Katana och GSX 1100-tråden

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Eller hur Ingvar! Säger som Tom Kellys bevingade ord "Only substitute for cubic inches, is more cubic inches" :tummenupp
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Någon som kan tipsa mig om en passande oljekyl på katanan? Allt är nedplockad så jag har ingen chans att kontrollmäta men skulle uppskatta om någon kunde ge mig några mått så att jag kan leta något lämpligt. Setrab skall vara bra säger de flesta men finns det billigare bättre någon annanstans är jag tacksam om någon delar med sig.

1400cc blir varmt och det vill jag bygga bort :)

Ska man köra på en stor och tunn eller tjock och liten? hmm.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Någon som kan tipsa mig om en passande oljekyl på katanan? Allt är nedplockad så jag har ingen chans att kontrollmäta men skulle uppskatta om någon kunde ge mig några mått så att jag kan leta något lämpligt. Setrab skall vara bra säger de flesta men finns det billigare bättre någon annanstans är jag tacksam om någon delar med sig.

1400cc blir varmt och det vill jag bygga bort :)

Ska man köra på en stor och tunn eller tjock och liten? hmm.

Jag körde en så'n här http://www.stylingshopen.se/oljekyl-48-plattor-0-4-l-cr308011.html
Den är inte lika bred som t.ex. de vanliga Setrab-kylarna men lär ha samma kylkapacitet som en 13-raders.

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Här munhuggs det :) Någon som kör sin hoj så här i slutet av säsongen eller är det redan förberedelser för nästa?
Väder i morgon (ser bra ut än så länge) och jag kommer att snurra omkring runt i länet. Idag blev klockan för mycket innan nästa nattpass på jobbet.
Igår kom ju regnet då finvägen låg öppen så det blev vattenåka i s. Och Sorundavägen har VV förstört för den här säsongen med förädisk lagning av vägytan. Men skam den som ger sig :)
/U
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Obegränsat med klöver eller meck och att va polare med en guru, ja då är ju allt möjligt... Du har ju både svetsat om insuget störrre ventiler å grottat, dvs gjort allt som går med toppen klart den kan andas...

Vad kostade motorn allt som allt?

Men man ska nog fundera på vad motorn ska byggas till .. Det är en sak att köra fullt i 9sek å en helt annan att hålla fullt (eller bra nära) i en timme.. 25 mil motorväg till stugan ;) misstänker att 1500cc högkomp mal ned motorn betydligt snabbare än 1166 som verkar hålla till det mesta..

Lite intressant är det att man idag petar fram 200kusar ur en standard 1000cc mao borde en 1500cc kunna ge 300 sugkusar teoretiskt... låter dyrt!!

Men vill man bara köra rakt fram så duger Dannes koncept en standard rova å fläkt... Massa pulver för pengarna..

//NH


Det som "mal ner en rova" mest är höga lyft på kammarna. Det ihop med starter - alla klarar kanske inte av bigblock och ska hålla sig till mindre kubik.

Bigblockarna mår bara illa i köer . På landsvägen funkar de perfekt , även på kurviga vägar.Dock får man passa sig så att det inte släpper i böjarna.
Men som sagt , alla klarar inte av bigblock motorer.

/ Henrik
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tycker också att setrab kylarna är för breda

Sitter ju som en smäck på originalplatsen? Har i o f s "bara" 10 raders. Men jag får in ett par rader till om jag skulle vilja fast det är ju inte aktuellt med den nuvarande motorn.

/U
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Här munhuggs det :) Någon som kör sin hoj så här i slutet av säsongen eller är det redan förberedelser för nästa?/U

Vill inget hellre nu när hojen är körbar, men tjejen har streptokocker och själv snörvlar jag.... :död
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Någon som råkat ut för att en Dyna tändbox gett upp bara sådär? Vanligt eller har jag återigen lyckats hitta måndagsex :gnissla

/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jaja, alltid är det något.





:D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Uppgraderingskit GSX 1570

Delar ankom för lätt motoruppgradering inför 2013:)

/Ingvar

P1030255_mini.jpg
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jaja, alltid är det något.

Fast det var ju en snabb fix och jag kom ut på vägen i a f. Efter att ha mätt lite och inte hittat något direkt fel efter boxen så slängde jag dit en ny som låg i en låda. Trodde nog mer på att det var i kontakten först men efter några byten så var det bara att inse att det måste vara boxrelaterat. Därav min fråga.

/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Strålande! Jag fick faktiskt också några mil idag.
F-n vare går med kall luft och hojabstinens i kroppen !

Råkade faktiskt på en holländsk rackare som inte kunde stå själv, de är ju förvisso kända för sina drogliberala åsikter, men ändå... :rolleyes:

246527_276249069157771_1343441831_n.jpg


EDIT
För de som inte känner till det så har den förvirrade ägaren glömt att montera sidostöd på cykeln innan han ger sig ut på en sväng. Därav den suspekta lutningen på objektet...
/EDIT
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top