Jag tror att chansen att få det gjort och få grejorna att fungera bra blir större för mig om jag bygger sugturbo istället för tryck
Så jag har kollat mycket på en polares Mr.Turbo-kit som han har på sin GSX1100 och det kitet funkar fint! 190-200 hästar på hjulet med 0,8 bar, på strippen laddade han 1,7 med vattensprut när det begav sig och det ska väl bli iaf 260 på hjulet. Effektkurvan ser ut som den på en sugmotor, så han har övertygat mig att bygga sugturbo.
Finns det bilder på nätet på hur insugsgrenröret (plenumet) till sugturbo ska se ut inuti? Vad då? Jag har inte hittat några. Har du länk kanske? Hade varit kanon om du har det, och även bilder på hur plenumet till tryckturbo ska se ut inuti. Men det blir nog sugturbo ändå.. eller jag vet inte riktigt nu.. kanske tryck.. eller.. jaja! Det jag tycker är krångligt med tryck är, plenumet (som alltid) och modifiering av förgasarna. Sen ska man ju få rätt på pumpar och bränsletrycksregulatorn mm mm.. verkar vara mycket lättare med sug.