Katana och GSX 1100-tråden

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Trasigt el bara tappat bort ngn av delarna vid demontaget? Har du bara tappat bort så borde MC-Shopen i Karlstad kunna hjälpa till. Brukar kunna ordna upp de flesta situationer man hamnar i. Jag har nog liggandes men vill ej släppa originaldelarna till hojen. Är det inte samma reglage på vanliga GSXen:confused:

/Patrik
Kanske har jag alla delarna... Dock skadades blinkersknappen vid demontage.Jag lär inte få ihop det iallafall.

Vanlig GSX har chokereglage på reglaget? Kanske ändå är samma, men jag tror inte det.

MVH/HR
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Kanske har jag alla delarna... Dock skadades blinkersknappen vid demontage.Jag lär inte få ihop det iallafall.

Vanlig GSX har chokereglage på reglaget? Kanske ändå är samma, men jag tror inte det.

MVH/HR

GSX 1100 80-81 har inte chokereglage på reglaget utan i mitten på styrkronan.82 är jag osäker , 83 har på reglaget.
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Laddning

Någon som har nytta av ett svänghjul med tillhörande lindning till en katana
-82? Har numera ingen vev som den passar på.
 

Bifogat

  • laddning.JPG
    laddning.JPG
    120.7 KB · Visningar: 106

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02

Jajjemen, trodde dom där systemena var utdöda. Ett system där man körde med "platt" collector där primärrörena går ihop innan ljuddämparenheten.

De satt ett sådant system på min gamla CB 900F "Böld-orre", men markfrigången vettefan om den va så mycke bättre. D fanns märken efter bakhjulsåkning iaf, från nerslag typ :D

Med de systemet blir man troligen one-off här i Svedala :tummenupp Tror inte de va många som köpte marving till sina GSX.maskiner. Det var mest Laser, Alpha, V&H som såldes mest. mer exåtiska system är yoshimura, rc-engineering, d&d, devil, kerker, winning-perf, hooker header's (jo dom har gjort hojsystem förr), Figaroli, Harris, Bakker, Star-racing, Jardine, å säkert flera... Jisses va tillverkare de funnits...
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jajjemen, trodde dom där systemena var utdöda. Ett system där man körde med "platt" collector där primärrörena går ihop innan ljuddämparenheten.

De satt ett sådant system på min gamla CB 900F "Böld-orre", men markfrigången vettefan om den va så mycke bättre. D fanns märken efter bakhjulsåkning iaf, från nerslag typ :D

Med de systemet blir man troligen one-off här i Svedala :tummenupp Tror inte de va många som köpte marving till sina GSX.maskiner. Det var mest Laser, Alpha, V&H som såldes mest. mer exåtiska system är yoshimura, rc-engineering, d&d, devil, kerker, winning-perf, hooker header's (jo dom har gjort hojsystem förr), Figaroli, Harris, Bakker, Star-racing, Jardine, å säkert flera... Jisses va tillverkare de funnits...

Jodo, många har dom varit som stått till förfogande, mest till ylande kanske:tummenupp men ändå.
Att Marving är ett vida kännt fabrikat känner jag ju till, men just det här har jag ju inte sett. Det jag var nyfiken på var just om någon hade erfarenhet av konstruktionen. Dom flesta jag sett använder ju den andra modellen av collector.
För nackdelar? Rent flödesmässigt alltså?

/U
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Jodo, många har dom varit som stått till förfogande, mest till ylande kanske:tummenupp men ändå.
Att Marving är ett vida kännt fabrikat känner jag ju till, men just det här har jag ju inte sett. Det jag var nyfiken på var just om någon hade erfarenhet av konstruktionen. Dom flesta jag sett använder ju den andra modellen av collector.
För nackdelar? Rent flödesmässigt alltså?

/U

De skulle vara om det finns kvar effektkurvor från systemet, det brukar ju finnas till de flesta system som ska påstå sig vara seriösa.
Jag har inte sett nå andra varianter än denna collector på rad och square typen. Om vi undantar 4-2-1 då.
Rent intuitivt så känns square-collectorn som att den klarar av att "dra" de andra pulserna som e på väg "extractorverkan".
Med den platta typen som har en större inre volym så bromsas gaserna opp i den collectorn med sämre "extractorverkan".
Skulle de fungerat så borde ju alla system sett ut så.

Ja utgår från att mitt marving mest brölade å skrämde barn & äldre när man kom franfarandes. De kan ju inte bero på hur ja såg ut väll? :D
 

S_von_G

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Vadstena
Hoj
Mt -03 -06, Kafferäser gsx 1100 -80
Tjena. Skulle behöva ställa om förgasarna på min hoj, men vet inte om studentekonomin tillåter ett besök på verkstad. Vad kan det kosta? frinns det någon snäll människa som kan tänkas hjälpa mig?
hojen är en gsx1100 -80 och förgasarna från en gsxr750 -85. bytte "högfarts" munstycken förra året när hojen sattes ihop, men inte de till lågfart. fick höra att det inte skulle behövas.
hojen går sämre än den förtjänar att göra och jag vill ju inte sabba motorn. tror den går lite snålt vid lite gas, men om man gasar snabbt så blurrar den bara.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top