Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Foder ??

Kolla under mods/specifications på min sida så finns det dynokurvor som visar vad jag fått vid olika borrningar/åtgärder.
Kom ihåg att jag inte gjort mycket åt min topp. Fibblar man med portning och större ventiler kommer man fortare upp i bhp...

Ja, det går att borra till 1168, har en sån cylinder liggandes.

Kolla även dragbike.com, oldskoolsuzuki.info, thegsresources.com samt diverse trimfirmors hemsidor för matnyttigheter.
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Mja, undrar lite över hållbarheten jag med ..
Kör ju med 1168cc, RS36'or, portad top, större ventiler...

Top-smörjning samt oljekylare är på "todo" -listan, ska ju öka
livslängden på både kammarna, samt oljans smörjningsförmåga
(så den inte blir tokhet)..

Men vågar man tex åka på semester sen till Italien med den? :)
2 polare ska ner till sommaren, och jag hade tänkt sälja min
Triumph Tiger 900, för jag känner att GSX1100'an, det är Jag, helt enkelt,
stortrivs med den hojen, även om den må vara gammal :)

Skulle föresten vilja ha tag i en original sving till 1100E -82 modellen också.
Nån som har en liggande för skamligt bra pris?
Vore smutt med lite bättre "sväng-egenskaper" på långfärder.
Har förlängd baksving just nu, med sänkt hoj, passar dock bra
på "hemmaplan" när man poserar med rödljusracing.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
GrusDan skrev:
Men vågar man tex åka på semester sen till Italien med den? :)
Rätt genomgången håller den ett antal sådana semestrar !
 

Robrock

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Harris Magnum
GrusDan skrev:
Mja, undrar lite över hållbarheten jag med ..
Kör ju med 1168cc, RS36'or, portad top, större ventiler...

Top-smörjning samt oljekylare är på "todo" -listan, ska ju öka
livslängden på både kammarna, samt oljans smörjningsförmåga
(så den inte blir tokhet)..

Men vågar man tex åka på semester sen till Italien med den? :)
2 polare ska ner till sommaren, och jag hade tänkt sälja min
Triumph Tiger 900, för jag känner att GSX1100'an, det är Jag, helt enkelt,
stortrivs med den hojen, även om den må vara gammal :)

Skulle föresten vilja ha tag i en original sving till 1100E -82 modellen också.
Nån som har en liggande för skamligt bra pris?
Vore smutt med lite bättre "sväng-egenskaper" på långfärder.
Har förlängd baksving just nu, med sänkt hoj, passar dock bra
på "hemmaplan" när man poserar med rödljusracing.

Hur mycket pulver är det i en sån motor du har ca?
 

Robrock

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Harris Magnum
Biker66 skrev:
Foder ??

Kolla under mods/specifications på min sida så finns det dynokurvor som visar vad jag fått vid olika borrningar/åtgärder.
Kom ihåg att jag inte gjort mycket åt min topp. Fibblar man med portning och större ventiler kommer man fortare upp i bhp...

Ja, det går att borra till 1168, har en sån cylinder liggandes.

Kolla även dragbike.com, oldskoolsuzuki.info, thegsresources.com samt diverse trimfirmors hemsidor för matnyttigheter.

Hoppas att jag inte tjatar allt för mycket men har du verkligen den informationen på din sida (www.biker66.com) ? Hittar inte mods/specifications
/ Robert
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Vet inte, har inte bromsat den :)
Ska göra det till våren.

Nån här med liknande motorspec kanske har några ungefärliga siffror?
Den går som satan iafall :)
Är modified-kammar i den oxo föresten, samt dynaspolar.
Planad top också, förstärkt koppling.. Ja, lite godis här å där..
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Robrock:Modifications/Specifications i menyn till vänster, sedan scrollar du ner lite till bilder på dynokurvor.

Grusdan:För att inte tala om ett jämrans snyggt avgassystem !! :D
Mycket godis låter det som... 130-135bhp kanske ?
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Robrock skrev:
Hur mycket pulver är det i en sån motor du har ca?
Borde väl ligga på max 140hk på bakhjulet om det är portat, något större ventiler, ~11,5:1 i komp och modified kammar. Sen beror det såklart mycket på vilken kompressionsförhållande man har i motorn. Jag hann aldrig bromsa min innan ventilerna satt fast i kolven, tyvärr..skulle varit intressant.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
GrusDan skrev:
Vet inte, har inte bromsat den :)
Ska göra det till våren.

Nån här med liknande motorspec kanske har några ungefärliga siffror?
Den går som satan iafall :)
Är modified-kammar i den oxo föresten, samt dynaspolar.
Planad top också, förstärkt koppling.. Ja, lite godis här å där..

Hade samma grejor som du på första hojen.
orginalventiler och steg 2 portad topp av Moto speed, RS 38, Modified kammar, lite högre komp och jag hade 144 på slangen
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Wibbe skrev:
Hmmm...Man måste ju fråga? Har frugan ställt nått krav eller??? :confused:

eller ett "nytt" bygge på en R Kanske?! :D

"HeHe"...inget krav från frugan utan bara min vanliga höst noja som vissa säger här inne. Jag fick nog helt enkelt.

R låter intressant... :hihi
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
1428

Det är väl lika bra att ge sig till känna!

Det är jag som köpt RPM Lover `s 1428 motor. :banana
Känns lite spännande inför nästa säsong,får nog vara lite försiktig med gasrullen till att börja med :gnissla .
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Kan nån ta och köpa min Trumpet Tiger 900,
så jag kan köpa ett Katana-chassi då!! :huvet :kär
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Katanapilot skrev:
Det är jag som köpt RPM Lover `s 1428 motor. :banana
Grattis!! :tummenupp Berätta sen när du fått igång den.
Passa så inte ramen får en chock bara, när du smeker rullen...Det var ju ett tag sen den rullade på väg.
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Gradin skrev:
Grattis!! :tummenupp Berätta sen när du fått igång den.
Passa så inte ramen får en chock bara, när du smeker rullen...Det var ju ett tag sen den rullade på väg.

Har förstått att du åxå har nåt på G så vi får väl hålla varandra underättade.
Vi ses väl på Emmaboda eller Säve till våren möjligtvis mässan i GBG i vinter.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Piloten
Nu vårdar du den ömt annars :fatta! ...........(skämtar)

GrusDan
Din motor och fälgar skulle passa utmärkt i mitt chassie men du får skynda dig dom är och rycker i det..... :)

Gradin
Fått paket idag ?

Brink
Du rakskuret och GSX vad är det jag missat nu ?? Wibbe frågade om nån sån förrut han kanske känner till nån som ligger.
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Så där då har Swedie lagt till ett dragracing och turbo forum,
Synd man inte har nån dragrace hoj längre.

Men det går ju att ändra på ...........Kanske :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top