Katana och GSX 1100-tråden

Haugen

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2014
Hoj
Haft cb 900 ,FJ1100 Har GSX 1100 Bastard
Tjena!

Katanan är i mina ögon den snyggaste hoj som någon sin byggts.

Har läst denna tråd efter att jag hittade den när jag gogglade Katana på nätet.

Otroligt vad kunskap, snabba svar denna tråd innehåller.

1989 stod jag på motospeed och tittade på en Katana med Nr 003. Kostade 18000 kr lite mycket för en 19 åring, med ett nytt jobb och värnplikt på gång. Fan att jag inte köpte den det har jag ångrat sedan dess.

Så nu undrar jag är det någon son har en över och vill bli av med den, två kattor som var till salu på blocket alldeles nyss missade jag tyvärr.

Trasig i delar eller ja nästan allt som kan erbjudas är av intresse.

Om inte. delar som inte kommer till användning kan ju byggas en Bastard av.

PM om vad som kan släppas i väg till en Katana älskare.

/Pierre

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ytterligare en räser med rätt stuk, men VARFÖR sågar alla bort det för Katanan unika fästena för fotpinnarna? utan dom så blir det ju en vanlig EF :), visst bakramen skiljer lite också och fästena till karossen men det syns inte lika väl. Mao ytterligare en kasserad Katanaram (om det nu var det från början).

/U

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Ytterligare en räser med rätt stuk, men VARFÖR sågar alla bort det för Katanan unika fästena för fotpinnarna? utan dom så blir det ju en vanlig EF :), visst bakramen skiljer lite också och fästena till karossen men det syns inte lika väl. Mao ytterligare en kasserad Katanaram (om det nu var det från början).

/U

Jag undrar samma sak.
Det är samma sak på nätet och i tidningar när en Katana är ombyggd med en fetare sving, fotpinnsramen är bortkapad. Britterna brukar kapa bort fotpinnsramen och bulta dit EF fotpinnsbryggan i stället :va
Hojjen i bakgrunden saknar också fotpinnsramen. Tråkigt om det är äkta katanor. Är det GSX:er så förstår jag att man förädlar utseendet lite :D

Är det sk kameleontlack ? Det ser rätt ballt ut :tummenupp

Last edited:

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
Någon som vet vilken drevning man ska ha för att få orginal drevningen på katanan när man har bytat till 750 utväxling.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
7 tänder mindre på bakdrevet har jag läst någonstans, kan vara ett startvärde i alla fall... ;)

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
Jepp det är en bastard och det är kameleontlack har för mig det va 98 den lackades tror han va en av dom första med den lacken. Han har en äkta katana oxå en 83a som inte rullat många mil :banana

stavve

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Hoj
Suzuki gsx 1100 ef -84
Verkar inte vara lätt att få tag på nåt svänghjul :( Inga svar här och slut på skrotarna. Avdragare beställd i alla fall

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Det är det förstan man gör, ett beggat för 1000 från usa och nya från tyskland för 2600 plus frakt och språkförbistring vid ev. problem.

Inte ens google ger några direkta resultat.

Last edited:

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Det är det förstan man gör, ett beggat för 1000 från usa och nya från tyskland för 2600 plus frakt och språkförbistring vid ev. problem.

Inte ens google ger några direkta resultat.

Köp min -84 till ett bra pris så har du massor med delar.

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Misstänker att det sitter strypta kamaxlar på min 82as 1100:(. Vilka kammar ska man nu satsa på om man bara ska köra på gatan och vill behålla driftsäkerhet samt livslängd, men ändå få ut mer effekt? Var i kontakt med motospeed och personen som jag pratade med där rekommenderade "modified" kammar. Jag vill ju inte tappa bottenregistret utan jag vill ha hela kakan:) kvar.

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Misstänker att det sitter strypta kamaxlar på min 82as 1100:(. Vilka kammar ska man nu satsa på om man bara ska köra på gatan och vill behålla driftsäkerhet samt livslängd, men ändå få ut mer effekt? Var i kontakt med motospeed och personen som jag pratade med där rekommenderade "modified" kammar. Jag vill ju inte tappa bottenregistret utan jag vill ha hela kakan:) kvar.

Stämmer bra att modified kammar är melodin för det du söker och du förlorar inte bottenvridet. :tummenupp

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Men hur är det med kvaliteten samt livslängden kontra original? Jag tycker mig minnas att det kunde variera mycket på kvaliteten på just tillbehörskammar till Suzuki:va? Det sitter "high flow" oljepumpdrev monterade, men måste man kanske montera på ett sådant toppsmörjkitt för att behålla livslängd?
Stämmer bra att modified kammar är melodin för det du söker och du förlorar inte bottenvridet. :tummenupp

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
För bästa livslängd installerar du nya lyftare tillsammans med de nya kammarna.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...