andersbrink skrev:Om nålsätet i förgasaren är skadat (av t.ex. en tidigare avbruten nål) kan det bli så att du får skruva in bränsleskruven helt innan den går klent nog för att inte dränka motorn i bensin. Kolla även upp flottörnivån på den cyllen.
Qwerty skrev:Ingen här som råkar sitta med ett par insugsgummin till gsxr1100. Saknar tvåans, men köper gärna en hel uppsättning. Vill ju gärna provstarta och köra lite i helgen.
Glömde 36mm.
Tjaba Chrillechrille_08 skrev:Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen
Ingen som har trottel?.....
andersbrink skrev:Berätta gärna vilket produktnummer det har (står på insugskanten), det finns hopers olika modeller.
chrille_08 skrev:Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen
Ingen som har trottel?.....
Smile skrev:Tjenare alla!
Äntligen har jag blivit ägare till en Katana.......
Bättre sent än aldrig.....
Katana 1168 skrev:Grattulerar, får vi se bild på skönheten?
Jabben skrev:1. Är min hoj normal?
2.Självklart är det inte killen som skrivit brevet som kör hojen.
Smile skrev:Vad är de 2 knapparna till för som sitter på den vänstra sidan.
(Nedanför tanken mot sadeln till.).........
Det händer inte någonting när jag trycker in dem.........
Gradin skrev:En fråga angående high-flow oljepumpsdrev. Hur många kugg har den på pumpdrevet? Såg att mitt drev har 29 kuggar. Någon?
Det låter bra! Tack Kurre. / GradinKatanaKurre skrev:Tjena Gradin! Det är 29 kugg på highflow/750 drevet. (Var ut i garaget och räknade)
Min motor som jag byggde förra vintern gav ca 125. 1290, exportkammar, Mikuni 33-or, något portad men orginalventiler.Yngve skrev:Har just benkad en GSX 1100 motor som jeg har bygget i hop.
1260 kubikk. 11-1 i komp. Megacycle kam med 250° duration och 8,4mm lyft. Mikuni 36 mm CV forgassere ( til en gammel GSXR 1100-89 ) , Factory dysekit, 28-24 ventiler, portet av Mc-Xpress, VHR megafon 4-1 med TYST innmat ( testet med OCH uten innmat ), Dyna 2000 med 35° fortanding.
Hvor mange hester ble det ?
Jeg håpet på 130 bakhjulshester... men hvor mange ble det ? ( Målt i DIN ).
Eftersom problemet med dessa motorer är att det tar tid innan oljetrycket når kamlagren (speciellt på tomgång) så är det nog en bra investering. Har man dessutom extern toppsmörnjning så...LillOrvar skrev:Monterade high-flow drev på min.
Förstår att man säkert får bättre tryck på tomgång, men blir det verkligen så stor skillnad att det är värt att byta dreven?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|