jöha1
Medlem
Enligt Haynes owner manual ska man mäta i tändhattarna och det har jag gjort nu och får 24,5 k ohm på båda! Men det saknas fortfarande lite till 30-40 som dom rekommenderar.
View attachment 442027suzuki gsx 1100 ef -84. Olje tempmätaren är troligtvis sönder! Någon som har något liggande som skulle kunna passa?
Har pillat med min CV-förgasare till 1135cc motorn. Har några frågor:
Vad sitter det för originalmunstycken i den? De som sitter i nu är 128r, är dessa för stora/små? Anledningen till att jag undrar är för att hojen inte går riktigt rent, d v s, den varvar inte jämt utan tvekar när man drar på samt kommer massa smällar från avgasröret när man släppt gasen. Har rengjort och synkat förgasarna men utan resultat. Värt att nämna är att det är öppna filter på varje förgasare. Kan det ha något med saken att göra i och med att det är vakuumförgasare? Tyvärr finns inte original luftburk så frågan är om man kan få tag i en sluten gemensam burk för fyra förgasare och prova om minskat luftflöde hjälper? Vad heter denna typ av luftburk i så fall? Och slutligen har nån koll på vad modellbeteckningen är på förgasaren? Bifogar bilder nedan.
View attachment 444925
View attachment 444926
Nu har jag roat mej med att plöja denna 493-sidors mastodonttråd(det tog några veckor..), Min första tunga hoj för många år sen var en 1100E -82, och nu har jag halkat dit igen..
Det finns ingen vikbricka det är någon form av låsmutter!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|