Nja, fullgasrepa i bänken kan jag filma om jag inte biter på båda händernas naglar
/Ingvar
Bort med besiktningsdämparen nu och lägg upp en ny film!
Dagens fynd förövrigt.
200 riksdaler.
Eller, det där var väl kanske inte dagens fynd. Det här var det riktiga fyndet.
Katana No. 001.
I höstas råkade den tyvärr ut för en marksyning av allvarligare karaktär.
Ägaren gick omkull med den och bröt benet, när han stannade fortsatte hojen vidare ned för en slänt på väg ut på E4:an. Som tur var stannade den innan den åkte ut på vägen.
Till detta hör en rätt rolig historia gällande försäkringen. Efter att ägaren varit i kontakt med Piteå MC (där jag oftast handlar) och fått en prisberäkning på skadorna som visade sig uppgå till ca 70 000kr inklusive arbete ringde han upp försäkringsbolaget.
När dom hörde "70000kr" fick han ett blankt nej. Hojen skulle avskrivas och skrotas eller så fick han bekosta skadorna själv. Vid detta tillfälle kändes det ju rätt så surt, men så en vecka eller två efter detta samtal ringde det upp en man från försäkringsbolaget till Tommy på Piteå MC och frågade lite allmänt gällande hojen.
"Jasså, det är en Katana?"
"Ja."
"Och den har samma ägare sedan -82?"
"Ja."
"Och den är nummer #001?"
"Japp."
"Inga problem! Vi ska nog fixa fram dom där pengarna. Kulturföremål ska bevaras."
(ungefär så gick historien, var dock lite roligare och tydligare när Tommy berättade den)