Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag gläds med dig:D Själv drog jag av en APE-ramlagerpinnbult när jag skulle demontera dem tidigare i vintras. Satt stenhårt var bara förnamnet, HeliCoil blev det.

Förresten går din "hemsida" inte att att titta på på min dator varken i explorer eller firefox. Spalten till vänster är osynlig.

/Ingvar

Hmm, den här satt redan med Helicoil tyvärr, jag måste göra mig en gänginsats OCH få det hela att bli spikrakt... *suck*

Konstigt med min hemsida, den fungerar utmärkt både från jobbet och här hemma med Explorer 8 och Firefox 3.5.8 :confused:
Har du testat att tömma cachen ?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Hmm, den här satt redan med Helicoil tyvärr, jag måste göra mig en gänginsats OCH få det hela att bli spikrakt... *suck*

Konstigt med min hemsida, den fungerar utmärkt både från jobbet och här hemma med Explorer 8 och Firefox 3.5.8 :confused:
Har du testat att tömma cachen ?

Osis med gängan.
När det gäller din hemsida använder jag samma versioner av web-läsare som du, i windows7. Tidigare fungerade det i xp med explorer, inte med firefox. Firefox vägrar nu som standardinställning att installera något active-x junk som kommer med din sida. Konfigurerar man om firefox lite så kan man få den att acceptera allt, fungerar ändå inte.

/Ingvar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Konstigt, jag har med någon version fått klagomål på att sidan kör på en gammal version av Java eller så, bara att okeja så funkar det, annars inga problem.
Jag får nog snabba på mina planer på ny meny och kanske en gästbok igen också :)
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Ingen??: Någon som har vägt gamla GSX motorn och oljekylda R motorn och vet hur mycket det skiljer i vikt? (1100cc)
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jag ska till garaget nu. Jag kan kolla detta åt dig.
Återkommer i kväll/natt. :D

Tack Jörgen! :tummenupp Fixar en frozen Margarita till (eller två) i väntan på din återkomst från garaget. :fyllisar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Yes, gissningslek såhär på kvällskvisten !

Jag börjar...
eh, 84,3kg för GSX och, få se... 76,2kg för GSXR !

Nån som satsar emot ?
:D

Ja, jag har tråkigt, jag går o lägger mig nu...
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
jag gissar att GSXen väger 91.7..med tanke på blodsmaken..

Lite uppdateringar från garaget.
 

Bifogat

  • Foto0232.jpg
    Foto0232.jpg
    177.6 KB · Visningar: 115

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Yes, gissningslek såhär på kvällskvisten !

Jag börjar...
eh, 84,3kg för GSX och, få se... 76,2kg för GSXR !

Nån som satsar emot ?
:D

Ja, jag har tråkigt, jag går o lägger mig nu...

"Någon" har fuskvägt innan...? :tungan Eller enbart en kvalificerad gissning? :gnissla

jag gissar att GSXen väger 91.7..med tanke på blodsmaken..

Näst intill benägen att hålla med där...:näsblod
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
OKEJ, här är svaret på eran gissningslek.
Jag tror nog att Jocke är inne på rätt spår i sin misstanke på fuskvägning:D

Motorerna som jag har vägt var alla kompletta med generator och startmotor. Ingen av dom hade förgasare monterade.
Motorerna är vägda på en vanlig badrumsvåg vilket gjorde att det var lite svårt att se vikten när motorn hänger över displayen. (kärringen blir nog lite sne, vågen är inte helt vit längre:D)

GSX 1327 - 86 kg
GSX 1135 - 85 kg
GSXR 1052 - 75 kg
GSXF 1127 - 76 kg

GSX motorerna är tomma på olja, dom andra två vet jag inte oljemängden i. Det är alltså + - upp till 4 kg på dom.

Att GSX motorerna är tunga visste jag men jag trodde inte att dom var så tunga. Det blir inga fler sololyft av GSX motor för mig iaf :D
På måndag blir det däremot ett besök till kotknackaren.

Fixar en frozen Margarita till (eller två) i väntan på din återkomst från garaget. :fyllisar

Det skulle sitta fint med en sån nu. (som medicin för ryggen alltså):D
 
Last edited:

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
OKEJ, här är svaret på eran gissningslek.
Jag tror nog att Jocke är inne på rätt spår i sin misstanke på fuskvägning:D

Motorerna som jag har vägt var alla kompletta med generator och startmotor. Ingen av dom hade förgasare monterade.
Motorerna är vägda på en vanlig badrumsvåg vilket gjorde att det var lite svårt att se vikten när motorn hänger över displayen. (kärringen blir nog lite sne, vågen är inte helt vit längre:D)

GSX 1327 - 86 kg
GSX 1135 - 85 kg
GSXR 1052 - 75 kg
GSXF 1127 - 76 kg

GSX motorerna är tomma på olja, dom andra två vet jag inte oljemängden i. Det är alltså + - upp till 4 kg på dom.

Att GSX motorerna är tunga visste jag men jag trodde inte att dom var så tunga. Det blir inga fler sololyft av GSX motor för mig iaf :D
På måndag blir det däremot ett besök till kotknackaren.



Det skulle sitta fint med en sån nu. (som medicin för ryggen alltså):D

Tack till både Biker66 och Jörgen för uppgifterna. :Bugar

Du får la ge frugan en massage så förlåter hon kanske att badrumsvågen blev lite customiserad... ;) Eller så skyller du på ungarna... :D

Kommer du hit ner på besök så är baren öppen dygnet runt och jag bjuder på en god kubansk cigarr till wirren på balkongen. Fruntimrena kan dricka vin å tjattra med varandra medans vi ägnar oss diskussioner av större vikt (läs: Motorer i allmänhet och Bakker & Katana i synnerhet). Läsk finns det till barnen. :tummenupp
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
OKEJ, här är svaret på eran gissningslek.
Jag tror nog att Jocke är inne på rätt spår i sin misstanke på fuskvägning:D

Motorerna som jag har vägt var alla kompletta med generator och startmotor. Ingen av dom hade förgasare monterade.
Motorerna är vägda på en vanlig badrumsvåg vilket gjorde att det var lite svårt att se vikten när motorn hänger över displayen. (kärringen blir nog lite sne, vågen är inte helt vit längre:D)

GSX 1327 - 86 kg
GSX 1135 - 85 kg
GSXR 1052 - 75 kg
GSXF 1127 - 76 kg

GSX motorerna är tomma på olja, dom andra två vet jag inte oljemängden i. Det är alltså + - upp till 4 kg på dom.

Att GSX motorerna är tunga visste jag men jag trodde inte att dom var så tunga. Det blir inga fler sololyft av GSX motor för mig iaf :D
På måndag blir det däremot ett besök till kotknackaren.



Det skulle sitta fint med en sån nu. (som medicin för ryggen alltså):D

Enligt den fina listan så är det inte otroligt att min 1428 väger 91,7 alltså..:)
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Enligt den fina listan så är det inte otroligt att min 1428 väger 91,7 alltså..:)

Nej det är det inte.

Har du koll på viktskilnaden mellan en bigblockcylle och en orginalcylle?
(om det nu är någon)

Din räcer börjar se riktigt snabb ut :tummenupp
"Sadeln" ser dock lite hal ut tycker jag.
Ska du kladda på lite "skummgummi" dyna där eller har du tänkt att åka med lackad "sadel"?
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Nej det är det inte.

Har du koll på viktskilnaden mellan en bigblockcylle och en orginalcylle?
(om det nu är någon)

Din räcer börjar se riktigt snabb ut :tummenupp
"Sadeln" ser dock lite hal ut tycker jag.
Ska du kladda på lite "skummgummi" dyna där eller har du tänkt att åka med lackad "sadel"?

Tänkte pröva utan något men funkar inte det så får jag kanske spraya på lite spraylim. Det ser onekligen halkigt ut. Tanken är lite att jag ska kunna glida upp lite efter jag har kommit iväg...och inte av.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tänkte pröva utan något men funkar inte det så får jag kanske spraya på lite spraylim. Det ser onekligen halkigt ut. Tanken är lite att jag ska kunna glida upp lite efter jag har kommit iväg...och inte av.

Ja hajjar
Du ska inte ha en "twostep"sadel då som ProStock hojjarna har?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tänkte pröva utan något men funkar inte det så får jag kanske spraya på lite spraylim. Det ser onekligen halkigt ut. Tanken är lite att jag ska kunna glida upp lite efter jag har kommit iväg...och inte av.

Du som är bördig från norr lägger väl bara på en lämplig fästvalla:). Den ser riktigt låg och snabb ut nu:tummenupp

/Ingvar

Enligt den fina listan så är det inte otroligt att min 1428 väger 91,7 alltså..:)

Speciellt inte med tanke på vad "bigblock"-en väger. Mitt antika FBG-block väger rejält mycket mer än standardblocket.

/Ingvar

Konstigt, jag har med någon version fått klagomål på att sidan kör på en gammal version av Java eller så, bara att okeja så funkar det, annars inga problem.
Jag får nog snabba på mina planer på ny meny och kanske en gästbok igen också :)

Det där med java var ett uppslag....efter uppdatering funkar det.

/Ingvar
 
Last edited:

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Du som är bördig från norr lägger väl bara på en lämplig fästvalla:). Den ser riktigt låg och snabb ut nu:tummenupp

/Ingvar

:) SWIX krystal racing wax. Ja nu börjar det likna något.. jag har nått gränsen 50mm neråt så nu är det bara längden jag får bygga på..även om det inte känns aktuellt.

Någon som har främre motorfästena till -83/84?
Mina fästplåtar är raka men jag skulle behöva dom som är lite svängda.

/J
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top