Viktor L
Moderator
Kolla över din kamtiming med klocka/gradskiva osv, det kan bli vääldigt fel annars.
Har för mig att ett kugg fel på kammen ger en skillnad på 24 vevaxelgrader...
Håll PTV över 2mm så är du säker, man kan krypa närmre men frågan är om det är värt det på gatan.
Jodå, det jag gjorde igårkväll var mer på prov för att se hur jag ska gå tillväga. Blir att fixa en gradskiva och låna hem en klocka för att göra det ordentligt senare. Men över 2mm alltså? Isåfall såg det ju rätt lovande ut på avgaskammen.
Ska höra mig för i veckan om att få slitsar frästa i kamdreven.Lite lättare att göra finjusteringar då.
Sen vad gäller oljebulorna på vipparmarna så verkar det klarar sig. Står ju i instruktionerna för kammarna att dom ska tas bort men det ser inte ut att behövas. Bör jag göra det ändå?
Last edited: