Nya feta sätesringar på insug samt ytterligare putsningar i insugskanalerna. Men nu skall den ihop.
/Ingvar
snyggt jobb med portningen av toppen
hoppas att det blir bra med pulver i maskin
jo det är en konst att porta en topp...Tack, jag hoppas givetvis få rejält med flås. Tyvärr är det svårt att sia i förväg, gasväxling i motorer är inte helt lätt. Mycket måste stämma för ett bra resultat. Något som talar för är att portningskungen själv, Matte Bohlin, vänligen har gett goda råd och inspekterat. Något som jag är mycket tacksam för.
/Ingvar
jo det är en konst att porta en topp...
ska titta på min nästa vinter får se vad det blir då
håller nu på att byta framhjul till ett r1100 -88 hjul
ja ett 18"
Tänkte att jag åxå skall besikta och ut och lufta Kattan i sommar.God morgon.
Ingen som har ett oljelock till en EF liggandes? Tänkte att även jag skulle få fingrarna ur & få snurr på katten till sommaren efter 2 års stillastående. Verkligen inspirerande & inponerande att följa Ingvars & er andras projekt
//Patrik
Nya feta sätesringar på insug samt ytterligare putsningar i insugskanalerna. Men nu skall den ihop.
/Ingvar
Behöver bara ett nytt Odyssey batteri
Tänkte att jag åxå skall besikta och ut och lufta Kattan i sommar.
Behöver bara ett nytt Odyssey batteri
och bänkas,effekt hysteri..............
och bänkas,effekt hysteri..............
Nu har jag kommit lite längre. Bara att justera ventiler, ställa kammar och tändning.
/Ingvar
riktigt snygga fälgarPorr!!!
Får väl försöka bidra själv också...
Nya lager till fälgarna på plats, sitter som smäck. Bara svarva lite distanser nu.
Ska kränga på lite däck i veckan så jag kan ställa ner den på backen. Förhoppningsvis dyker det också upp lite motordelar nån dag framöver.
Till skillnad mot alla andra som har varit superseriösa under vintern har jag gjort följande:
Jag har byggt om ett Gsx-R 1100 rör så att det passar på vance/hines
Jag har satt dit blinkers (vad jag tycker skitfula från biltema)
Detta för besiktningens skull.
Jag var inne på att köpa RS40ór men fick ett ryck idag och borrade själv ur spetsarna till blandningsskruvarna som var fel på 38órna.
Det verkar funka då blandningen fungerar som den ska och den går fint på alla cylindrar vilket den inte gjorde i fjol med dom på.
Jag bytte batteri då det gamla hade gjort sitt.
Det som återstår är att byta bromshandtag då en förtvivlad dotter kom in från garaget för nån vecka sen efter att ha rivit omkull cykeln och knäckt handtaget.
Jag är mao alldeles strax klar för besiktning.
Finlir och puts det tar jag nån annan gång..
1327án låter fint och om nån vecka är det dags att börja köra igen.
Man kan ju inte hålla på att riva sönder hojen i småbitar varje år. Tycker det är bra att nån kan hålla sig ibland också.
Blinkersarna kanske inte var dom vackraste dock.
Jäkla tur med hojen att det inte blev något värre än ett bromshandtag.
Jag kan säga att jag fick trösta dottern ganska mycket för att få henne övertygad om att det inte gjorde något och det kunde varit mycket värre.
Blinkers på Katana..
Jag vet och jag tycker att dom förstör stuket på en kat oavsett vad man sätter dit för något.
Jag besiktar med dom i af så får jag se om jag kommer på nån bättre lösning...
Jag var inne på flera gånger under vintern att riva den och göra den riktigt snygg men har hela tiden känt att jag inte har haft tiden till att göra det.
Jag är däremot en väldigt impulsiv person så det kan bli så att jag får ett ryck senare.
Det jag nog blir tvungen att göra däremot är att tillverka ett par nya "hundben" för bakhjulet bör komma upp ett par centimeter för frigångens skull.
Klar til våren!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |