Katana och GSX 1100-tråden

Foder ??

Kolla under mods/specifications på min sida så finns det dynokurvor som visar vad jag fått vid olika borrningar/åtgärder.
Kom ihåg att jag inte gjort mycket åt min topp. Fibblar man med portning och större ventiler kommer man fortare upp i bhp...

Ja, det går att borra till 1168, har en sån cylinder liggandes.

Kolla även dragbike.com, oldskoolsuzuki.info, thegsresources.com samt diverse trimfirmors hemsidor för matnyttigheter.
 
Mja, undrar lite över hållbarheten jag med ..
Kör ju med 1168cc, RS36'or, portad top, större ventiler...

Top-smörjning samt oljekylare är på "todo" -listan, ska ju öka
livslängden på både kammarna, samt oljans smörjningsförmåga
(så den inte blir tokhet)..

Men vågar man tex åka på semester sen till Italien med den? :)
2 polare ska ner till sommaren, och jag hade tänkt sälja min
Triumph Tiger 900, för jag känner att GSX1100'an, det är Jag, helt enkelt,
stortrivs med den hojen, även om den må vara gammal :)

Skulle föresten vilja ha tag i en original sving till 1100E -82 modellen också.
Nån som har en liggande för skamligt bra pris?
Vore smutt med lite bättre "sväng-egenskaper" på långfärder.
Har förlängd baksving just nu, med sänkt hoj, passar dock bra
på "hemmaplan" när man poserar med rödljusracing.
 
GrusDan skrev:
Mja, undrar lite över hållbarheten jag med ..
Kör ju med 1168cc, RS36'or, portad top, större ventiler...

Top-smörjning samt oljekylare är på "todo" -listan, ska ju öka
livslängden på både kammarna, samt oljans smörjningsförmåga
(så den inte blir tokhet)..

Men vågar man tex åka på semester sen till Italien med den? :)
2 polare ska ner till sommaren, och jag hade tänkt sälja min
Triumph Tiger 900, för jag känner att GSX1100'an, det är Jag, helt enkelt,
stortrivs med den hojen, även om den må vara gammal :)

Skulle föresten vilja ha tag i en original sving till 1100E -82 modellen också.
Nån som har en liggande för skamligt bra pris?
Vore smutt med lite bättre "sväng-egenskaper" på långfärder.
Har förlängd baksving just nu, med sänkt hoj, passar dock bra
på "hemmaplan" när man poserar med rödljusracing.

Hur mycket pulver är det i en sån motor du har ca?
 
Biker66 skrev:
Foder ??

Kolla under mods/specifications på min sida så finns det dynokurvor som visar vad jag fått vid olika borrningar/åtgärder.
Kom ihåg att jag inte gjort mycket åt min topp. Fibblar man med portning och större ventiler kommer man fortare upp i bhp...

Ja, det går att borra till 1168, har en sån cylinder liggandes.

Kolla även dragbike.com, oldskoolsuzuki.info, thegsresources.com samt diverse trimfirmors hemsidor för matnyttigheter.

Hoppas att jag inte tjatar allt för mycket men har du verkligen den informationen på din sida (www.biker66.com) ? Hittar inte mods/specifications
/ Robert
 
Vet inte, har inte bromsat den :)
Ska göra det till våren.

Nån här med liknande motorspec kanske har några ungefärliga siffror?
Den går som satan iafall :)
Är modified-kammar i den oxo föresten, samt dynaspolar.
Planad top också, förstärkt koppling.. Ja, lite godis här å där..
 
Robrock:Modifications/Specifications i menyn till vänster, sedan scrollar du ner lite till bilder på dynokurvor.

Grusdan:För att inte tala om ett jämrans snyggt avgassystem !! :D
Mycket godis låter det som... 130-135bhp kanske ?
 
Robrock skrev:
Hur mycket pulver är det i en sån motor du har ca?
Borde väl ligga på max 140hk på bakhjulet om det är portat, något större ventiler, ~11,5:1 i komp och modified kammar. Sen beror det såklart mycket på vilken kompressionsförhållande man har i motorn. Jag hann aldrig bromsa min innan ventilerna satt fast i kolven, tyvärr..skulle varit intressant.
 
GrusDan skrev:
Vet inte, har inte bromsat den :)
Ska göra det till våren.

Nån här med liknande motorspec kanske har några ungefärliga siffror?
Den går som satan iafall :)
Är modified-kammar i den oxo föresten, samt dynaspolar.
Planad top också, förstärkt koppling.. Ja, lite godis här å där..

Hade samma grejor som du på första hojen.
orginalventiler och steg 2 portad topp av Moto speed, RS 38, Modified kammar, lite högre komp och jag hade 144 på slangen
 
1428

Det är väl lika bra att ge sig till känna!

Det är jag som köpt RPM Lover `s 1428 motor. :banana
Känns lite spännande inför nästa säsong,får nog vara lite försiktig med gasrullen till att börja med :gnissla .
 
Katanapilot skrev:
Det är jag som köpt RPM Lover `s 1428 motor. :banana
Grattis!! :tummenupp Berätta sen när du fått igång den.
Passa så inte ramen får en chock bara, när du smeker rullen...Det var ju ett tag sen den rullade på väg.
 
Gradin skrev:
Grattis!! :tummenupp Berätta sen när du fått igång den.
Passa så inte ramen får en chock bara, när du smeker rullen...Det var ju ett tag sen den rullade på väg.

Har förstått att du åxå har nåt på G så vi får väl hålla varandra underättade.
Vi ses väl på Emmaboda eller Säve till våren möjligtvis mässan i GBG i vinter.
 
Piloten
Nu vårdar du den ömt annars :fatta! ...........(skämtar)

GrusDan
Din motor och fälgar skulle passa utmärkt i mitt chassie men du får skynda dig dom är och rycker i det..... :)

Gradin
Fått paket idag ?

Brink
Du rakskuret och GSX vad är det jag missat nu ?? Wibbe frågade om nån sån förrut han kanske känner till nån som ligger.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top