Katana och GSX 1100-tråden

Ingen här som råkar sitta med ett par insugsgummin till gsxr1100. Saknar tvåans, men köper gärna en hel uppsättning. Vill ju gärna provstarta och köra lite i helgen.

Glömde 36mm.

andersbrink skrev:
Om nålsätet i förgasaren är skadat (av t.ex. en tidigare avbruten nål) kan det bli så att du får skruva in bränsleskruven helt innan den går klent nog för att inte dränka motorn i bensin. Kolla även upp flottörnivån på den cyllen.

Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen :tungan
Ingen som har trottel?..... :Bugar

Berätta gärna vilket produktnummer det har (står på insugskanten), det finns hopers olika modeller.

Qwerty skrev:
Ingen här som råkar sitta med ett par insugsgummin till gsxr1100. Saknar tvåans, men köper gärna en hel uppsättning. Vill ju gärna provstarta och köra lite i helgen.

Glömde 36mm.

chrille_08 skrev:
Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen :tungan
Tjaba Chrille
Mikuni agenten: www.stibomotor.com
Btw, jag behöver tel.nr. till "Täljö-Erik"

Till övriga: ngt tips om hjälp att fixa havererat vevstaks lager? Har svetsad vevaxel i -84 1327 motor.

andersbrink skrev:
Berätta gärna vilket produktnummer det har (står på insugskanten), det finns hopers olika modeller.

Skriver det här lite senare i dag. Om någon har så är jag villig att åka ett gäng mil bara för att kunna göra provstart i helgen. Det är 89ans cylindrar.

Har kikat och dom enda nr jag hittar är förljande:
1:an 13110 41C0
2:an Bör heta 13120 41C0
3:an 13130 41C0
4:an 13140 41C0

Last edited:
chrille_08 skrev:

Köpte en ny...... :(
´Å andra sidan talar den igen :banana

Hej Bullen.
Oljelampan tänds och lyser ett par sekunder efter hård (jättehård) inbromsning från 70 och 90. Är min hoj normal? Olja finns så det räcker, jag kan tänka mig att all olja rinner fram till filtret så att oljepumpen blir utan?

Självklart är det inte killen som skrivit brevet som kör hojen.

Jabben skrev:
1. Är min hoj normal?
2.Självklart är det inte killen som skrivit brevet som kör hojen.

1. Nej...... :tungan
2. självklart..... :lol

Skämt ´åsido, har ingen aning. Aldrig råkat ut för dylikt själv. Sliten pump kanske? Flera här har pratat om fladdrande lampor så nån annan kanske vill ta ordet? :)

Last edited:
Vad är de 2 knapparna till för som sitter på den vänstra sidan.
(Nedanför tanken mot sadeln till.)......... :confused:
Det händer inte någonting när jag trycker in dem......... :va

Har just benkad en GSX 1100 motor som jeg har bygget i hop.
1260 kubikk. 11-1 i komp. Megacycle kam med 250° duration och 8,4mm lyft. Mikuni 36 mm CV forgassere ( til en gammel GSXR 1100-89 ) , Factory dysekit, 28-24 ventiler, portet av Mc-Xpress, VHR megafon 4-1 med TYST innmat ( testet med OCH uten innmat ), Dyna 2000 med 35° fortanding.

Hvor mange hester ble det ?

Jeg håpet på 130 bakhjulshester... men hvor mange ble det ? ( Målt i DIN ).

Äntligen har man fått tillbaka suget!

Tjena freaks!
Jag fick lämnat in min illa tilltyglade topp till RG i fredags. Kännns bra att det börjar hända något nu äntligen. Så nu blir det nytt förbränningsrum och 4 nya ventiler m.m. Nu ikväll tog jag och lyfte ur motorn ur ramen och gissa vad man ser när man lossar kopplinskorgen! En stor jävla spricka i ytterkorgen! Är nog ingenting man bör svetsa eller? Såg att motospeed hade nya fina till salu. Det är då själva fan vad man ska behöva lägga pengar på bettan.
Men det spelar ju ingen roll hur mycket $$$ man lägger ner på en Katana, dom kommer ju aldrig upp i deras rätta värde. Eller hur? Hehe.

En fråga angående high-flow oljepumpsdrev. Hur många kugg har den på pumpdrevet? Såg att mitt drev har 29 kuggar. Någon?

Gradin skrev:
En fråga angående high-flow oljepumpsdrev. Hur många kugg har den på pumpdrevet? Såg att mitt drev har 29 kuggar. Någon?

Tjena Gradin! Det är 29 kugg på highflow/750 drevet. (Var ut i garaget och räknade)

Yngve skrev:
Har just benkad en GSX 1100 motor som jeg har bygget i hop.
1260 kubikk. 11-1 i komp. Megacycle kam med 250° duration och 8,4mm lyft. Mikuni 36 mm CV forgassere ( til en gammel GSXR 1100-89 ) , Factory dysekit, 28-24 ventiler, portet av Mc-Xpress, VHR megafon 4-1 med TYST innmat ( testet med OCH uten innmat ), Dyna 2000 med 35° fortanding.

Hvor mange hester ble det ?

Jeg håpet på 130 bakhjulshester... men hvor mange ble det ? ( Målt i DIN ).
Min motor som jag byggde förra vintern gav ca 125. 1290, exportkammar, Mikuni 33-or, något portad men orginalventiler.
Så jag gissar på 140.

Last edited:
LillOrvar skrev:
Monterade high-flow drev på min.

Förstår att man säkert får bättre tryck på tomgång, men blir det verkligen så stor skillnad att det är värt att byta dreven?
Eftersom problemet med dessa motorer är att det tar tid innan oljetrycket når kamlagren (speciellt på tomgång) så är det nog en bra investering. Har man dessutom extern toppsmörnjning så...

Ingen som hade 2ans insuggummi liggandes?(gärna alla till salu med) Vill ju så gärna provstarta nu när jag lånat ett par fuggar.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick