Katana och GSX 1100-tråden

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Suzuki gsx 1100
ok ska plocka bort förgasarna börjar med rengöring det ska sitta en annan v&h dämpare
på det är besiktning dämparen på bilden ska kolla tändningen oxo blir till att köpa en
Haynes bok

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Funderar på att sälja bort GSX1100 motorn jag köpte i höstas då jag är i behov av lite pengar i slutet av denna månad (100 räkningar på en gång). Komplett bortsett från kolvar. Borrad till 1166cc, lätt portat på insugssidan, tror det sitter superhub och större oljedrev i. Att anmärka är väl att tappen på vevaxeln för startkopplingen är bortkapad. Således är väl inte veven att rekommendera till annat än racing. Okänt antal mil i motorn men den tycks vara i hyggligt skick i alla fall.

Kan säljas komplett eller i delar (komplett växellåda, koppling, topp, cylinder, osv.).

Skicka ett PM om nån är intresserad.

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Suzuki gsx 1100
Tänkte byta olja till helgen förra ägaren körde på castrol gps delsyntet 10-40
fortsätta att köra på den eller vilken olja rekomenderas helsyntet eller delsyntet

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Passade på att utnyttja det trevliga vädret idag, tog mig en sväng med gamla bettan till Bilprovningen. Det första besiktningsmannen sa till mig var.
- Ah en gammal Katana, då lär du väl komma tillbaka igen.
- Vadå'rå sa jag, brukar'e va många fel på Katanor?
- Näe men dom brukar låta rätt mycket.

Vilka fördomar folk har va :D

Jag åkte iaf därifrån efter 10 min med ett rent papper :)
Han orkade inte ens provköra klenoden :tummenupp

Solsken, ca 15 grader varmt & en snabb å smidig besiktning
Vissa dagar är bättre än andra.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tänkte byta olja till helgen förra ägaren körde på castrol gps delsyntet 10-40
fortsätta att köra på den eller vilken olja rekomenderas helsyntet eller delsyntet

GPS fungerar bra. Annars beställer du en 20 liters dunk på OK av deras racing olja se tidigare inlägg i tråden.

Mvh NH

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Suzuki gsx 1100
ok det är väl den oljan som swedol säljer Q8 motorcykelolja 10w-50 halva priset mot castrol:tummenupp
ingen fara att gå från delsyntet till helsyntet

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Suzuki gsx 1100
tackar den hade dom inte på swedol får åka till OK och handla där:)
Tänkte byta styre sitter crosstyre på nu vad finns det att välja på clip on finns det som passar eller
vad kör ni med?

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
tackar den hade dom inte på swedol får åka till OK och handla där:)
Tänkte byta styre sitter crosstyre på nu vad finns det att välja på clip on finns det som passar eller
vad kör ni med?

Skulle försöka hitta ett Laverdastyre om jag var du totalt 4 lder som skruvas ihop.. tidsenligt och ger bättre körställning än clipon och går att ställa smalt och med mycket vinkel nedåt - TUFFT!! :yoparty
Alternativ clipon och fila av fästena för styret...

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
De provkör inte för all grus på vägarna. �� råkade ut för samma sak två veckor sedan.

Det var inte pga gruset denna gång, hela gårdsplanen var rensopad, utan att han inte orkade ta på sig kläderna eftersom det inte var ett jämnt flöde med hojjar.
Anledningen spelar iof ingen roll. Jag är bara glad om jag slipper låna ut den till någon jag aldrig har träffat förut. Om inte polarna får testa gamla Bettan så varför ska han :D

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
har lite bekymmer med mitt bygge ,, ska ju fixa till ett övre fäste till stötdämparn , men det känns bara bahh o dubbelt gahh .. vill ju få det till det så bra som möjligt , ngn vänlig själ som har lust o hjälpa till med detta eller vet ngn som har kunskaper om byggen o dylikt , bor i östergötland

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
På 80-talet var det många som använde TT styren.

TT är en kvarlega från 70 talet flitigt använda på Honda 750 men totalt värdelösa om man jämför med ett skysst Laverda styre. Det tillverkades taskiga kopior som ofta var lite glappa även om man drog åt dom hårt, men jag skulle gärna montera ett Laverda på en 83a blir grymt...

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Det var inte pga gruset denna gång, hela gårdsplanen var rensopad, utan att han inte orkade ta på sig kläderna eftersom det inte var ett jämnt flöde med hojjar.
Anledningen spelar iof ingen roll. Jag är bara glad om jag slipper låna ut den till någon jag aldrig har träffat förut. Om inte polarna får testa gamla Bettan så varför ska han :D

Haha Polarna är nog inte så pigga på att byta hoj de har ju betydligt vassare maskiner ;)
Men rulla fram mr Bäcker så får du köra vad du vill....

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Suzuki gsx 1100
Typiskt så hade Sulas inget oljefilter hemma och OK hade slut på den oljan jag skulle ha får
väl vänta tills på måndag kollade med Raask det Laverda styret dom säljer kostar
950:- kromat eller pulverlackat svart någon som vet vad det är för kvalitet på det?

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Har själv ett par äldre raaskstyren liggandes och tycker att kvaliten är det inget fel på

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0