Katana och GSX 1100-tråden

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ingen här som råkar sitta med ett par insugsgummin till gsxr1100. Saknar tvåans, men köper gärna en hel uppsättning. Vill ju gärna provstarta och köra lite i helgen.

Glömde 36mm.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
andersbrink skrev:
Om nålsätet i förgasaren är skadat (av t.ex. en tidigare avbruten nål) kan det bli så att du får skruva in bränsleskruven helt innan den går klent nog för att inte dränka motorn i bensin. Kolla även upp flottörnivån på den cyllen.

Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen :tungan
Ingen som har trottel?..... :Bugar
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Berätta gärna vilket produktnummer det har (står på insugskanten), det finns hopers olika modeller.

Qwerty skrev:
Ingen här som råkar sitta med ett par insugsgummin till gsxr1100. Saknar tvåans, men köper gärna en hel uppsättning. Vill ju gärna provstarta och köra lite i helgen.

Glömde 36mm.
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
chrille_08 skrev:
Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen :tungan
Ingen som har trottel?..... :Bugar
Tjaba Chrille
Mikuni agenten: www.stibomotor.com
Btw, jag behöver tel.nr. till "Täljö-Erik"

Till övriga: ngt tips om hjälp att fixa havererat vevstaks lager? Har svetsad vevaxel i -84 1327 motor.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Berätta gärna vilket produktnummer det har (står på insugskanten), det finns hopers olika modeller.

Skriver det här lite senare i dag. Om någon har så är jag villig att åka ett gäng mil bara för att kunna göra provstart i helgen. Det är 89ans cylindrar.

Har kikat och dom enda nr jag hittar är förljande:
1:an 13110 41C0
2:an Bör heta 13120 41C0
3:an 13130 41C0
4:an 13140 41C0
 
Last edited:

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
chrille_08 skrev:
Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen :tungan
Ingen som har trottel?..... :Bugar


Köpte en ny...... :(
´Å andra sidan talar den igen :banana
 

Smile

A HÅLL ÅPP
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Katana 1100
Tjenare alla!

Äntligen har jag blivit ägare till en Katana....... :D :D :D
Bättre sent än aldrig..... :tummenupp
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Hej Bullen.
Oljelampan tänds och lyser ett par sekunder efter hård (jättehård) inbromsning från 70 och 90. Är min hoj normal? Olja finns så det räcker, jag kan tänka mig att all olja rinner fram till filtret så att oljepumpen blir utan?

Självklart är det inte killen som skrivit brevet som kör hojen.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Jabben skrev:
1. Är min hoj normal?
2.Självklart är det inte killen som skrivit brevet som kör hojen.

1. Nej...... :tungan
2. självklart..... :lol

Skämt ´åsido, har ingen aning. Aldrig råkat ut för dylikt själv. Sliten pump kanske? Flera här har pratat om fladdrande lampor så nån annan kanske vill ta ordet? :)
 
Last edited:

Smile

A HÅLL ÅPP
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Katana 1100
Vad är de 2 knapparna till för som sitter på den vänstra sidan.
(Nedanför tanken mot sadeln till.)......... :confused:
Det händer inte någonting när jag trycker in dem......... :va
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Har just benkad en GSX 1100 motor som jeg har bygget i hop.
1260 kubikk. 11-1 i komp. Megacycle kam med 250° duration och 8,4mm lyft. Mikuni 36 mm CV forgassere ( til en gammel GSXR 1100-89 ) , Factory dysekit, 28-24 ventiler, portet av Mc-Xpress, VHR megafon 4-1 med TYST innmat ( testet med OCH uten innmat ), Dyna 2000 med 35° fortanding.

Hvor mange hester ble det ?

Jeg håpet på 130 bakhjulshester... men hvor mange ble det ? ( Målt i DIN ).
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Äntligen har man fått tillbaka suget!

Tjena freaks!
Jag fick lämnat in min illa tilltyglade topp till RG i fredags. Kännns bra att det börjar hända något nu äntligen. Så nu blir det nytt förbränningsrum och 4 nya ventiler m.m. Nu ikväll tog jag och lyfte ur motorn ur ramen och gissa vad man ser när man lossar kopplinskorgen! En stor jävla spricka i ytterkorgen! Är nog ingenting man bör svetsa eller? Såg att motospeed hade nya fina till salu. Det är då själva fan vad man ska behöva lägga pengar på bettan.
Men det spelar ju ingen roll hur mycket $$$ man lägger ner på en Katana, dom kommer ju aldrig upp i deras rätta värde. Eller hur? Hehe.

En fråga angående high-flow oljepumpsdrev. Hur många kugg har den på pumpdrevet? Såg att mitt drev har 29 kuggar. Någon?
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Gradin skrev:
En fråga angående high-flow oljepumpsdrev. Hur många kugg har den på pumpdrevet? Såg att mitt drev har 29 kuggar. Någon?

Tjena Gradin! Det är 29 kugg på highflow/750 drevet. (Var ut i garaget och räknade)
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Yngve skrev:
Har just benkad en GSX 1100 motor som jeg har bygget i hop.
1260 kubikk. 11-1 i komp. Megacycle kam med 250° duration och 8,4mm lyft. Mikuni 36 mm CV forgassere ( til en gammel GSXR 1100-89 ) , Factory dysekit, 28-24 ventiler, portet av Mc-Xpress, VHR megafon 4-1 med TYST innmat ( testet med OCH uten innmat ), Dyna 2000 med 35° fortanding.

Hvor mange hester ble det ?

Jeg håpet på 130 bakhjulshester... men hvor mange ble det ? ( Målt i DIN ).
Min motor som jag byggde förra vintern gav ca 125. 1290, exportkammar, Mikuni 33-or, något portad men orginalventiler.
Så jag gissar på 140.
 
Last edited:

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
LillOrvar skrev:
Monterade high-flow drev på min.

Förstår att man säkert får bättre tryck på tomgång, men blir det verkligen så stor skillnad att det är värt att byta dreven?
Eftersom problemet med dessa motorer är att det tar tid innan oljetrycket når kamlagren (speciellt på tomgång) så är det nog en bra investering. Har man dessutom extern toppsmörnjning så...
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ingen som hade 2ans insuggummi liggandes?(gärna alla till salu med) Vill ju så gärna provstarta nu när jag lånat ett par fuggar.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top