Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Före: Ja så såg den ut när den intet ont anande hamnade i mitt garage.
View attachment 400897

Efter: Anabola och plastikopererad
View attachment 400896

Kolla en bit ner på:
https://www.facebook.com/pages/Mattebusase/591311624271143

/Ingvar

Lite synd är det allt!
Att den nästan färdiga gathojen fått stryka på foten för en renodlad räser, gissar att hade du insett vart det skulle bära av vid dom första moddarna så hade du börjat kapa i något lik i s? För att undvika missförstånd här så vill jag understryka att jag för den skull gillar räsern skarpt!

/U
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Lite synd är det allt!
Att den nästan färdiga gathojen fått stryka på foten för en renodlad räser, gissar att hade du insett vart det skulle bära av vid dom första moddarna så hade du börjat kapa i något lik i s? För att undvika missförstånd här så vill jag understryka att jag för den skull gillar räsern skarpt!

/U

Jo så är det.
Samtidigt är det ett lärande under resans gång och man kan ju inte spara allt. Men jag gillar version 1 bra. Den gick också helt OK med högkompat, exportkammar, RS36-or, lättportat och ett våldsamt ljudligt avgassystem.

/Ingvar
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
drevmutter1a.jpg

Någon som är i behov av en utgående axel till en 1135:a ?
Axeln är i bra skick, ett bättre beggat drev medföljer utan extra kostnad :hihi




FAAn vad less man blir på folk å deras fulmeckande. När jag äntligen fick isär skiten visar det sig, inte helt oväntat, att det naturligtvis vad gängpaj som låg bakom fetsvetsarna.
MEN gängorna på axeln är ganska OK så det är muttern som har fått gängsallad å då går idioten på med fetsvetsen :död

Vad tror ni om härdningen i axeln efter fetsvetsning i den.
Är den användbar eller bara å skicka till metallåtervinningen?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag skulle inte bry mig, den har ju bevisligen suttit kvar sedan svetsningen gjordes...

Muttern i sig tar inte ta några större laster.
Den ska bara hålla drevet på plats i sidled medan splinesen hanterar de stora krafterna.

Slipa bort svetsbulorna och rensa de gängor som är kvar. Eventuellt kan du svarva ner insidan av muttern för att nå lite bättre gängor.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Muttern är redan i metallåtervinningen, den var sopren på insidan när jag var klar med mutterpickan:D
Axeln kan fungera att använda om man snyggar till gängorna lite. Gängorna på mitten är lite lägre än dom övriga. Får prova å se helt enkelt.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Köpte mig en orginal 1100 82 i helgen men den vill bara gå på 2 o 3 cyl. Har provat 4st förgasare varav 3st flödade över , bytt till dyna tändspolar men ingen skillnad . Några tips på vad/var jag ska göra ?
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Komp prov? Ventil utan spel?
Start gas i varje cylinder för att kolla om det är soppa eller tändningsrelaterat...
Men du har säkert gjort detta å mer därtill..
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Köpte mig en orginal 1100 82 i helgen men den vill bara gå på 2 o 3 cyl. Har provat 4st förgasare varav 3st flödade över , bytt till dyna tändspolar men ingen skillnad . Några tips på vad/var jag ska göra ?

Testat att flytta tändkablar från fungerande 2/3 till 1/4? Men som sagt du har säkert kollat allt det väsentliga...
/U
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Startgas provade jag och då tänder den till så är inne på bensinfel
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
då cylle 2 & 3 går på samma tändspole och fungerar så är min spontana tanke precis densamma som Katana_orgs att det är problem med tändningen på cylle 1 & 4 som använder den andra tändspolen.
Skifta plats på spolarna och kolla om felet också flyttar. Felsök vidare därifrån.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
har bytt från orginal till dyna spolar men ingen skillnad.Får väl ta bort rs förgasarna från min 1327cc och prova , dom vet jag ju är ok. Vart ska jag börja leta fel på dom tre flödande orginal förgasarna tycker ni?
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Flödaröver kan bara vara 2 saker flottörnivå och eller skit i ventil nålen för soppa som stängs av av flottören.
Men tar du isär dom gör rent överallt!!
Ärgade förgasare får problem på låga varv.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Flödaröver kan bara vara 2 saker flottörnivå och eller skit i ventil nålen för soppa som stängs av av flottören.
Men tar du isär dom gör rent överallt!!
Ärgade förgasare får problem på låga varv.

Ska testa detta . Ska även prova mina 33-or ikväll så får vi se vad som händer
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Jag har fått ett mail från en kontakt i USA som har lite GSX delar att sälja.
OBS ! Jag har ej satt priserna och jag tjänar inget på detta. Så om man tycker det är för dyrt eller vill pruta mm - jag kan inget göra år priserna.
frakt tillkommer på priserna. Priserna beror också lite på dollarkursen vid köptillfället.

Bigblock nytt 1428 cc med nya kolvar , flat top . 7500 kr. Han kan tänka sig att dela på kolvar / block. Blocket går att borra upp till 1500 cc.
Bigblock beg, ej kolvar , 83 mm borr. 3400 kr .
Helt nya rocker arms för EF/EFE 1135 motor : 2400 kr
Tjusig blå cam tensioner , ny : 350 kr
HD cam chain guide , ny : 400 kr
HD Valve springs , nya : 800 kr

Maila mig på n523mc@gmail.com vid intresse.


Kör försiktigt därute ! / Henrik
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Tror jag börjar närma mig felet. Satte på ett par RS36 och då hoppade den igång på alla fyra . Lät den stå igång i ca 1min och stängde av den . När jag sedan skulle prova igen gick den bara på 3. Ska prova mina 33-or först sedan åker den motorn ur och i med nästa istället.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag har fått ett mail från en kontakt i USA som har lite GSX delar att sälja.
OBS ! Jag har ej satt priserna och jag tjänar inget på detta. Så om man tycker det är för dyrt eller vill pruta mm - jag kan inget göra år priserna.
frakt tillkommer på priserna. Priserna beror också lite på dollarkursen vid köptillfället.

Bigblock nytt 1428 cc med nya kolvar , flat top . 7500 kr. Han kan tänka sig att dela på kolvar / block. Blocket går att borra upp till 1500 cc.
Bigblock beg, ej kolvar , 83 mm borr. 3400 kr .
Helt nya rocker arms för EF/EFE 1135 motor : 2400 kr
Tjusig blå cam tensioner , ny : 350 kr
HD cam chain guide , ny : 400 kr
HD Valve springs , nya : 800 kr

Maila mig på n523mc@gmail.com vid intresse.


Kör försiktigt därute ! / Henrik


Mailat! ;)
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Mer delar ..

kamaxlar , web cam 168 - 2900 kr
Justerbara kamdrev - 290 kr
HD kamkedja - 350 kr
HD cyl studs - 490 kr
Drt finns även motorblock , borrat för att passa bigblock cylinder.

// H
 

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Köpte mig en orginal 1100 82 i helgen men den vill bara gå på 2 o 3 cyl. Har provat 4st förgasare varav 3st flödade över , bytt till dyna tändspolar men ingen skillnad . Några tips på vad/var jag ska göra ?

Tändplattan ?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top