Katana och GSX 1100-tråden

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
24h FEST nu på Lördag 11 september

Stockholms sektionen tänkte dra på 24 timmarsFEST är det någon uti landet som vill hänga på ???

I stället för färjan med en massa Pekka-hu:arsele, tar vi sikte på mce.se billigare bärs billigare mat ingen sjösjuka alla:tuttar gillar ventilvinklar, justerbara kamdrev, svetsade vevar, hiflo drev etc.
Dessutom finns där grill å Bar som aldrig stänger - live musik - bra ljud...

På väggen en stor uppmålad röd GSX 1100 81a - vad är mera rätt!!:yoparty

Å som krona på verket till kvällen en alldeles egen GSX drink - only 4 Katana GSX trådmedlemmar!:tummenupp
Chrille får en han oxså men bara 1/2 så mycket sprit i han åkte ju bara 1/2 året :brinnerup

All info finns på mce.se
De som kan åker dit på em å köper/säljer.
Sedan kommer vi in vid 21 tiden å fyller upp..:öl:öl:öl:öl:öl:öl :
:fyllisar:fyllisar:fyllisar:fyllisar:fyllisar::
PS :Bugar:4skrika Chrille har fått tillökning GRATTIS!!

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Grattis Chrille !

Det blev tydligen en Chrillelina !

Är världen redo för en kvinnlig version av Chrille månne ?

STORT GRATTIS KOMPIS !!!:yoparty

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Grattis Chrille! :krama Hoppas att hon inte går över till "the Dark Side" som far sin och far runt på en plastraket när hon växer upp... ;)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Grattis Chrille! :)

Nä, nog är det bara att fostra hon som en oldschooler. Inget plasttjafs här inte. :gnissla

Förövrigt dök paketet från APE upp idag. Tog ju bara fyra dagar efter att dom drygat på i fem veckor. :näsblod

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Å vi hoppas förstås att vi får skråla hmmm SKÅLA :öl med Chrille på Lördag!

I sommar kan ju Chrille köra med topbox - rymmer ju lätt Chrillelina, å lite mer eller mindre plast spelar väl ingen roll på raketen...:rolleyes:

:hihi:hihi:hihi

Stockholms sektionen tänkte dra på 24 timmarsFEST är det någon uti landet som vill hänga på ???

I stället för färjan med en massa Pekka-hu:arsele, tar vi sikte på mce.se billigare bärs billigare mat ingen sjösjuka alla:tuttar gillar ventilvinklar, justerbara kamdrev, svetsade vevar, hiflo drev etc.
Dessutom finns där grill å Bar som aldrig stänger - live musik - bra ljud...

På väggen en stor uppmålad röd GSX 1100 81a - vad är mera rätt!!:yoparty

Å som krona på verket till kvällen en alldeles egen GSX drink - only 4 Katana GSX trådmedlemmar!:tummenupp
Chrille får en han oxså men bara 1/2 så mycket sprit i han åkte ju bara 1/2 året :brinnerup

All info finns på mce.se
De som kan åker dit på em å köper/säljer.
Sedan kommer vi in vid 21 tiden å fyller upp..:öl:öl:öl:öl:öl:öl :
:fyllisar:fyllisar:fyllisar:fyllisar:fyllisar::
PS :Bugar:4skrika Chrille har fått tillökning GRATTIS!!

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Nä, nog är det bara att fostra hon som en oldschooler. Inget plasttjafs här inte. :gnissla

TACK ALLA! Värmer gott.

Och vadå Oldschool? När hon har den åldern inne så är min busa ännu mer Oldschool än vad GSX1100 är idag:tungan Btw så har den också ålderskrämpor, batteriet laddade ur och var tvunget att laddas upp:va

Och när har du uppkörning Viktor? Börjar bli sent för en höstkörning neröver eller? Hade varit kul om du kom ner till 08 å sa hej:)

Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
TACK ALLA! Värmer gott.

Btw så har den också ålderskrämpor, batteriet laddade ur och var tvunget att laddas upp:va

Men grattis farsan:tummenupp

Men du hur var det med att gå ut i garaget och bara trycka på knappen:D
Det gjorde jag igår efter att den stått ngn månad eller så. Var ju tvungen att besiktiga i år.
Blankt papper som dom säger, trots ljuddämparen om man nu kan kalla den det, och att besiktningsmannen påpekade lite försynt att USD gafflar fanns väl inte -82 :yoparty

/U

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
....Var ju tvungen att besiktiga i år.
Blankt papper som dom säger, trots ljuddämparen om man nu kan kalla den det, och att besiktningsmannen påpekade lite försynt att USD gafflar fanns väl inte -82 :yoparty

/U

Jag besiktigade också nyligen, blankt papper naturligtvis. Besiktningsmannen fingrade bara lite försynt på cylinderns "Fast By Gast"-text och tyckte bågen såg fin ut:tummenupp

/Ingvar

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Och vadå Oldschool? När hon har den åldern inne så är min busa ännu mer Oldschool än vad GSX1100 är idag:tungan Btw så har den också ålderskrämpor, batteriet laddade ur och var tvunget att laddas upp:va

Och när har du uppkörning Viktor? Börjar bli sent för en höstkörning neröver eller? Hade varit kul om du kom ner till 08 å sa hej:)

Haha, du har väl kanske en poäng. :tungan

Uppkörning den 20:e. Hoppas det går bra då jag inte har några egentliga orosmoment. Ska ut och köra lite nästa vecka bara jag får ordning på övningskörnings-Kawan (förgasarelände!). Ska köra gasarna en vända i ultraljudstvätt för att få bort skiten från dom.

Men går allt som det är tänkt har jag körkort strax efter kl 9 på morgonen den 20:e. Då har jag tänkt upp till Luleå för att provköra lite hojar för skojjs skull. Lite HD, lite plastraket. :)

Hämtade APE delarna idag på posten. Dom hade varit riktigt snälla och skrivit ner värdet med drygt $150 samt gett mig en liten liten rabatt på $20 för framtida köp.

Men går uppkörningen bra och jag har tid och pengar kommer jag mer än gärna ner på besök. Visserligen blir det på ryggen av en Yamaha men den ser ju i alla fall ut som en motorcykel ska. Inte som Busan. :arsele :tummenupp

Last edited:

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
men den ser ju i alla fall ut som en motorcykel ska. Inte som Busan. :arsele :tummenupp

Spelar ingen roll hur en hoj ser ut när ingen hinner med att se den ju:rolleyes:
Och apropå "bara trycka på knappen". Brukar vara det men då Biltema varit batterileverantör till hojens förra ägare var det som ett dåligt kedjelås, aldrig starkare än den svagaste länk bla bla...:mattias

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Har du packat ännu ?
Kommer och hälsar på i Västervik ,fast utan hoj.........................

Jag var tvungen att lämna återbud i veckan eftersom helgen blev upptagen av viktigare angelägenheter utanför min kontroll. Du får nöja dig med några katanor och ett gäng V-Max, GSX'en förblir tyvärr i garaget.

/Ingvar

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jag var tvungen att lämna återbud i veckan eftersom helgen blev upptagen av viktigare angelägenheter utanför min kontroll. Du får nöja dig med några katanor och ett gäng V-Max, GSX'en förblir tyvärr i garaget.

/Ingvar

Aha då dyker du upp i kväll då på mce :tummenupp ......

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Spelar ingen roll hur en hoj ser ut när ingen hinner med att se den ju:rolleyes:
Och apropå "bara trycka på knappen". Brukar vara det men då Biltema varit batterileverantör till hojens förra ägare var det som ett dåligt kedjelås, aldrig starkare än den svagaste länk bla bla...:mattias

Vad är det för fel på Biltemabatteri ? mitt är 4år gammalt och jag har 13,5:1 i komp och den starta på ett kick.

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Vad är det för fel på Biltemabatteri ? mitt är 4år gammalt och jag har 13,5:1 i komp och den starta på ett kick.

Tja, med tanke på att batteriet är relativt nytt och inte är bättre än vad det är. Fulladdat orkar det dra starten i några sekunder men jag tycker att det tappar orken lite väl snabbt. Flera gånger har kraften dalat så mycket i startögonblicket att klockan nollställts på instrumentet. Sen hade jag ett BT batteri i min Martin och det var lika dåligt. Med ett Yuasa Yumicron gick det mycket bättre. För lite CCA i mitt tycke.

Soderberg1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
1982, Suzuki Katana 1100
Vad tror ni om en GSXR 750 gaffel från en 05:a? Som jag fattat det är det andra lager vilket medför byte av lagerbanor. Har jag fattat det rätt så måste jag även tillverka dessa. Bortsett från detta...... en nyare R-gaffel...... nån som monterat en sådan med bra resultat?
Ola

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag besiktigade också nyligen, blankt papper naturligtvis. Besiktningsmannen fingrade bara lite försynt på cylinderns "Fast By Gast"-text och tyckte bågen såg fin ut:tummenupp

/Ingvar

Jodå det var väl ungefär slutomdömet då jag fick pappret i handen. Att han inte hade något att klaga på egentligen? Och att allt bara var till det bättre. Helt enkelt en kille med koll:tummenupp

/U

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ere Fest eller...

En Bild på 2 Glada Old School GSX Katana piloter under tankning inför kvällen rejs :yoparty

Tungt Band Buffalo Dawn !!

Många sökte lyckan i ormspelet... många nubbar blev det...

Å Bilen höll inte i år heller...

Bifogat

• CIMG0067cc.jpg
    CIMG0067cc.jpg
    104.1 KB · Visningar: 71
  • CIMG0071 - Copy.JPG
    CIMG0071 - Copy.JPG
    77.9 KB · Visningar: 55
  • CIMG0077 - Copy.JPG
    CIMG0077 - Copy.JPG
    98.7 KB · Visningar: 73
  • CIMG0086 - Copy.JPG
    CIMG0086 - Copy.JPG
    94.1 KB · Visningar: 57

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
En Bild på 2 Glada Old School GSX Katana piloter under tankning inför kvällen rejs :yoparty

Tungt Band Buffalo Dawn !!

Många sökte lyckan i ormspelet... många nubbar blev det...

Å Bilen höll inte i år heller...

Dom däringa "Old School GSX Katana" piloterna ser ju inte helt nyktra ut, det verkar vara alkohol med i spelet:skrämd:D

/Ingvar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...