Tack för svaren på frågan om kopplingscentrum. Jag har inte handlat något ännu,
men då vet jag i alla fall att båda varianterna passar + att de är tillräckligt bra.
En annan fundering. Av någon anledning sitter det gamla utförandet på tändnings-
delar som fanns t.o.m. -83 på motorn, (det med mekanisk tändförställning med
vikter + fjädrar). Är det senare utförandet som egentligen ska sitta på EF:n, (där
tändförställningen sker i boxen), bättre i något avseende?
Jag kollade i verkstadsboken och båda systemen ska ge max 32 grader förtändning,
men vid lite olika varvtal. Från 2350 rpm för den tidigare varianten och från 3500 rpm
för den senare.
GSXR vippor i en GSX topp. Hur besvärligt är det att få på plats och vad ger det? Är dom bättre slitage-mässigt på nåt sätt?
ca 5% högre lyft. GSXR lyftarna är lättare än GSX lyftarna. FUnkar även med Bandit prylar,,,
Sålt båda hojarna idag!!
Till min son
Byter försäkringsbolag till Svedea! Kattan 698:- hel/hel. Gsx:en 1398:- hel/hel ,känns som en bra deal.
Skattebefriat på ett fullblod är ju ganska coolt................... HaDet.
bitarna skickade från farsan ,, hoppas de kommer imorgon
vid beställning 10 par kostar de 500 kr st
återkommer om passform
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |