Kom att tänka på första gången jag kom in i Blå Hallen i stadshuset, då jag utbrast:
"Helvete va stort"
Bara trottelhusen? Är dom inte kompletta och redo att använda?
Häftiga är dom iaf
När man börjar trimma är väl kostnadstaket borta eller hur
Eftersom trottelhusen finns som "bolt-on" till hojar som redan har sprut antar jag att tanken är att köra vidare med original styrutrustning med tillägg som PC5 eller nåt.
Dom riktigt snabba prostock och promod-hojarna (GSX-baserade naturligtvis) tror jag fortfarande kör med gamla hederliga förgasar-varianten.
Jo, hästar är inte gratis, speciellt inte om dom börjar bli många Dom kräver också att matas som primadonnor med oljor och dyrbara bränslen. Allt får betraktas som slitdelar, även motorblock har jag fått erfara
/Ingvar
Duktigt Ingvar din budget är snart uppe i samma nivå som att driva en havremoped
//Nh
Go fortsättning på dig!
Nu så !
Enligt uppgift är ram o sving numera släta, röda och väääldigt blanka
View attachment 397629
Jepp håller med, trikoloren skulle göra sig bra över karossen... //NH
Jepp håller med, trikoloren skulle göra sig bra över karossen... å det skulle inte vara så svårt att döpa hojen heller "Révolution"
//NH
Jag ska bygga mig en motor, vilket jag inte gjort förut, har bara renoverat.
Är ute efter lite goda råd och åsikter.
Min motor kommer troligtvis att ha 1200cc, hi-flow topp, någonting liknande modified kammar samt RS 36r, ballanserad och svetsad katanavev, superhub, fixad växellåda.
Vid vilken trimningsgrad anser ni att behovet av Heavy Dutty dragstänger till block å cylle behövs?
Heavy Dutty mutter till kopplingskorgen?
Visst kan man montera dessa grejjer även i en standard motor och få den ännu mera skottsäker men är det vettigt? Eller "eldar man för kråkorna"? (eller APE).
Tacksam för tips å åsikter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |