jocke.l
Ny medlem
hallå hallå.reggade mig i dag kollar bara om det funka.
hallå hallå.reggade mig i dag kollar bara om det funka.
Nisse.h. Vad sägs om onsdag 29/8. 19:00
Katana & Gsx träff samling torget på medborgarplatsen
Vid glass kiosken. Då är det ljust så man kan fota..
Sedan en tur på stan nästa stopp Sveavägen???
Ac
På g med ny motor / bygge...
View attachment 368989View attachment 368990View attachment 368991
View attachment 368988
Ska byta vevaxel på min GSX1100 -82 i vinter. Blir en svetsad.
Är sugen på att passa på att uppdatera motorn i samma sväng. Vad behövs för att nå 140-150 hk?
Ge lite förslag på lämpliga set-ups och vad det kan kosta.
.....
Annars rekommenderas Biker66 hemsida den ger ha begär...
Men alla vill inte ha Bigblock. Personligen fördrar jag motor som en Alfaromeo framför en Volvo i temperament... så det blir 1166 max 1230 i GSXn för min del jag vill kunna varva ur den upp mot 10-11000 utan att effekten avtar..
Full fart spar tid..//NH
Min 1570 varvar 11500 utan att effekten avta, känns fint med framhjulet en centimeter ovanför atsfalten på trean i drygt 200 blås
Bigblock funger bra men blir rätt mycket dyrare eftersom man förutom en dyr cylinder och bearbeting av blocket också måste följa upp med en riktig topp, rakskuret m.m.
Fungerar skapligt bra på gata med lite lägre komp, jag körde 12:1 på min 1427.
Jag har aldrig behövt klaga på tempramentet i mina bigblock-motorer, minst lika bra som i 1168'orna. Man måste dock ha andning som matchar kubiken.
/Ingvar
Obegränsat med klöver eller meck och att va polare med en guru, ja då är ju allt möjligt... Du har ju både svetsat om insuget störrre ventiler å grottat, dvs gjort allt som går med toppen klart den kan andas...
Vad kostade motorn allt som allt?
Men man ska nog fundera på vad motorn ska byggas till .. Det är en sak att köra fullt i 9sek å en helt annan att hålla fullt (eller bra nära) i en timme.. 25 mil motorväg till stugan misstänker att 1500cc högkomp mal ned motorn betydligt snabbare än 1166 som verkar hålla till det mesta..
Lite intressant är det att man idag petar fram 200kusar ur en standard 1000cc mao borde en 1500cc kunna ge 300 sugkusar teoretiskt... låter dyrt!!
Men vill man bara köra rakt fram så duger Dannes koncept en standard rova å fläkt... Massa pulver för pengarna..
//NH
Ska byta vevaxel på min GSX1100 -82 i vinter. Blir en svetsad.
Är sugen på att passa på att uppdatera motorn i samma sväng. Vad behövs för att nå 140-150 hk?
Ge lite förslag på lämpliga set-ups och vad det kan kosta.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |