Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Grattis till en frän hoj, nu är det ju bara ut och gasa:tummenupp

/Ingvar

Tackar, jag har puttrat runt 8 mil sofar.
Den gick knackigt i början men jag tycker att det blivit bättre. Tar det lungt för att bekanta mig med den, dessutom är däcken sen 2000. Vill inte börja med en klotning.:crash

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Gammelsuka på väg att hämta guldpokalen i SGB-finalen på Kjula i söndags.

/Ingvar

IMG_1552.jpg

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Grattis blev det någon tid?
/NH

Tackar.
Kvalade in som etta i stegen på 9,51, i finalen körde jag 9,60, som bäst blev det 9,43 under helgen. I SBG gäller det ju att komma före motståndaren i mål men inte köra fortare än 9,50. Hade tur som en tokig i semifinalen då jag glömt sätta på soppakranen:huvet men då rödlyktade den andra snubben och jag kunde defilera i mål på en hög 11:a efter att ha fumlat med att få på kranen halvvägs. Det är lite av charmen med det hela, INGET är klart innan man passerar mållinjen allt kan hända.

Så kom igen nu med era gamla GSX'er bara att tanka upp dom lite och ha skitkul på strippen. Vill man inte trimma så mycket kan man köra streetbike (med sin 1168 med exportkammar och RS36) och ha lika kul där.

/Ingvar

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Missa inte den här veckans onsdagskväll på Donken det blir en riktig höjdare med mycket folk å en maffig körning runt stan... se kalendern Stockholm Midnight GP... Kom in till 2100 å njut av alla hojar!!

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Gratulerar till fina resultat Ingvar! Ska kolla i hörnen. Vad har du nu för c/c idag
på svingen?
Du ligger möjligtvis inte på en rs40 brygga eller Kehin 39/41?

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Gratulerar till fina resultat Ingvar! Ska kolla i hörnen. Vad har du nu för c/c idag
på svingen?
Du ligger möjligtvis inte på en rs40 brygga eller Kehin 39/41?

Tackar, min sving är 63 cm mätt från svingaxelcentrum och till slutet, sträckaren ej inräknad. Jag är ute efter en stabil sving som är ~10 cm längre, då blir hjulbasen drygt 160cm.

Min RS40-brygga blir snart ersatt av Lectronare. Tänkte dock behålla bryggan för att hålla fjolårets 174-hästars motor komplett (den med 1428 och GSXR-topp).

/Ingvar

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Katanaträff

Ni som har FB har knappast missat Europaträffen för Katanor i Frankrike. nu la man den på västkusten säkert kul för alla fransmän ack så långt att åka för oss nordbor. Deltagarantalet verkade vara lite knaper åxå så nu undrar jag om vi inte kan skrapa ihop ett tjog katanor å träffas i tokholm innan det är dax att plocka ned och renovera i höst.
I onsdags var det 8 på Donken å då saknades min å ett par till som brukar vara på plats....
Vore kul att höra era synpunkter om Ni är intresserade.

Klart att GSXer hänger med på detta!!!!

//NH

ac-cobra

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
1982 suzuki katana
tjena premiär här på tråden .din ide är klockren klart att vi ska ha en katana&gsx träff innan höstmörkret faller . jag svarar för mig + 3 katter till
häls.ac :tummenupp

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Nu på lördag går stockholms snurren om det är någon som åker på den.. Men jag har nog inte tid för snurren brukar ta 3-4 timmar.. Jag är upptagen denna lördag från 1430.. å nästa helg är helt körd..

För dom flesta är onsdag kväll vikt för att åka MC så det brukar vara enklast att boka upp den kvällen..

Medborgar platsen - OK för mig... sedan kan man ju alltid rulla ett litet varv i stan.. typ Fjällgatan, gammla stan, Pråmen, Doken å fota lite i klassisk miljö..

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...