Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Yes, det är en glasfiberkåpa. Tyckte det var lite småskumt men kanske han har haft den i backen tidigare eller så var det så på dom numrerade hojarna?

Jag har ägt sammanlagt tre Katanor genom åren. Ingen har haft glasfiberkåpa. Inte för att det spelar någon större roll men det är inte orginal.

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
projekt snart klart

Alla lägger upp sina vinterprojekt som håller på och finjusterar, tänkte lägga upp vad vi har gjort tills nu, väntar på två offset drev från japan samt att man får ta o klä in orginalsadeln till något roligt passande färg så skall det vara klart för att köra :)

Någon som har bra recept för förgasar bestyckning för 1260cc mikuni 36mm samt V&H megafon? Har inte varit ute o gasat men nog låter det fint när man varvar.

Ni kan nog säkert gissa vilken som är före och vilken som är efterbild. :p

Bifogat

• IMG_3854.jpg
    IMG_3854.jpg
    243.1 KB · Visningar: 163
  • 1.jpg
    1.jpg
    154.8 KB · Visningar: 156
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Den högra som är nyast? Är ju en massa snö på den bilden i alla fall. Överenstämmer väldigt bra med min verklighet utanför fönstret. :D

Nu har jag köpt färg och lack till hojen. 1300 riksdaler. :brinnerup

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Glasfiberkåpe

Jag har ägt sammanlagt tre Katanor genom åren. Ingen har haft glasfiberkåpa. Inte för att det spelar någon större roll men det är inte orginal.

De første serieproduserte Katana hadde faktisk glassfiberkåpe...Har en slik liggende i garagen i omtrent samme stand som den på bildet.
Tror de som ble produsert i 1981 var de med glassfiber...
Har faktisk sett en på Ebay for noen år siden der eieren fremhevet at det var en tidlig produksjon i glassfiber.

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
De første serieproduserte Katana hadde faktisk glassfiberkåpe...Har en slik liggende i garagen i omtrent samme stand som den på bildet.
Har faktisk sett en på Ebay for noen år siden der eieren fremhevet at det var en tidlig produksjon i glassfiber.

Hur vet man vilket nummer man har på Katanan? Går det att luska ut via chassienumret?

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Hur vet man vilket nummer man har på Katanan? Går det att luska ut via chassienumret?

Det var helt spesielt for Sverige att man nummererte de første (100?)
Katana som ble importert. Vet ikke om det var noen plan med at de skulle stemme overens med ch.nr eller ikke.
I Norge hadde vi ikke noen nummer på de som kom i 1982.
Det ble forøvrig solgt ca 40 GSX1100S i Norge i 82. Ca 10 i 1983 og 3stk i 1984.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj

Tror du ska kunna ta reda på det om du kontaktar KGK Suzuki som är generalagent i Sverige. Dom bör ju ha dokumentering på det mesta, speciellt dom numrerade Katanorna som var KGK:s eget påhitt.

Värt ett försök i alla fall tycker jag. :)

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87

I stand corrected :Bugar Jag har bara haft 82 & 83 års modeller.
Man lär sig något nytt varje dag.

Tror du ska kunna ta reda på det om du kontaktar KGK Suzuki som är generalagent i Sverige. Dom bör ju ha dokumentering på det mesta, speciellt dom numrerade Katanorna som var KGK:s eget påhitt.

Värt ett försök i alla fall tycker jag. :)

Det var väl inte KGK som var generalagent då.
Det var väl Husells. Eller ?

Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Det var helt spesielt for Sverige att man nummererte de første (100?)
Katana som ble importert. Vet ikke om det var noen plan med at de skulle stemme overens med ch.nr eller ikke.
I Norge hadde vi ikke noen nummer på de som kom i 1982.
Det ble forøvrig solgt ca 40 GSX1100S i Norge i 82. Ca 10 i 1983 og 3stk i 1984.

Enda sättet att få fram nummer,är att (släktforska) på tidigare ägare.:)
150 vart numrerade i Sverige.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Alla lägger upp sina vinterprojekt som håller på och finjusterar, tänkte lägga upp vad vi har gjort tills nu, väntar på två offset drev från japan samt att man får ta o klä in orginalsadeln till något roligt passande färg så skall det vara klart för att köra :)

Någon som har bra recept för förgasar bestyckning för 1260cc mikuni 36mm samt V&H megafon? Har inte varit ute o gasat men nog låter det fint när man varvar.

Ni kan nog säkert gissa vilken som är före och vilken som är efterbild. :p

Ärat att ni sparat fotpinneupphängningen:tummenupp

/U

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87

Jag tyckte bara att det var underligt med en numrerad kåpa i glasfiber.
Eftersom jag då inte visste att dom allra tidigast tillvarkade tydligen hade glasfiberkåpa så antog jag att den hade varit omkull på 80-talet.
Då gick det att köpa ny numrering från KGK. Numrena finns inte som reservdel men dom hade lite sånt på sidan om. Lagret med dekaler tog dock slut någon gång 89-90 när jag jobbade där.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Oacceptabelt att tråden halkar till sida #2.

Fick lite vettigt gjort i garaget ikväll. Städade av arbetsbänken så jag har någonstans att arbeta med motorn när jag ska byta ventiltätningar, slipa ventilsäten och justera in nya kammar. :)

Dessvärre har jag inte fått delarna ännu. Posten (i Ånge) har än en gång lyckats med att misslyckas. Går fortare att skicka saker från Japan än att få något att åka från Täby till Piteå.

Ska försöka få klart alla småjobb i helgen så jag kan ge mig i kast med förarbetet för lacken.

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Ha en numrerad Katana vore visserligen ganska fränt men skulle jag få välja mellan en numrerad helt original och en ombyggd typ som jag har min är valet enkelt..

Min.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ha en numrerad Katana vore visserligen ganska fränt men skulle jag få välja mellan en numrerad helt original och en ombyggd typ som jag har min är valet enkelt..

Min.

Håller med. Visst vore det väl fränt att äga Nr. 001 men det finns ju inget maskinellt "mervärde" i en sån jämfört med en vanlig icke numrerad.

Däremot hade det varit kul att äga en GSX1000S, den homologiserade racehojen. :)

Såhär såg det ut efter lite välbehövd städning. :tummenupp

DSC_0012-11.jpg

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Äntligen! (som Gert Fylking)

DSC_0006-12.jpg

Stort tack till Henrik (Huge747)! :tummenupp

Nyheter