Katana och GSX 1100-tråden

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
ktmjacke skrev:
Kära dragracebröder!vore det inte fint med en egen liten tråd?Gsx 1100/katana tråden har ju funkat bra hittills,men det finns ju kanske andra fabrikat av dragracers oxå.Ska vi fråga swedie om det räknas som sport oxå eller?Så kan vi byta lite erfarenheter om dragracing oxå,det verkar ju ändå som att de flesta e lite intresserade i smyg ändå.?

Låter helt okej tycker jag, bra ide.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Startmotorkopplingen inlämnad för gnistning.
Övriga delar förberedda för montering.

Är det någon annan som ska göra något liknande så kan ni köpa loss 12.9 bultar av mig (heavy duty på jänkespråk), köpte en hundralåda.
Man vet ju aldrig, kanske misslyckas med någon, eller nittiosju... :näsblod
 

Smile

A HÅLL ÅPP
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Katana 1100
Hej på er alla!

Jag är sugen på att köpa en Katana 1100 82-83 men är helt
novis på de hojarna.
Finns det något man bör tänka på eller kolla upp på dem.
Har de några uppenbara svagheter?
Vad jag förstår så är de tåliga med bra motorer.
Hur är det med reservdelar till dem?
Tacksam för svar.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Hej Smile:
Ja, de är tåliga men man ska komma ihåg att det är rätt gamla hojar idag. Tåligheten har ju sina gränser så att säga.

Annars är det såvitt jag vet inte så mycket mer än elen (laddregulator och generator) att hålla ögonen på om det är en otrimmad hoj.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Åsell skrev:
JAjamän!!..Farsan har köpt min gamla Katana av Millebjer! Så nu ska han efteranmäla sig för 1000kr och köra med gamla bettan :kocko
Big Swede gör comeback på banan :tummenupp
E det golvläggarn???
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Åsell skrev:
JAjamän!!..Farsan har köpt min gamla Katana av Millebjer! Så nu ska han efteranmäla sig för 1000kr och köra med gamla bettan :kocko
Big Swede gör comeback på banan :tummenupp

Coooolt :hihi (blir inga pappa kan inte jag få låna nu då ?)

Borde höra om inte farsan ska gå in som delägare i min så kan det bli riktigt roligt.

Kolla in på http://oldskoolsuzuki.info/ om ni inte varit där på länge en hel del läckra bilder på hojar från Big CC´s shooutout, finns en del som skapar ett "HA BEGÄR"
 

SAMURAJEN

Medlem, javisst.
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Krylbo
Hoj
Suzuki Hayabusa Turbo -03
RPM lover skrev:
Fasiken Samurajen jag har hunnit med närmare 50 mil :tungan hur vart det med Linde ??

:tummenupp RPMLover: Linde blir det, fixade sig med ersättare på jobbet. Nu är det bara att försöka få :va tag på bil med drag och släp.
Vi ses då, RPMLover
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Åsell skrev:
Inte Bosse som har Golvtjänst utan brorsan Pelle!
Det är Pelle som har Millez billack
Ok,då vet jag,Donm e grymma på o lacka de där bröderna. :)
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Nån av er som har koll på vart man kan köpa Katana kåpa,
glasfibertank och bakdel, till GSX1100E -82, för ombyggnad..?

Har sett att det funnits förut, men hittade inget nu när ja snabbletade..
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Jaha, så är då lungan reparerad....

3 månader och 2 dar tog det att få ihop allt igen.....om än med 1168-raden. Känner skillnad i vrid mot 1327 helt klart. Men det ska fixas med så småningom.
Toppen såg bra ut, inte perfekt som fabriksstandard men nära nog. Sätesjobbet är lite fegat mot de övriga 3 förb.rummen så avgasventilerna har lite högt anligg, läs långt in, mot vad som är att föredra. Det får bli en diskussion men han som lagade toppen, till vintern. Nu vill jag åka :)

Dock så drar den inte bra i mellan längre. Perfekt tomgång, bra gång på lätten och acc upp till ca 5-6000, där börjar den rycka och spotta/ bluddra upp i registret. Om jag växlar ner två från femman och ger på går den kanon upp till fullt, men jag kan inte jobba upp genom hela registret.
Enda skillnaden nu mot förra året är att det sitter mod.kammar istället för export.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
:huvet Alltid är det nåt....
Ett rassel från motorn som fanns innan raset gör sig påmint igen när man kör på lätt gas. Så idag har jag helt sonika rivit av förgasarbryggan för syning och se där! 2:ans trottel är i tre delar. Undra på konstiga ljud och ojämnt drag ....
Nån som har en gammal trottel som är hel till RS36? Sitter backelit nu. Spelar ingen roll vilken sort just nu. MS tyckte jag skulle köpa 4 nya alu á 633:- st. Don´t think so right now, inte med nuvarande ekonomiska läge efter vinterbygge med efterföljande ras.
Finns det annars andra ställen i SVEA RIKE som kan sälja dylika?

Sen har jag ett problem sen länge med denna brygga, 4:an går fett på lågvarv och jag har nu dissekerat förgasaren och blåst kanalerna till lågfartskretsen och jämfört mot intilliggande förg. och ser inte nån skillnad. Ingen skit eller olika flöden igenom....De övriga 3 färgar stiften perfekt, men 4:an är svart efter en stunds lugn körning. Skruven ser hel och fin ut. Vilket håll fetar den åt? Ut el. inåt vridning?
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Fasiken Chrille det måste vara lite tungt nu... :(
Kneppiga problem du har med hojen, var/är lågfarts skruvarna utskruvade lika mycket ? har för mig mikuni rek. 1/8 -1/2 varv ut från lätt bottnat läge men det där har visat sig vara olika från person/hoj till person/hoj när jag frågat jag har 1,5 varv på mina och det funkar bra.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Dragrace tråd

:tummenupp Fick samtal från en polare som pm:at Swedie och han kommer att lägga upp en dragrace tråd.
Så nu får vi se hur mycket snack det blir i den.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
RPM lover skrev:
Fasiken Chrille det måste vara lite tungt nu... :(
Kneppiga problem du har med hojen, var/är lågfarts skruvarna utskruvade lika mycket ? har för mig mikuni rek. 1/8 -1/2 varv ut från lätt bottnat läge men det där har visat sig vara olika från person/hoj till person/hoj när jag frågat jag har 1,5 varv på mina och det funkar bra.

Om nålsätet i förgasaren är skadat (av t.ex. en tidigare avbruten nål) kan det bli så att du får skruva in bränsleskruven helt innan den går klent nog för att inte dränka motorn i bensin. Kolla även upp flottörnivån på den cyllen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top