Katana och GSX 1100-tråden

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Det skulle vara något...:) Jag hamnar nog runt 13 med 1mm i squish.
Hur går det själv? Hann du ut och prova maskin?..innan snön.

Näe det blev inget:( . Som det verkar nu borde man satsa på rensläde istället. Men man skall inte vara negativ, framåt juli-augusti är det säkert barmark:tummenupp.

/Ingvar
 

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
Kompressionstryck

Hej är de någon som har alt. vet ett bra beräkningsprogram av de "värkliga" kompressionstrycket.
pm,a please!!! :) Danne
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

kat lars

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2009
Ort
staffanstorp
Hoj
83 suzuki katana
katana

:huvet
Vad blev det av med 'din' Black_Kat Katana-mannen?

/U

sålde den till en kille i stockholm som sen sålde den till han som kallar sig mandizel här på tråden. Jag tröttnade efter att sbp kasade den 75 m på sidan när jag bara skulle bes den. Ångrar att jag sålde den men nu har jag gradins gammla hoj och bygga på.
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Engagemang...

Nån som vet hur det står till med nolle-chrillåtta. Ere nån aktivitet eller är det spermatruck på G igen:confused:
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
chrille 08

Nån som vet hur det står till med nolle-chrillåtta. Ere nån aktivitet eller är det spermatruck på G igen:confused:

Han kan nog svara själv när han har tid..Han håller på att flytta in i ett nytt fint garage..o hus ingick visst...blir granne med en viss Bålsta Katana.

Han kommer ej på fredags GSX träffen pga av detta. //:yoparty
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Han kan nog svara själv när han har tid..Han håller på att flytta in i ett nytt fint garage..o hus ingick visst...blir granne med en viss Bålsta Katana.

Han kommer ej på fredags GSX träffen pga av detta. //:yoparty


Ska det där vara en ursäkt? :rofl

/U

:huvet

sålde den till en kille i stockholm som sen sålde den till han som kallar sig mandizel här på tråden. Jag tröttnade efter att sbp kasade den 75 m på sidan när jag bara skulle bes den. Ångrar att jag sålde den men nu har jag gradins gammla hoj och bygga på.



Jo din gamla svarta vet jag var den håller hus:tummenupp Frågan var ställd till trådstartaren Katana-mannen, men han har väl kanske inte vaknat ur idet än?

/Uffe
 
Last edited:

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
:huvet

sålde den till en kille i stockholm som sen sålde den till han som kallar sig mandizel här på tråden. Jag tröttnade efter att sbp kasade den 75 m på sidan när jag bara skulle bes den. Ångrar att jag sålde den men nu har jag gradins gammla hoj och bygga på.

Tja på dig, jo det är jag som har hojen sen några år tillbaka. kan ju tillägga att jag inte kört mycket på den hojen :) Jag va lite dumsnål o trodde att jag skulle åka runt med 1260 cylindern för att inte riskera att motorn skulle bli för varm med 1390 blocket. glömde spänna ventilkedjespännaren och sen va de ju kört :) Nu är ju ventilerna utbytta och väntar på att snön skall försvinna. Jag minns att du ringde upp mig och lämnade svar på min tel, hade velat prata med dig men råkade trycka på radera meddelande så där förvann den.

Du får gärna höra av dig för att se hur hojen klarat sig genom tiden till nu. :)
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tack för igår

Jag känner mig nöjd med att jag lyckades komma dit.
Nästa gång ska jag vara ännu piggare så man kan ta sig några stänkare också :tungan
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Jag känner mig nöjd med att jag lyckades komma dit.
Nästa gång ska jag vara ännu piggare så man kan ta sig några stänkare också :tungan
Tack själv! Det var riktigt trevligt, Synd med SJs tidtabell som inte sträcker sig längre än mörkret..
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tack för igår:tummenupp.
Stockholmssektiones vårmönstring avlöpte under städade former:D. Efter att ha fångat in en lösgående Kungsör-bo på Hornsgatan var vi (nästan) fulltaliga. Chrille flyttade till nytt hus och BurnaDanne var hemma och tittade på Rapport:D .

Nästa gång blir det med lädörr-klädsel och knarr:yoparty .

/Ingvar
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Vårmönstring

Tack pöjkar för en trevlig afton.
Ni hade lite väl brådis hem allihop tycker jag nog.
Det var bara katana_org som pallade en stund.:fyllisar
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Tack för igårkväll!

Det var kul att se alla fula trynen som döljer sig bakom snygga avatarer! Vad starka och snabba alla hojar blev ju längre kvällen led...:fyllisar Btw, tack för inspirationen, idag (söndag) ska skruvas:banana
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Vårmösntring..

Tack för en nice evening !!! Kände mig väldigt stark hela tiden !:tummenupp

Jozzy : finns övernattningsmöjligheter i Täby till nästa mönstring.

Nu blir det 1 veckas skidåkning , återkommer med lite skruvande till veckan efter påsk..då blir det saisons start ! :D :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top