Katana och GSX 1100-tråden

ktmjacke skrev:
Kära dragracebröder!vore det inte fint med en egen liten tråd?Gsx 1100/katana tråden har ju funkat bra hittills,men det finns ju kanske andra fabrikat av dragracers oxå.Ska vi fråga swedie om det räknas som sport oxå eller?Så kan vi byta lite erfarenheter om dragracing oxå,det verkar ju ändå som att de flesta e lite intresserade i smyg ändå.?

Låter helt okej tycker jag, bra ide.
 
Startmotorkopplingen inlämnad för gnistning.
Övriga delar förberedda för montering.

Är det någon annan som ska göra något liknande så kan ni köpa loss 12.9 bultar av mig (heavy duty på jänkespråk), köpte en hundralåda.
Man vet ju aldrig, kanske misslyckas med någon, eller nittiosju... :näsblod
 
Hej på er alla!

Jag är sugen på att köpa en Katana 1100 82-83 men är helt
novis på de hojarna.
Finns det något man bör tänka på eller kolla upp på dem.
Har de några uppenbara svagheter?
Vad jag förstår så är de tåliga med bra motorer.
Hur är det med reservdelar till dem?
Tacksam för svar.
 
Hej Smile:
Ja, de är tåliga men man ska komma ihåg att det är rätt gamla hojar idag. Tåligheten har ju sina gränser så att säga.

Annars är det såvitt jag vet inte så mycket mer än elen (laddregulator och generator) att hålla ögonen på om det är en otrimmad hoj.
 
Åsell skrev:
JAjamän!!..Farsan har köpt min gamla Katana av Millebjer! Så nu ska han efteranmäla sig för 1000kr och köra med gamla bettan :kocko
Big Swede gör comeback på banan :tummenupp

Coooolt :hihi (blir inga pappa kan inte jag få låna nu då ?)

Borde höra om inte farsan ska gå in som delägare i min så kan det bli riktigt roligt.

Kolla in på http://oldskoolsuzuki.info/ om ni inte varit där på länge en hel del läckra bilder på hojar från Big CC´s shooutout, finns en del som skapar ett "HA BEGÄR"
 
RPM lover skrev:
Fasiken Samurajen jag har hunnit med närmare 50 mil :tungan hur vart det med Linde ??

:tummenupp RPMLover: Linde blir det, fixade sig med ersättare på jobbet. Nu är det bara att försöka få :va tag på bil med drag och släp.
Vi ses då, RPMLover
 
Nån av er som har koll på vart man kan köpa Katana kåpa,
glasfibertank och bakdel, till GSX1100E -82, för ombyggnad..?

Har sett att det funnits förut, men hittade inget nu när ja snabbletade..
 
Jaha, så är då lungan reparerad....

3 månader och 2 dar tog det att få ihop allt igen.....om än med 1168-raden. Känner skillnad i vrid mot 1327 helt klart. Men det ska fixas med så småningom.
Toppen såg bra ut, inte perfekt som fabriksstandard men nära nog. Sätesjobbet är lite fegat mot de övriga 3 förb.rummen så avgasventilerna har lite högt anligg, läs långt in, mot vad som är att föredra. Det får bli en diskussion men han som lagade toppen, till vintern. Nu vill jag åka :)

Dock så drar den inte bra i mellan längre. Perfekt tomgång, bra gång på lätten och acc upp till ca 5-6000, där börjar den rycka och spotta/ bluddra upp i registret. Om jag växlar ner två från femman och ger på går den kanon upp till fullt, men jag kan inte jobba upp genom hela registret.
Enda skillnaden nu mot förra året är att det sitter mod.kammar istället för export.
 
:huvet Alltid är det nåt....
Ett rassel från motorn som fanns innan raset gör sig påmint igen när man kör på lätt gas. Så idag har jag helt sonika rivit av förgasarbryggan för syning och se där! 2:ans trottel är i tre delar. Undra på konstiga ljud och ojämnt drag ....
Nån som har en gammal trottel som är hel till RS36? Sitter backelit nu. Spelar ingen roll vilken sort just nu. MS tyckte jag skulle köpa 4 nya alu á 633:- st. Don´t think so right now, inte med nuvarande ekonomiska läge efter vinterbygge med efterföljande ras.
Finns det annars andra ställen i SVEA RIKE som kan sälja dylika?

Sen har jag ett problem sen länge med denna brygga, 4:an går fett på lågvarv och jag har nu dissekerat förgasaren och blåst kanalerna till lågfartskretsen och jämfört mot intilliggande förg. och ser inte nån skillnad. Ingen skit eller olika flöden igenom....De övriga 3 färgar stiften perfekt, men 4:an är svart efter en stunds lugn körning. Skruven ser hel och fin ut. Vilket håll fetar den åt? Ut el. inåt vridning?
 
Fasiken Chrille det måste vara lite tungt nu... :(
Kneppiga problem du har med hojen, var/är lågfarts skruvarna utskruvade lika mycket ? har för mig mikuni rek. 1/8 -1/2 varv ut från lätt bottnat läge men det där har visat sig vara olika från person/hoj till person/hoj när jag frågat jag har 1,5 varv på mina och det funkar bra.
 
RPM lover skrev:
Fasiken Chrille det måste vara lite tungt nu... :(
Kneppiga problem du har med hojen, var/är lågfarts skruvarna utskruvade lika mycket ? har för mig mikuni rek. 1/8 -1/2 varv ut från lätt bottnat läge men det där har visat sig vara olika från person/hoj till person/hoj när jag frågat jag har 1,5 varv på mina och det funkar bra.

Om nålsätet i förgasaren är skadat (av t.ex. en tidigare avbruten nål) kan det bli så att du får skruva in bränsleskruven helt innan den går klent nog för att inte dränka motorn i bensin. Kolla även upp flottörnivån på den cyllen.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top