Katana och GSX 1100-tråden

metalhead

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Ösd
Hoj
GSX 1100 EF 87
Min 81as 1100e har tinat fram nu men gick dåligt. rengjort förgasarna.

Hur är justering orginal på luftskruvarna? står inget i haynesbok

4-1 system. smäller vid gasavdrag, skruva in för att få rikare blandning elller tvärtom? 2 varv nu
 

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Ort
Lund
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
Hej nån som vet hur många lameller man ska ha när man kör lockup?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det ska vara ett visst spel under armarna.
Man får variera antalet lameller/skivor tills man får det spelet, inget givet antal alltså.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Dags att plocka ut hojarna nu, träffade en sällsynt gäst i Rosenhill i onsdags, Ingvar på gathoj! Bilden är tagen på väg dit.
bulten140521s.jpg
/U
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Säljer Lill katanan nu om nån är sugen. Annons finns i köp & sälj.
Priset går att diskutera.
 

stavve

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Sollefteå
Hoj
Suzuki gsx 1100 ef -84
Är det nån som vet om avgassystemet/grenröret från en Suzuki gsx 750 83 och framåt passar en gsx 1100 84?
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Nu till nästa problem , blinkers. Får dom bakre att lysa ibland men så fort jag kopplar in en fram klickar det i relät en gång o allt slocknar. Har provat med ett annat relä men samma sak där. Några ideer ?
 

ac-cobra

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
norra förorten
Hoj
1982 suzuki katana
Nån som har koll på när det är dragrace för gathojar typ kjula eller lunda.
Kan man anmäla sig på plats?

Tack på förhand :tummenupp
 

J Lindén

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Gsx1100 -83, Suzuki Gsx1100 -84
Hej
Håller på att renovera en GSX1100 -83 och funderar på kedjan. Vill byta 630 till 530. Funderar på att byta till 15/48 530 det blir ett förhållande på 3.2 . Eller tänker jag galet? Hur har ni gjort för att den inte ska tok varv eller ha en högre toppfart än original.
Tack på förhand
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Många har samma tankevurpa ;)
Du ska ha exakt samma drevning som innan om du inte vill ändra nåt - 15/42 alt. 16/42 om du monterar bredare bakhjul med lägre profil.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Nja Chrille man vill ju kanske inte nöta upp svingen, ett 15 kuggar blir mindre i diameter så man kanske vill gå upp lite fram självklart räknar man om bakdrevet..
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Tja, uttrycket been there done that kan ju appliceras...
Och svingen på en 1100 är knappast tjockare vid infästning än en motsvarande årsmodell 750 som har just 15-42 drevning med 530 kedja.
 
Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Finns en riktigt bra sida för detta på nätet, ger diameter på på dreven med formel så det gav svar på din fråga. Du får googla har inte datorn här...
Men annars ger samma kuggar samma utväxling.
Gillar du köra fort så klara en lätt trimmad Gsx1100 en justering så att toppfarten höjs till 270...
Snurrar då 4000varv å ca 120-125 fint på långturer.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Nja Chrille man vill ju kanske inte nöta upp svingen, ett 15 kuggar blir mindre i diameter så man kanske vill gå upp lite fram självklart räknar man om bakdrevet..

Kör 17/50/530 av den här anledningen. Lagom mycket nerdrevat, då var jag hårdare med 1400:an, där fick hastighetsmätaren lösas med en Speedo-healer, fantastisk manick var ju enklare på Katanan där det bara behövde mätas omkrets på framhjulet :).
/U
 
Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top