Eller, det där var väl kanske inte dagens fynd. Det här var det riktiga fyndet.
Katana No. 001.
Är det en glasfiberkåpa??
Eller, det där var väl kanske inte dagens fynd. Det här var det riktiga fyndet.
Katana No. 001.
Är det en glasfiberkåpa??
Yes, det är en glasfiberkåpa. Tyckte det var lite småskumt men kanske han har haft den i backen tidigare eller så var det så på dom numrerade hojarna?
Jag har ägt sammanlagt tre Katanor genom åren. Ingen har haft glasfiberkåpa. Inte för att det spelar någon större roll men det är inte orginal.
De første serieproduserte Katana hadde faktisk glassfiberkåpe...Har en slik liggende i garagen i omtrent samme stand som den på bildet.
Tror de som ble produsert i 1981 var de med glassfiber...
Har faktisk sett en på Ebay for noen år siden der eieren fremhevet at det var en tidlig produksjon i glassfiber.
Hur vet man vilket nummer man har på Katanan? Går det att luska ut via chassienumret?
Hur vet man vilket nummer man har på Katanan? Går det att luska ut via chassienumret?
De første serieproduserte Katana hadde faktisk glassfiberkåpe...Har en slik liggende i garagen i omtrent samme stand som den på bildet.
Tror de som ble produsert i 1981 var de med glassfiber...
Har faktisk sett en på Ebay for noen år siden der eieren fremhevet at det var en tidlig produksjon i glassfiber.
Tror du ska kunna ta reda på det om du kontaktar KGK Suzuki som är generalagent i Sverige. Dom bör ju ha dokumentering på det mesta, speciellt dom numrerade Katanorna som var KGK:s eget påhitt.
Värt ett försök i alla fall tycker jag.
Jag har ägt sammanlagt tre Katanor genom åren. Ingen har haft glasfiberkåpa. Inte för att det spelar någon större roll men det är inte orginal.
Det var helt spesielt for Sverige att man nummererte de første (100?)
Katana som ble importert. Vet ikke om det var noen plan med at de skulle stemme overens med ch.nr eller ikke.
I Norge hadde vi ikke noen nummer på de som kom i 1982.
Det ble forøvrig solgt ca 40 GSX1100S i Norge i 82. Ca 10 i 1983 og 3stk i 1984.
Det var väl inte KGK som var generalagent då.
Det var väl Husells. Eller ?
Alla lägger upp sina vinterprojekt som håller på och finjusterar, tänkte lägga upp vad vi har gjort tills nu, väntar på två offset drev från japan samt att man får ta o klä in orginalsadeln till något roligt passande färg så skall det vara klart för att köra
Någon som har bra recept för förgasar bestyckning för 1260cc mikuni 36mm samt V&H megafon? Har inte varit ute o gasat men nog låter det fint när man varvar.
Ni kan nog säkert gissa vilken som är före och vilken som är efterbild.
Ärat att ni sparat fotpinneupphängningen
/U
Ha en numrerad Katana vore visserligen ganska fränt men skulle jag få välja mellan en numrerad helt original och en ombyggd typ som jag har min är valet enkelt..
Min.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |