KatanaKurre
Original, Bus x2, Dragrace
Eller hur Ingvar! Säger som Tom Kellys bevingade ord "Only substitute for cubic inches, is more cubic inches"
Någon som kan tipsa mig om en passande oljekyl på katanan? Allt är nedplockad så jag har ingen chans att kontrollmäta men skulle uppskatta om någon kunde ge mig några mått så att jag kan leta något lämpligt. Setrab skall vara bra säger de flesta men finns det billigare bättre någon annanstans är jag tacksam om någon delar med sig.
1400cc blir varmt och det vill jag bygga bort
Ska man köra på en stor och tunn eller tjock och liten? hmm.
Obegränsat med klöver eller meck och att va polare med en guru, ja då är ju allt möjligt... Du har ju både svetsat om insuget störrre ventiler å grottat, dvs gjort allt som går med toppen klart den kan andas...
Vad kostade motorn allt som allt?
Men man ska nog fundera på vad motorn ska byggas till .. Det är en sak att köra fullt i 9sek å en helt annan att hålla fullt (eller bra nära) i en timme.. 25 mil motorväg till stugan misstänker att 1500cc högkomp mal ned motorn betydligt snabbare än 1166 som verkar hålla till det mesta..
Lite intressant är det att man idag petar fram 200kusar ur en standard 1000cc mao borde en 1500cc kunna ge 300 sugkusar teoretiskt... låter dyrt!!
Men vill man bara köra rakt fram så duger Dannes koncept en standard rova å fläkt... Massa pulver för pengarna..
//NH
Här munhuggs det
....
/U
Jag körde en så'n här http://www.stylingshopen.se/oljekyl-48-plattor-0-4-l-cr308011.html
Den är inte lika bred som t.ex. de vanliga Setrab-kylarna men lär ha samma kylkapacitet som en 13-raders.
/Ingvar
Jag körde en så'n här http://www.stylingshopen.se/oljekyl-48-plattor-0-4-l-cr308011.html
Den är inte lika bred som t.ex. de vanliga Setrab-kylarna men lär ha samma kylkapacitet som en 13-raders.
/Ingvar
Tycker också att setrab kylarna är för breda
Här munhuggs det Någon som kör sin hoj så här i slutet av säsongen eller är det redan förberedelser för nästa?/U
Vill inget hellre nu när hojen är körbar, men tjejen har streptokocker och själv snörvlar jag....
Ska byta vevaxel på min GSX1100 -82 i vinter. Blir en svetsad.
Är sugen på att passa på att uppdatera motorn i samma sväng. Vad behövs för att nå 140-150 hk?
Ge lite förslag på lämpliga set-ups och vad det kan kosta.
En sänkning av hojen ,och Du är snart redo för en åtta ;-)
En sänkning av hojen ,och Du är snart redo för en åtta ;-)
Jaja, alltid är det något.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |