Någon som har tips på var man kan köpa delar till Mikuni förgasare för en rimlig peng?
Nccr northern classic kan vara värt o prova.
Någon som har tips på var man kan köpa delar till Mikuni förgasare för en rimlig peng?
Vill köpa en Gsx 1100 -81 eller -82. Körbart objekt.
Det fanns en grå Gsx 1100 till salu på blocket för ett halvt år sedan. Byggd som en gammal Pro Stock hoj. Om jag minns rätt var den hemmahörande i Linköping. Någon som vet mer om den ?
/ Peter
Var det en -82a?
Då var det nog min gamla fast omlackad
Vill köpa en Gsx 1100 -81 eller -82. Körbart objekt.
Det fanns en grå Gsx 1100 till salu på blocket för ett halvt år sedan. Byggd som en gammal Pro Stock hoj. Om jag minns rätt var den hemmahörande i Linköping. Någon som vet mer om den ?
/ Peter
Finns en kille, Leif Jonsson från Linköping på FB-gruppen OldSkool Suzuki Sverige som har/hade hojen du frågar efter till salu tidigare i år
Hej alla!
Var ett tag sedan jag var inne på forumet, men nu efter mycket letande kan jag ha hittat en av mina våta drömmar, nämligen en Katana 1100 från 1981
Min fråga till expertisen blir, vad ska jag vara extra noga med när jag går igenom Katanan innan ett eventuellt köp.
Hon står inte i Sverige kan jag tillägga.
Tacksam för svar
Mvh
Magnus
Det är inte dom bästa bilderna och ramen är mörk istället för ljus, men efter att tittat på den första bilden så tycker jag att avgassystemet går för högt. Man ser normalt inte svingbulten. Nedre fästet på "fotpinnsramen" ser ut att sitta på tok för högt upp på ramen.
Jag tror inte att fotpinnsramen är svetsad på ramen av Suzuki.
Om du tittar på katanor på nätet ser du vad jag menar.
Hoj hoj
Var ett tag sedan man tittade in här, har mest hängt på FB trodde denna tråd var död. Men icke sa Nicke.
Till saken, köpte en Katana -82a med "lite" rassel kunde vara start motorn enligt säljaren, visade sig vara totalt ras söker nu en 1327 JE kolv i bra skick 18mm kolvbult (80mm dia). Någon kanske sparat några kolvar efter nått liknande missöde, som nu ligger å samlar damm..
Finns det någonstans där man kan läsa vilka ramnummer som 1100 Katana ska ha för att den ska vara äkta.
Ägaren trodde att ramen på hans Katana hade blivit målad till svart kulör men att den tidigare varit i silver.
Att ramen är omlackad är inget snack om eftersom alla 82r hade silverfärgad ram.
Innan du jagar dig trött på att ramnumnret, be om handelsbeteckningen.
Det ska vara Suzuki GSX 1100 S.
Ramnumren kan finnas i Servicemanualen om du har tur. Jag kommer inte ihåg.
God jakt
Det sitter sitter två olika tändspolar på min hoj den ena heter 33410-00A00 och den andra heter 33420- 00A00 dom är lika till utseendet dom ligger på ca 15 k ohm på tändstiftsidan men enligt mekhandboken ska dom ligga på 30-40 k ohm! Står det fel i boken eller bägge spolarna är kass?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |