Rotorp
Medlem
Köpte du inte på Lelles?
/Ingvar
Nope. Blev lokala handlarn i Norrk. Sparar frakt då iofs. Lelles skickar la inte gratis liksom.
Letade på Liedl först men de hade slut på både juicen, abelsiner och M30 avdragare ju.
Köpte du inte på Lelles?
/Ingvar
Jag gläds med dig Själv drog jag av en APE-ramlagerpinnbult när jag skulle demontera dem tidigare i vintras. Satt stenhårt var bara förnamnet, HeliCoil blev det.
Förresten går din "hemsida" inte att att titta på på min dator varken i explorer eller firefox. Spalten till vänster är osynlig.
/Ingvar
Hmm, den här satt redan med Helicoil tyvärr, jag måste göra mig en gänginsats OCH få det hela att bli spikrakt... *suck*
Konstigt med min hemsida, den fungerar utmärkt både från jobbet och här hemma med Explorer 8 och Firefox 3.5.8
Har du testat att tömma cachen ?
Ingen??: Någon som har vägt gamla GSX motorn och oljekylda R motorn och vet hur mycket det skiljer i vikt? (1100cc)
Ingen??: Någon som har vägt gamla GSX motorn och oljekylda R motorn och vet hur mycket det skiljer i vikt? (1100cc)
Jag ska till garaget nu. Jag kan kolla detta åt dig.
Återkommer i kväll/natt.
Yes, gissningslek såhär på kvällskvisten !
Jag börjar...
eh, 84,3kg för GSX och, få se... 76,2kg för GSXR !
Nån som satsar emot ?
Ja, jag har tråkigt, jag går o lägger mig nu...
jag gissar att GSXen väger 91.7..med tanke på blodsmaken..
Fixar en frozen Margarita till (eller två) i väntan på din återkomst från garaget.
OKEJ, här är svaret på eran gissningslek.
Jag tror nog att Jocke är inne på rätt spår i sin misstanke på fuskvägning
Motorerna som jag har vägt var alla kompletta med generator och startmotor. Ingen av dom hade förgasare monterade.
Motorerna är vägda på en vanlig badrumsvåg vilket gjorde att det var lite svårt att se vikten när motorn hänger över displayen. (kärringen blir nog lite sne, vågen är inte helt vit längre)
GSX 1327 - 86 kg
GSX 1135 - 85 kg
GSXR 1052 - 75 kg
GSXF 1127 - 76 kg
GSX motorerna är tomma på olja, dom andra två vet jag inte oljemängden i. Det är alltså + - upp till 4 kg på dom.
Att GSX motorerna är tunga visste jag men jag trodde inte att dom var så tunga. Det blir inga fler sololyft av GSX motor för mig iaf
På måndag blir det däremot ett besök till kotknackaren.
Det skulle sitta fint med en sån nu. (som medicin för ryggen alltså)
OKEJ, här är svaret på eran gissningslek.
Jag tror nog att Jocke är inne på rätt spår i sin misstanke på fuskvägning
Motorerna som jag har vägt var alla kompletta med generator och startmotor. Ingen av dom hade förgasare monterade.
Motorerna är vägda på en vanlig badrumsvåg vilket gjorde att det var lite svårt att se vikten när motorn hänger över displayen. (kärringen blir nog lite sne, vågen är inte helt vit längre)
GSX 1327 - 86 kg
GSX 1135 - 85 kg
GSXR 1052 - 75 kg
GSXF 1127 - 76 kg
GSX motorerna är tomma på olja, dom andra två vet jag inte oljemängden i. Det är alltså + - upp till 4 kg på dom.
Att GSX motorerna är tunga visste jag men jag trodde inte att dom var så tunga. Det blir inga fler sololyft av GSX motor för mig iaf
På måndag blir det däremot ett besök till kotknackaren.
Det skulle sitta fint med en sån nu. (som medicin för ryggen alltså)
Enligt den fina listan så är det inte otroligt att min 1428 väger 91,7 alltså..
Nej det är det inte.
Har du koll på viktskilnaden mellan en bigblockcylle och en orginalcylle?
(om det nu är någon)
Din räcer börjar se riktigt snabb ut
"Sadeln" ser dock lite hal ut tycker jag.
Ska du kladda på lite "skummgummi" dyna där eller har du tänkt att åka med lackad "sadel"?
Tänkte pröva utan något men funkar inte det så får jag kanske spraya på lite spraylim. Det ser onekligen halkigt ut. Tanken är lite att jag ska kunna glida upp lite efter jag har kommit iväg...och inte av.
Tänkte pröva utan något men funkar inte det så får jag kanske spraya på lite spraylim. Det ser onekligen halkigt ut. Tanken är lite att jag ska kunna glida upp lite efter jag har kommit iväg...och inte av.
Enligt den fina listan så är det inte otroligt att min 1428 väger 91,7 alltså..
Konstigt, jag har med någon version fått klagomål på att sidan kör på en gammal version av Java eller så, bara att okeja så funkar det, annars inga problem.
Jag får nog snabba på mina planer på ny meny och kanske en gästbok igen också
Du som är bördig från norr lägger väl bara på en lämplig fästvalla. Den ser riktigt låg och snabb ut nu
/Ingvar
SWIX krystal racing wax. Ja nu börjar det likna något.. jag har nått gränsen 50mm neråt så nu är det bara längden jag får bygga på..även om det inte känns aktuellt.
Någon som har främre motorfästena till -83/84?
Mina fästplåtar är raka men jag skulle behöva dom som är lite svängda.
/J
Ja hajjar
Du ska inte ha en "twostep"sadel då som ProStock hojjarna har?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |