Katana och GSX 1100-tråden

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Edit: Dubbelpost, vart databas error när jag postade..

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
1168 är sannolikt borrningen jopp.
Hittade du hojen i Sundsvall? (Ser att du är från stan också).
Köpte min förra året lokalt för 6 loppor, men en del jobb då den också stått.
samt så är den vitmålad överallt :dummer

Jag var så jävla dum när jag sålde min förra GSXE för 7år sen..
Den hade borrning, portning, kammar, RS36'or, nytt V&H (som jag köpte)
förlängd sving, nylackad osv.. Dumma dumma dumma jag!

Jo den finns i sundsvall, är tydligen peter på alviks som byggt motorn en gång i tiden.
Den här ska väl gå med nytt batteri i stift antar jag, men jag har ju planer o bygga om så bara motorn är bra så är jag nöjd.
6tusen lät billigt! Den här vill han ha 15tusen för, o den är väl brukskick, omlackad dock.
Om det nu är 1168 i borr, och flatside förgasare (det enda jag vet eg.) kan man skrämma upp dom i 170 hästar bara genom kammar och portning?

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Nyss hemkommen från Race On The Base i Färila. Nya rovan fick bekänna färg. Enda GSX som var närvarande:va
Här mot Christer Juvonen.

Körde 9,62 sek resp. 242,48 km/tim som bäst med pendlarhojen, så man kan inte klaga på pulvret:)

/Ingvar

7523208930_62da997c9c_o.jpg

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Den 12 augusti är det "Lunda Shootout". Anmälde mig just till "Stans Snabbaste Hoj -85" (nu utan däckbreddsbegränsning).

Hoppas många GSX/Katanor dyker upp.

/Ingvar

Last edited:

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Ska du inte åka till kjula istället , mycket dåligt grepp på lunda (för min del) bara klister ca 25 meter ut !
Grattis till bra tider :)

Den 12 augusti är det "Lunda Shootout". Anmälde mig just till "Stans Snabbaste Hoj -85" (nu utan däckbreddsbegränsning).

/Ingvar

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Ska du inte åka till kjula istället , mycket dåligt grepp på lunda (för min del) bara klister ca 25 meter ut !
Grattis till bra tider :)
Jo jag hade nog tänkt det. Men i helgen kände jag mig som en nybörjare, behöver träna och vill köra många repor. Jag tror det är större chans för det på Lunda.
Greppet brukar inte vara några problem för mig. Min hoj är ju relativt hög och kort och hjular istället.

Tänkte åka till Sundsvall om 14 dagar, kommer du också dit?

/Ingvar

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Nej Sundsvall blir det inte , bort rest ! Satsar på malmö helgen efter, om vädret blir bra !
Lycka till i sundsvall :)
/ Lasse

Jo jag hade nog tänkt det. Men i helgen kände jag mig som en nybörjare, behöver träna och vill köra många repor. Jag tror det är större chans för det på Lunda.
Greppet brukar inte vara några problem för mig. Min hoj är ju relativt hög och kort och hjular istället.

Tänkte åka till Sundsvall om 14 dagar, kommer du också dit?

/Ingvar

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Kawaskai ZX-10R
Någon som vet vart man kan få tag i original framlykta till en GSX 1100 -82, ni vet den där stora lyktan som jag tror bara finns på den årsmodellen. Har sökt på ebay utan resultat.

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
ImageUploadedByTapatalk1342091684.906697.jpg vem kan hjälpa med med att berätta va sett är för verktygssats? Har massor i garaget med vet inte vad detta används till.

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Tjenis! Nu har min polare äntligen köpt sig en hoj efter sju år med mc-kort och dé blev en väldigt vacker Katana -82 550! Vi måste välkomna våran nya broder genom första hjälpen och det är nämligen oljebyte. Jag är inte så säker på om äldre hojar är som bilar dvs gillar mineralolja? En butik sa mineralolja och en annan sa delsyntetisk olja. Ni som har katana vet ju bäst så de fortfarande rullar antar jag :) Vilken olja ska vi gå på och märke é ju också trevligt att veta :)
Tack på förhand!

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Gamla bettan har varit på dragracing-retreat i de djupa Sundsvallsskogarna. I den friska skogsluften sprang den iväg på 9,45s samt 249,65 km/tim över de 402 som bäst.

/Ingvar

IMG_0770.jpg

IMG_0773.jpg

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Inte illa för en pendlarhoj :tummenupp

Din hoj ser ut som ett höghus i jämnförelse med dom andra hojjarna. Bara din som används på gatan eller???

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nä, nu försvinner sommaren....
Är det någon som känner till en ventilslipmaskin inom 10 mil från världsmetropolen Upplands Väsby som jag kan låna/hyra någon timme ???

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag va å hälsade på hos Bilprovningen igår med Nico Bakkern.
Det tog max 5min inkl betalning.
Han kollade bara lyse, blinkers, kedja, bromsljus och ramnr sen va det klart. :tummenupp
Han sa att han INTE skulle provköra för att han hade svårt att tro att det skulle vara något fel på hojjen :D

Det är ett bra år i år.
Två besök till Bilprovningen, olika stationer, ingen provkörning vid något av besöken.
Varken Katanan eller Bakkern.

nb1.JPG

Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Jag va å hälsade på hos Bilprovningen igår med Nico Bakkern.
Det tog max 5min inkl betalning.
Han kollade bara lyse, blinkers, kedja, bromsljus och ramnr sen va det klart. :tummenupp
Han sa att han INTE skulle provköra för att han hade svårt att tro att det skulle vara något fel på hojjen :D

Det är ett bra år i år.
Två besök till Bilprovningen, olika stationer, ingen provkörning vid något av besöken.
Varken Katanan eller Bakkern.

View attachment 367015

Grattis till en frän hoj, nu är det ju bara ut och gasa:tummenupp

/Ingvar

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ser att du tagit efter mig med gråprimern Jörgen. :D

Kul att den gick igenom utan problem! :tummenupp