Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Dax att träffas, dricka pilsner & ljuga lite

Hoj alla Katana & GSX piloter

Jag har under ett par år funderat på någon typ av träff för oss som delar tips, funderingar och åsikter i denna tråd.
Jag har träffat ett antal av er. Många av er andra har jag talat med i telefon genom åren. Vi har köpt delar av varandra mm.
Det vore kul att träffa er andra också. ( tror jag :D )

Mitt förslag är att vi kan träffas i samband med MC-mässan i Älvsjö 22-25 Januari.

Jag förmodar att det passar bäst på Lördagen 24 Januari eftersom många har långt att åka.

Vi kan träffas på Mässan. Gå runt å kolla på alla balla GSX:er och Katanor som finns i alla montrar :) Kanske stanna till för ett depåstop eller två. För att sedan gå vidare ut i Stockholmsnatten för en gemensam middag.
Antingen bokar vi bord på en resturang själva eller så hänger vi på på Sporthojsfesten som Pippi ordnar och bokar gemensamt bord där.

Jag hoppas att ni tycker att det skulle vara skoj ni oxå.

Hoj
Katana83

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Träff 24 januari

Självklart kommer jag på detta, ser fram emot att alla avatarer får ett face! :D

Röstar för att vi går på SH festen på kvällen. Vi kan ju boka bord tillsammans om vi vill käka där men oavsett så är det bäst att vi snackar ihop oss ASAP så vi vet hur många som kommer. :va

PS Letar efter en Katana tank, någon som vill sälja? PM mig isf.

//NH :öl:öl:öl

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Single grade oljorna ska hålla viskositeten- men det var länge edan jag såg sådana, kör min gixxer på SBK racing finns på 20l dunk hos OK -beställningsvara.

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Hej!
Är det någon som vet var man kan hitta dekaler till en Gsx 1100e1983?
Svart med blå dekaler.

miki67

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2014
Hoj
83 suzuki GSX 1100 ES
Vart hittar man 4-1 system till gsx -83 för en ok peng? begagnat eller nytt.
Beställde ett VOH dragracing system idag utav misstag. ( bakis idag!). Är det någon som vill byta så är det okej annars får jag skicka tillbaka den.

69TA

Fullt ös
Gick med
7 Jun 2013
Hoj
Suzuki GSX1100E -82
Jag har letat länge efter de dekalerna. De jag hittat är texten på tank, sidokåpor och bakdelen men de kräver ändå specialbeställning från dekaltrim.nu. och jag undrar fortfarande vilken den korrekta kulören blått är?
Stripsen blir värre. Jag är numera inne på att lacka stripsen istället för dekaler.
Du kan väl tala om här om du hittar nåt?:)

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
Jag har letat länge efter de dekalerna. De jag hittat är texten på tank, sidokåpor och bakdelen men de kräver ändå specialbeställning från dekaltrim.nu. och jag undrar fortfarande vilken den korrekta kulören blått är?
Stripsen blir värre. Jag är numera inne på att lacka stripsen istället för dekaler.
Du kan väl tala om här om du hittar nåt?:)

Jag har köpt en reservdels cykel,det fanns höger sidokåpa och bakdel.
Försöker hitta övriga delar i original utförande.
För att tillverka dekaler.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Vi har fest å här är Brudarna...

Hoj alla Katana & GSX piloter

Jag har under ett par år funderat på någon typ av träff för oss som delar tips, funderingar och åsikter i denna tråd.
Jag har träffat ett antal av er. Många av er andra har jag talat med i telefon genom åren. Vi har köpt delar av varandra mm.
Det vore kul att träffa er andra också. ( tror jag :D )

Mitt förslag är att vi kan träffas i samband med MC-mässan i Älvsjö 22-25 Januari.

Jag förmodar att det passar bäst på Lördagen 24 Januari eftersom många har långt att åka.

Vi kan träffas på Mässan. Gå runt å kolla på alla balla GSX:er och Katanor som finns i alla montrar :) Kanske stanna till för ett depåstop eller två. För att sedan gå vidare ut i Stockholmsnatten för en gemensam middag.
Antingen bokar vi bord på en resturang själva eller så hänger vi på på Sporthojsfesten som Pippi ordnar och bokar gemensamt bord där.

Jag hoppas att ni tycker att det skulle vara skoj ni oxå.

Hoj
Katana83

Hallå där :7peta, det är dax att vakna nu om Ni ska hänga på vinterns höjdare!
Har säkert 100 polare som kommer att gå på festen:krama, så mig går det ingen nöd på!
Bara synd om Ni missar en riktigt kul tillställning, publiken är blandad allt från Herr Backlund till några stackare på HD..

//NH :2cool

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
Ring Sams i Karlstad så plockar dom hem nya från Japan. Köp inga gamla dom torkar ihop och släpper inte från bakpapperet.

/NH

Har skickat mejl till Sams,men som vanligt inget svar.
Det verkar som att dom inte vill sälja.
Jag förstår att folk letar delar utomlands.
Vissa svenska mc skrotar är inte kundvänliga.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Eftersom det i stort sett inte har varit någon respons alls på att träffas i samband med MCmässan så lägger jag ner det.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag är troligen på jakt i dalarna den helgen.
Kände även att en MC-mässa sammanslagen med inte bara bilar, utan även yrkesfordon, troligen inte motsvarar vad jag vill ha ut av en dags vandrande i mässhallar.

Det är alltså inte bara för att du är en sån hemsk typ :crash :sissy

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Någon här som vet om man kan slänga dit 1100-block på 750cc?

//Panos

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...