ( dock ej på jobbet ..) en längre period. Farsan har varit sjuk och gick bort o mellandagarna. Men nu försöker jag ta nya tag . Den Röde har jag snart igång igen . Håller som bäst på att bygga om elsystemet.

Katana 1 är också på G ! En nyinköpt pinnsvets har gjort susen. Chassit snart är klart. Motordelarna är också klara. Det ska bara lackeras lite och sedan ska motorn plockas ihop. Tänkte gå med i 1500 cc klubben...

Återkommer med lite bilder vid tillfälle. / H

läggaren

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Ingen ännu
Hej alla snälla kunniga människor!

Jag tänkte dedikera min första post till att fråga om lite hjälp. Jag ska nämligen ta mc-kortet till sommaren och har spanat på en billig och bra motorcykel som första hoj. Jag bor uppe i Pajala för tillfället och skulle helst slippa åka ner långt för att köpa nåt, utbudet är ju tyvärr inte så stort här i krokarna men jag såg att någon säljer en GSX 1100 från 83 här, så jag jag undrar om någon skulle kunna ta en titt på den här annonsen: http://www.blocket.se/pajala/Suzuki_GSX1100_38472319.htm?ca=1_10&w=0

Verkar priset ok, vad ska jag kolla på för saker om jag åker och tittar på den? Berätta gärna vad ni ser. Är ny och kass på motorcyklar överhuvudtaget, men jag lär mig förhoppningsvis snabbt. Det jag tror mig kunna se på bilden är att den är omlackerad, har slipon (Yoshimura kanske?) och att det verkar vara E-modellen av dessa hojar, eller är jag helt ute och cyklar?

Skulle vara väldigt tacksam för tips och hjälp!

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Den har varit en ES från början med en kåpa , sitter Öhlinare på vilket är bra, fotpinnarna är tillbakaflyttade och ser ut att vara tarozzi , utskuren dyna annars ser det ut att vara orginal. En trevlig mc med bra prestanda även orginal och försäkringen är billig.

läggaren

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Ingen ännu
Den har varit en ES från början med en kåpa , sitter Öhlinare på vilket är bra, fotpinnarna är tillbakaflyttade och ser ut att vara tarozzi , utskuren dyna annars ser det ut att vara orginal. En trevlig mc med bra prestanda även orginal och försäkringen är billig.

Tack för infon! Brukar det vara några vanliga fel eller liknande på dessa hojar att vara extra uppmärksam på, om man skulle åka och titta på den?

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Kolla så att laddningen är ok sedan det vanliga som motorskrammel , lager , däck m.m. Bara att åka och titta o köpa sedan välkommen till denna sida där du garanterat får hjälp och tipps av andra.

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R
Nå´n som provat bromscylinder från från K1-K6 ihop med Nissin 4 kolvs ok?????
Vill ha justerbara handtag!!!!

Det är väl inte riktigt svar på din fråga, men jag skaffade en Nissin radial bromscylinder
från en Kawa ZX10 -06. Den använder jag ihop med Nissin fyrkolvsok från en GSXR750 -91
och det har fungerat finfint.

Fick ordna till ett fäste för bromsvätskebehållaren + nya sladdar till bromsljuskontakten.

/ Mikael

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Nå´n som provat bromscylinder från från K1-K6 ihop med Nissin 4 kolvs ok?????
Vill ha justerbara handtag!!!!

Har inte provat den kombon. Jag använder orginalpumpen till mina Nissin 4kolvsok.
Orginalpumpen till Nissin 4kolvsok har justerbart grepp.
Satt monterat på R750 88-9? och på R1100 från 89-9?.
Antar att det blev en annan pump när bägge modellerna fick 6kolvok.
Kopplingsgreppet blir väl kanske svårare eftersom alla har hydraulisk nu för tiden. Klenisar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA