Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Hej!
Utan att ha regpapper i näven så har jag för mig att den togs i bruk -87 i Sverige men jag tror att den byggdes -86.

Henrik F

Aha, min är en 85:a men har en helt annan ram.
Sving, fotpinnar mm ser ut att vara lika dock.
Min är dessutom bara för en person :banana

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Hej!
Utan att ha regpapper i näven så har jag för mig att den togs i bruk -87 i Sverige men jag tror att den byggdes -86.

Henrik F

Ramen är antagligen en tidig 80-talare (tidigare än -83 iaf). Men årsmodellen man får i regbeviset är ju året den regbesiktades. :)
Dock borde den gå att klassikerförsäkra. Jag fick nämligen ett brev från Bilsport MC försäkringar när min blev 20 år gammal enligt registreringsbeviset där de erbjöd mej att försäkra den genom dom. Men det var visserligen år 2006. Vore dock konstigt om de helt plötsligt skulle vägra att acceptera dessa som klassiker. Dock lär det väl vara som med alla äldre R-hojar att de kräver en del foton som dokumentation och underlag för eventuella framtida skaderegleringar.

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Ramen är antagligen en tidig 80-talare (tidigare än -83 iaf). Men årsmodellen man får i regbeviset är ju året den regbesiktades. :)
Dock borde den gå att klassikerförsäkra. Jag fick nämligen ett brev från Bilsport MC försäkringar när min blev 20 år gammal enligt registreringsbeviset där de erbjöd mej att försäkra den genom dom. Men det var visserligen år 2006. Vore dock konstigt om de helt plötsligt skulle vägra att acceptera dessa som klassiker. Dock lär det väl vara som med alla äldre R-hojar att de kräver en del foton som dokumentation och underlag för eventuella framtida skaderegleringar.

Hej!
Jag kommer att få den klassikerförsäkrad! Jag pratade med dem idag och det de egentligen hade att invända var att om motorn inte sitter i ramen när bild tas, räknas den som reservdelar:va
Men de måste säkert följa vissa rutiner som andra verk gör.

Det är nog rätt att den är äldre än jag trodde först. Finns kanske ingen anledning att peta i en gsx-rova när det samtidigt fanns R-motorer att tillgå.

Henrik F

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Hej!
Jag kommer att få den klassikerförsäkrad! Jag pratade med dem idag och det de egentligen hade att invända var att om motorn inte sitter i ramen när bild tas, räknas den som reservdelar:va
Men de måste säkert följa vissa rutiner som andra verk gör.

Det är nog rätt att den är äldre än jag trodde först. Finns kanske ingen anledning att peta i en gsx-rova när det samtidigt fanns R-motorer att tillgå.

Henrik F

Kanon att du får den klassiker försäkrad. :tummenupp
Vad har du för motor till den nu då? Eller var det ingen rova med i köpet? GSXR rovan har ju fördelen med att vara ca 10 kg lättare om man väljer att montera en sådan.

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Kanon att du får den klassiker försäkrad. :tummenupp
Vad har du för motor till den nu då? Eller var det ingen rova med i köpet? GSXR rovan har ju fördelen med att vara ca 10 kg lättare om man väljer att montera en sådan.
Hej!
Jag skall stoppa i en EF-motor som jag köpte vid sidan av. Tyvärr följde det int med en.

Henrik

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Okay, men det blir bra hur som helst. :)
Hoppas det. Det får ta lite tid men det kan det nog vara värt.

Henrik F

Du vill inte byta Bakkern mot min svarta -83:a:) Den har modernare hjul och bromsar:D.
Varit på Öland ikväll och snurrat 12 mil,gött som f-n.

Ska ha det i åtanke om jag ändrar mig. Öland ja. Fan vad det är bra på våren och hösten. Lite som Isle of Man. Inga hastighetsbegränsningar:näsblod
Bara traktorer och sockerbets-lass man får se upp med:D

Henrik F

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vad fick du ge för skrotet då? Måste väl ha varit hyggligt överkomligt? :)

Och på torsdag åker jag till Uppsala och hämtar mig en sån här. Är ju ingen Suzuki men en fin och udda hoj ändå. :tummenupp

Z1000MkII.jpg

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Tänker försöka att ta mig dit. Väntar på en Shiftlight från andra sidan bara..borde dyka upp i veckan. Annars får jag köra på känn. Anmäler mig för båda dagarna.

Perfekt:tummenupp, med ditt tränade motoröra är väl växlingarna inga problem.

/Ingvar

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Och på torsdag åker jag till Uppsala och hämtar mig en sån här. Är ju ingen Suzuki men en fin och udda hoj ändå. :tummenupp

Det var inte dåligt med dyra kastepåbitar på dendärninga hojjen... :drool

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Vad fick du ge för skrotet då? Måste väl ha varit hyggligt överkomligt? :)

Z1000MkII.jpg

Jo, det blev nog några spänn över kilopriset för liknande metallrör. Lite hantverkslön och kanske något uppskickad på läktaren. Men det är ju fräna doningar tycker jag.

Kawan verkar som sagt vara nersmetad med fina prylar. Koola grejor!

Henrik F

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Du vill inte byta Bakkern mot min svarta -83:a:) Den har modernare hjul och bromsar:D.
Varit på Öland ikväll och snurrat 12 mil,gött som f-n.

Lånar tråden lite med min 750.

Du har ingen gammal ljudämpare liggandes i garaget som du vill bli av med?
Insatsen flög åt fanders också.

Som du ser kan jag inte åka omkring så här:

Bifogat

• 131.jpg
    131.jpg
    220.4 KB · Visningar: 73

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jo, det blev nog några spänn över kilopriset för liknande metallrör. Lite hantverkslön och kanske något uppskickad på läktaren. Men det är ju fräna doningar tycker jag.

Kawan verkar som sagt vara nersmetad med fina prylar. Koola grejor!

Henrik F

Ja. Man skulle kunna knåpa ihop ett sånt där system i rostfritt eller stål för några tusenlappar, men som sagt, någon ska ju ha betalt för dom handbockade titanrören och svetsjobbet. :)

Nu är det ju givetvis inte hojen på bilden jag ska köpa. Den är byggd av Sanctuary i Japan och deras hojar kostar närmare 4 000 000 japanska Yen, dvs. omkring 400 000 svenska kronor. :näsblod

Blir en i bra originalskick istället, men den ska få samma behandling som min GSX ungefär.

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Ja. Man skulle kunna knåpa ihop ett sånt där system i rostfritt eller stål för några tusenlappar, men som sagt, någon ska ju ha betalt för dom handbockade titanrören och svetsjobbet. :)

Nu är det ju givetvis inte hojen på bilden jag ska köpa. Den är byggd av Sanctuary i Japan och deras hojar kostar närmare 4 000 000 japanska Yen, dvs. omkring 400 000 svenska kronor. :näsblod

Blir en i bra originalskick istället, men den ska få samma behandling som min GSX ungefär.

Får den samma behandling som den andra blir det ju kanon!!!:yoparty

Tyvärr är min ram inte tillverkad i sådana ädelmetaller som titan eller så. Bara sketen gammal Crommolybden. (Vattenledningsrör?)

Henrik F

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...