Katana och GSX 1100-tråden

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Missa nu inte körningen sent på onsdag kväll 27/6... Vi kör ett varv, tar 30-90 minuter beroende på hur man kör... Blir vi 100 pers så får vinnaren cash 1000:- 500 pers ger 5000:- osv klart alla ska med ;)

Stockholm Midnight GP
Utgångspunkt / Plats för händelse:
DONKEN SVEAVÄGEN
Gäller viss typ av MC?: Öppet för alla
Klockslag?: Från 21.00 starten går 2300!!!!
Typ av händelse: Tävling

Vi kör ett varv runt stan, Ni tar tid på Ert varv och uppskattar sedan hur snabbt NH kört med Katanan all info kommer att finnas på plats.
Man kan köra helt i sitt eget tempo, även 100% lagligt å ha lika stor chans att vinna!
Sträckningen är beskriven i detalj ingen missar vart Ni ska åka!

Start avgift 20:-
Prispengar i massor om vi blir många, bjud in alla du känner!!!

Men kom och åk med, man får ståpäls av att se å höra flera hundra hojar dra iväg samtidigt!

Självklart ger Ert deltagande i tävlingen ett bidrag till BarnCancerfonden!

//NH i sammarbete med MCE
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tja det är väl inte alltid avgörande vad den ger i bänken.

--snipp snipp--

Det viktigaste är att man gillar skruva...

//NH

Jag menar att köper man en påstådd 170-hästars hoj för dyra pengar (just för att det år en 170-hästars hoj) vill man ju inte bromsa den till 125 när den är betald:mad: även om den är varvvillig och hållbar.

/Ingvar
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jag menar att köper man en påstådd 170-hästars hoj för dyra pengar (just för att det år en 170-hästars hoj) vill man ju inte bromsa den till 125 när den är betald:mad: även om den är varvvillig och hållbar.

/Ingvar

Kommer du å ritar lite streck på gatan i morgon onsdag?

Stockholm Midnight GP ..

Mvh//NH
 

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawaskai ZX-10R
Har någon koll på vart man kan få tag i begagnade trimdelar/hela motorer till en GSX -82? Skulle helst vilja köpa en komplett motor färdigtrimmad. Vad kan man få betala för en komplett färdig motor på 150-170 hk?
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
En rova med odokumenterat innehåll har jag sett för 30'.
Racetrimmat med bra delar börjar strax under hundra K till hur mycket som helst :3freak

...mellan tummen å armbågen.
Många variabler som gör att det inte finns ett rätt svar.
 
Last edited:

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Bild 001.jpg

Någon som vet vad detta är för förgasare.Dom är ca 34mm
 
Last edited:

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Jag funderade på 750 förgasare också. Vad står det för nr. på sidorna på dina.
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Jag menar att köper man en påstådd 170-hästars hoj för dyra pengar (just för att det år en 170-hästars hoj) vill man ju inte bromsa den till 125 när den är betald:mad: även om den är varvvillig och hållbar.

/Ingvar

Nu är det ju så att den faktiskt inte är dyr, därför blir jag skeptisk till 170 hästar.
Tvivlar på att bänkpapper finns, det enda visuella man kan se utifrån att det skulle röra sig om något trimmat antar jag är att det är andra förgasare? Finns det nått annat jag kan kolla efter?
Mvh Mikael
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Nu är det ju så att den faktiskt inte är dyr, därför blir jag skeptisk till 170 hästar.
Tvivlar på att bänkpapper finns, det enda visuella man kan se utifrån att det skulle röra sig om något trimmat antar jag är att det är andra förgasare? Finns det nått annat jag kan kolla efter?
Mvh Mikael

Man kan se om den är portad, annars måste man ju plocka isär den. Begagnade (antika) motorer är ju alltid vanskligt men är det en välkänd pålitlig motorman som säljer är ju chansen större att den är i bra skick om han påstår det.

När jag köpte min nuvarande GSX en gång i tiden sa säljaren att den var på minst 160hk "det sitter Dynojet på också och det ger minst 10 hästar till" sa han medan jag tittade på RS36'orna:D Eftersom den inte betingade ett högre pris än ett set begagnade RS36'or pga det lösa svänghjulet blev det affär ändå. Den visade sig ha exportkammar, var snikportad, borrad till 1168 med 13,5:1-kolvar.

Som Nisse Hult skrev är det en fördel att gilla att meka. Killen jag köpte av hade då fått ett pris på 14000:- av Motospeed för att åtgärda svänghjulet om han kom med lös motor. En stor del av det var arbetskostnad.

/Ingvar
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Som Nisse Hult skrev är det en fördel att gilla att meka. Killen jag köpte av hade då fått ett pris på 14000:- av Motospeed för att åtgärda svänghjulet om han kom med lös motor. En stor del av det var arbetskostnad.

/Ingvar[/QUOTE]

Visst är GSXerna tillförlitliga men dom flesta har flera än en att åka på, IngvarB å BurnaDanne är nog undantagen å när såg man Er på hoj i stan senast?

Det är skönt att slippa jäkta.. måste byta kjedja på Katanan.. tar GSX några dagar tills lusten kommer tillbaka..

Majkel
Provkör är du nöjd med krutet - bra. Annnars är det knappast 170 kusar.
170hästar borde skicka upp framhjulet under acc på fullgas på 2an å Ingvar vet säkert om den går upp på 3an åxå under acc (inte växling koppling ryck eller andra trick).
Slirar den i kopplingen eller rasslar, eller hoppar 2an pruta allt går att fixa bara du är nöjd med accet!!!
Räkna ändå med någon renovering för 10-20 papp en vacker dag om du ska ligga på den effekt nivån :rolleyes:
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
dom flesta har flera än en att åka på, IngvarB å BurnaDanne är nog undantagen å när såg man Er på hoj i stan senast?

Apapap finns fler!
Välkommen "ner" till Bulten ring vid tillfälle, trevligare körupplevelse och godare fika dessutom! På stan?

/U
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är väl bakhjulshästar vi pratar om, allt annat är ju ointressant. Han får väl visa hyfsat moderna bänkpapper, inte från någon gammal glädjebänk.
Jag hade 1428cc, portad GSXR-topp med 30/26 ventiler och Yoshimura steg 1-kammar och ca 11,5:1 i komp. Fick 174 hästar på hjulet i Bohlins bänk, så det måste väl vara något liknande.

/Ingvar

Ynkligt!

På 80-talet räckte det med exportkammar, öppna filter och dönerör (helst ett vansinnige hanson) för att få drygt 140 hästar. Mikunisar på det och vips var det +160 pållar. Det var alltså bättre förr, även grejerna var bättre förr och det fanns fler hästar åt alla.:fakta :kalladetfakta

En volvonertrimmare i byn hade devisen, "skit samma om da flöttar se, baa da bröölar." Ligger garanterat betydligt närmre sanningen för mycket effektsökande på den tiden.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Ynkligt!

På 80-talet räckte det med exportkammar, öppna filter och dönerör (helst ett vansinnige hanson) för att få drygt 140 hästar. Mikunisar på det och vips var det +160 pållar. Det var alltså bättre förr, även grejerna var bättre förr och det fanns fler hästar åt alla.:fakta :kalladetfakta

En volvonertrimmare i byn hade devisen, "skit samma om da flöttar se, baa da bröölar." Ligger garanterat betydligt närmre sanningen för mycket effektsökande på den tiden.

Precis, det var bättre förr. Inte lika dyrt att trimma då:D Dessutom var det enklare att renovera, bara att peta ner en tablett "Motalloy" eller vad dom nu hette i tanken:tummenupp

/Ingvar
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200

Visst är GSXerna tillförlitliga men dom flesta har flera än en att åka på, IngvarB å BurnaDanne är nog undantagen å när såg man Er på hoj i stan senast?

Det är skönt att slippa jäkta.. måste byta kjedja på Katanan.. tar GSX några dagar tills lusten kommer tillbaka..

Majkel
Provkör är du nöjd med krutet - bra. Annnars är det knappast 170 kusar.
170hästar borde skicka upp framhjulet under acc på fullgas på 2an å Ingvar vet säkert om den går upp på 3an åxå under acc (inte växling koppling ryck eller andra trick).
Slirar den i kopplingen eller rasslar, eller hoppar 2an pruta allt går att fixa bara du är nöjd med accet!!!
Räkna ändå med någon renovering för 10-20 papp en vacker dag om du ska ligga på den effekt nivån :rolleyes:[/QUOTE]

Jo precis, man har ju kört modernare hojjar så man känner väl om det 110hk eller 170hk, tydligen så var trottlarna dålig på den, kan man slite ut dom så jevulskt? Men körbar var den iaf, blir väl till veckan man kan kika på den!
Tack för svar.
/Micke
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Dynojet Kit Stage 3 + K&N separata luftfilter monterat idag på min 1100E.
Den small igång och gick rätt fint direkt (original fuggar).

Imorgon blir det olje/filter byte och provkörning.

Besiktning den 11'e, sen har jag 3st hojar att köra i år :D

Råkade köpa en gammal Yamaha XS850 -80 också, som ska bli lite kaffe räcer.

Men nu hoppas jag iafall, att alltid kunna ha en körbar medans jag skruvar.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top