Katana och GSX 1100-tråden

Katana 1168 skrev:
Nån som vet vad man ska använda för kontakt till oljelampan när man har skruvat dit toppsmörjningskit? Står i service manualen att pumpen ger över 0,1 kg/cm2 och under 0,5 kg/cm2, "duger" det då med en kontakt som tänder lampan vid 0.4 eller är det bättre med något annat värde????

Du har ju skrivit svaret här redan. 0,1kg/cm2 sen kan det ju funka med en på 0,15 också. Jag har en sådan på tävlings cycken. men den vill på och blinka och lysa efter målgång (motorbromsning) men jag har standard drev på den. Men den suger väl luft då förmodar jag.
 
Last edited:
Jaha, efter en massa hårda ord, vaselin, heta lågor och tryckluftsverktyg är fanskapet till svänghjul lossat!
Jag fick låta svetsa om avdragaren två gånger innan det äntligen höll...

Nå, hur ser det då ut?
Jotack, det var bultarna som gått!
Har redan borrat ur resterna och förberett för M10 gänga.
RPM: vad använde du för bult till din modifikation? Material, gängstigning?
Svarvade du ner de nya bultskallarna eller borrade du ur försänkningarna?

Rullarna ser tämligen fräscha ut tycker jag. Däremot ser anliggningsytan på startkransen lite använd ut.
Sådär jämnbulig av slitage, men inga skarpa märken eller hack.
Finns det någon med passande slip så man kan återfå en perfekt yta?
 
Biker66 skrev:
Rullarna ser tämligen fräscha ut tycker jag. Däremot ser anliggningsytan på startkransen lite använd ut.
Sådär jämnbulig av slitage, men inga skarpa märken eller hack.
Finns det någon med passande slip så man kan återfå en perfekt yta?

Om rullarna är det minsta ojämna byt ut dom. Dom ska vara runda. Angående start kransens yta. Ta ett plattjärn och bocka ungefär samma radie som på startkransen. Sätt startkransen i en svarv och slipa med smärgelduk använd plattjärnet som slipkloss, så slipar du bara topparna.
 
Biker66 skrev:
RPM: vad använde du för bult till din modifikation? Material, gängstigning?
Svarvade du ner de nya bultskallarna eller borrade du ur försänkningarna?

Tjena !!

Har inte gjort dom modsen på min men jag funderar på det. Jag hittade det inlägget från Sean efter jag lagat min förra året bifogar vad han skrev: Big cc solution. Fit high tensile 10mm bolts and xtra pin into the assembly weld the bolt heads so when they shear they can not damage anything. Machine the 10mm heads to fit in the 8mm holes. The starter clutch itself is difficult to drill better to spark erode. We use this trick on the 1500cc motors with good compression in them.
 
Haha, klockrent, jag har redan gjort förfrågan hos en svarvinnehavare för att kunna bearbeta M10:orna och svänghjulet, man tackar !! :tummenupp
 
LillOrvar skrev:
Drog av skruven på min avdragare, så om nån har dragit sönder hylsdelen och har en hel skruv liggandes, tror det är M14, lögn i h@lv@te att få tag på, så köper jag den gärna.

Men lixom vafandå, din lokala mekverkstad har ju silverstål liggandes till höger och vänster som de kan svarva gängor på. Sen är det bara att värma upp den till körsbärsrött och slänga skruven i din bytta för använd motorolja för att härda den lite.

Vem åker till Dala Airport i Borlänge i helgen och rejsar 402 meter preppad asfalt?
http://ycc.nu/
Jag tänkte iaf rasta Banditens nyrenoverade växellåda.
 
LillOrvar skrev:
Drog av skruven på min avdragareQUOTE]

Jag använde en hemmasvarvad avdragare.
Kan du inte lägga in något lagom stort som mothåll på insidan, M12 med lagom antal muttrar på tex, och skruva på själva avdragaren?
På så vis blir det den stora gängan som gör jobbet !

Själv behöver jag en gnist för att ta upp hålen i startmotorkopplingen, någon...? :3freak
 
Morsning.

Tänkte höra om någon har en super hub kopplingskorg liggande
till salu?
Min sade upp sig under semestern så nu står hojen på landet och rostar i regnet.

/Uffe
 
Trasig avdragare

Våld drar ni med avdragarna tills konan släpper? När man våld drar så håller inte gängorna. Ni ska dra åt bulten (10-15kg) knacka med en tung hammare på bulten, dra åt bulten igen, knacka,dra åt ,knacka tillslut släpper den. Låt vibrationerna göra jobbet inte gängorna. Bara ett litet mek tipps
 
Last edited:
andersbrink skrev:
Men lixom vafandå, din lokala mekverkstad har ju silverstål liggandes till höger och vänster som de kan svarva gängor på. Sen är det bara att värma upp den till körsbärsrött och slänga skruven i din bytta för använd motorolja för att härda den lite.

Vem åker till Dala Airport i Borlänge i helgen och rejsar 402 meter preppad asfalt?
http://ycc.nu/
Jag tänkte iaf rasta Banditens nyrenoverade växellåda.

Jag är jädrigt sugen att komma Brink för att träna men då måste insatsen i och då är det inte lika roligt....*s*....det får bli Linde närmast och ev finalen på Mantorp skall du dit ? går ut den 6/8 tänkte jag skulle påminna dig bara :hihi
 
Last edited:
RPM lover skrev:
Jag är jädrigt sugen att komma Brink för att träna men då måste insatsen i och då är det inte lika roligt....*s*....det får bli Linde närmast och ev finalen på Mantorp skall du dit ? går ut den 6/8 tänkte jag skulle påminna dig bara :hihi

Linde bli're, men inte Mantorp. Kanske Tullinge för att få några tider med turbohojen.
 
andersbrink skrev:
Vem åker till Dala Airport i Borlänge i helgen och rejsar 402 meter preppad asfalt?
http://ycc.nu/
Jag tänkte iaf rasta Banditens nyrenoverade växellåda.

:tummenupp *Brinken, Jag kommer med min K...12:a och "tränar lite", har bara hunnit med ca.20mil på hela sommaren sen den förvärvades i vintras, så jag behöver all träning jag kan få för att träna start och 60`tider.
Nu skiter jag i hus-renoveringen för jag hinner inte klart i allafall med målningen utomhus efter allt regnande. Behöver lite paus från det åxå.
Du, Tommy och jag stod och pratade på Aro`s om q-shift, kaffe m.m.

*Visst var det väl Opreppad bana i B-länge :confused: , brinken
 
SAMURAJEN skrev:
*Visst var det väl Opreppad bana i B-länge :confused: , brinken

Jepp jupp japp, passar mig alldeles utmärkt. Får sitta upprätt i sadeln som på en touringsväng bara, ser lite spånigt ut - men vafanså. Gasen kommer att smälla iaf, kanske bättrar det på gubb-faktorn lite. :D
 
Kära dragracebröder!vore det inte fint med en egen liten tråd?Gsx 1100/katana tråden har ju funkat bra hittills,men det finns ju kanske andra fabrikat av dragracers oxå.Ska vi fråga swedie om det räknas som sport oxå eller?Så kan vi byta lite erfarenheter om dragracing oxå,det verkar ju ändå som att de flesta e lite intresserade i smyg ändå.?
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top