Katana och GSX 1100-tråden

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Katana 1168 skrev:
Nån som vet vad man ska använda för kontakt till oljelampan när man har skruvat dit toppsmörjningskit? Står i service manualen att pumpen ger över 0,1 kg/cm2 och under 0,5 kg/cm2, "duger" det då med en kontakt som tänder lampan vid 0.4 eller är det bättre med något annat värde????

Du har ju skrivit svaret här redan. 0,1kg/cm2 sen kan det ju funka med en på 0,15 också. Jag har en sådan på tävlings cycken. men den vill på och blinka och lysa efter målgång (motorbromsning) men jag har standard drev på den. Men den suger väl luft då förmodar jag.
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jaha, efter en massa hårda ord, vaselin, heta lågor och tryckluftsverktyg är fanskapet till svänghjul lossat!
Jag fick låta svetsa om avdragaren två gånger innan det äntligen höll...

Nå, hur ser det då ut?
Jotack, det var bultarna som gått!
Har redan borrat ur resterna och förberett för M10 gänga.
RPM: vad använde du för bult till din modifikation? Material, gängstigning?
Svarvade du ner de nya bultskallarna eller borrade du ur försänkningarna?

Rullarna ser tämligen fräscha ut tycker jag. Däremot ser anliggningsytan på startkransen lite använd ut.
Sådär jämnbulig av slitage, men inga skarpa märken eller hack.
Finns det någon med passande slip så man kan återfå en perfekt yta?
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Biker66 skrev:
Rullarna ser tämligen fräscha ut tycker jag. Däremot ser anliggningsytan på startkransen lite använd ut.
Sådär jämnbulig av slitage, men inga skarpa märken eller hack.
Finns det någon med passande slip så man kan återfå en perfekt yta?

Om rullarna är det minsta ojämna byt ut dom. Dom ska vara runda. Angående start kransens yta. Ta ett plattjärn och bocka ungefär samma radie som på startkransen. Sätt startkransen i en svarv och slipa med smärgelduk använd plattjärnet som slipkloss, så slipar du bara topparna.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Biker66 skrev:
RPM: vad använde du för bult till din modifikation? Material, gängstigning?
Svarvade du ner de nya bultskallarna eller borrade du ur försänkningarna?

Tjena !!

Har inte gjort dom modsen på min men jag funderar på det. Jag hittade det inlägget från Sean efter jag lagat min förra året bifogar vad han skrev: Big cc solution. Fit high tensile 10mm bolts and xtra pin into the assembly weld the bolt heads so when they shear they can not damage anything. Machine the 10mm heads to fit in the 8mm holes. The starter clutch itself is difficult to drill better to spark erode. We use this trick on the 1500cc motors with good compression in them.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Haha, klockrent, jag har redan gjort förfrågan hos en svarvinnehavare för att kunna bearbeta M10:eek:rna och svänghjulet, man tackar !! :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
LillOrvar skrev:
Drog av skruven på min avdragare, så om nån har dragit sönder hylsdelen och har en hel skruv liggandes, tror det är M14, lögn i h@lv@te att få tag på, så köper jag den gärna.

Men lixom vafandå, din lokala mekverkstad har ju silverstål liggandes till höger och vänster som de kan svarva gängor på. Sen är det bara att värma upp den till körsbärsrött och slänga skruven i din bytta för använd motorolja för att härda den lite.

Vem åker till Dala Airport i Borlänge i helgen och rejsar 402 meter preppad asfalt?
http://ycc.nu/
Jag tänkte iaf rasta Banditens nyrenoverade växellåda.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
LillOrvar skrev:
Drog av skruven på min avdragareQUOTE]

Jag använde en hemmasvarvad avdragare.
Kan du inte lägga in något lagom stort som mothåll på insidan, M12 med lagom antal muttrar på tex, och skruva på själva avdragaren?
På så vis blir det den stora gängan som gör jobbet !

Själv behöver jag en gnist för att ta upp hålen i startmotorkopplingen, någon...? :3freak
 

Ulfman

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Katana 1100 -82
Morsning.

Tänkte höra om någon har en super hub kopplingskorg liggande
till salu?
Min sade upp sig under semestern så nu står hojen på landet och rostar i regnet.

/Uffe
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Trasig avdragare

Våld drar ni med avdragarna tills konan släpper? När man våld drar så håller inte gängorna. Ni ska dra åt bulten (10-15kg) knacka med en tung hammare på bulten, dra åt bulten igen, knacka,dra åt ,knacka tillslut släpper den. Låt vibrationerna göra jobbet inte gängorna. Bara ett litet mek tipps
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
andersbrink skrev:
Men lixom vafandå, din lokala mekverkstad har ju silverstål liggandes till höger och vänster som de kan svarva gängor på. Sen är det bara att värma upp den till körsbärsrött och slänga skruven i din bytta för använd motorolja för att härda den lite.

Vem åker till Dala Airport i Borlänge i helgen och rejsar 402 meter preppad asfalt?
http://ycc.nu/
Jag tänkte iaf rasta Banditens nyrenoverade växellåda.

Jag är jädrigt sugen att komma Brink för att träna men då måste insatsen i och då är det inte lika roligt....*s*....det får bli Linde närmast och ev finalen på Mantorp skall du dit ? går ut den 6/8 tänkte jag skulle påminna dig bara :hihi
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
RPM lover skrev:
Jag är jädrigt sugen att komma Brink för att träna men då måste insatsen i och då är det inte lika roligt....*s*....det får bli Linde närmast och ev finalen på Mantorp skall du dit ? går ut den 6/8 tänkte jag skulle påminna dig bara :hihi

Linde bli're, men inte Mantorp. Kanske Tullinge för att få några tider med turbohojen.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ja tack, jag har slängt ut krokar lite varstans och tar den första som nappar :tungan
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
andersbrink skrev:
Linde bli're, men inte Mantorp. Kanske Tullinge för att få några tider med turbohojen.

Kör jag inte Mantorp så blir det Tullinge i mitten på sep efter att ha varit på Island en sväng.
Annars så blir det nog riktigt mycket köra på Mantorp.
 

SAMURAJEN

Medlem, javisst.
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Krylbo
Hoj
Suzuki Hayabusa Turbo -03
andersbrink skrev:
Vem åker till Dala Airport i Borlänge i helgen och rejsar 402 meter preppad asfalt?
http://ycc.nu/
Jag tänkte iaf rasta Banditens nyrenoverade växellåda.

:tummenupp *Brinken, Jag kommer med min K...12:a och "tränar lite", har bara hunnit med ca.20mil på hela sommaren sen den förvärvades i vintras, så jag behöver all träning jag kan få för att träna start och 60`tider.
Nu skiter jag i hus-renoveringen för jag hinner inte klart i allafall med målningen utomhus efter allt regnande. Behöver lite paus från det åxå.
Du, Tommy och jag stod och pratade på Aro`s om q-shift, kaffe m.m.

*Visst var det väl Opreppad bana i B-länge :confused: , brinken
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
SAMURAJEN skrev:
*Visst var det väl Opreppad bana i B-länge :confused: , brinken

Jepp jupp japp, passar mig alldeles utmärkt. Får sitta upprätt i sadeln som på en touringsväng bara, ser lite spånigt ut - men vafanså. Gasen kommer att smälla iaf, kanske bättrar det på gubb-faktorn lite. :D
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kära dragracebröder!vore det inte fint med en egen liten tråd?Gsx 1100/katana tråden har ju funkat bra hittills,men det finns ju kanske andra fabrikat av dragracers oxå.Ska vi fråga swedie om det räknas som sport oxå eller?Så kan vi byta lite erfarenheter om dragracing oxå,det verkar ju ändå som att de flesta e lite intresserade i smyg ändå.?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top