Nisse Hult
Vill gasa!!
Varför besiktiga en reservdelshoj?
/U
Ska byggas om till något roligare... inte samma behov av reservdelar längre
Varför besiktiga en reservdelshoj?
/U
Någon som vet hur man justerar plastläppen som trycker på pinnen till accpumpen på Rs36? Nu är justerskruven nästan helt utskruvad men plastbiten når ändå inte pinnen förrän sista millimetrarna på gasen.
Vart rekomenderar ni att jag kan hitta delar till zuckan till vettigt pris?
Vart rekomenderar ni att jag kan hitta delar till zuckan till vettigt pris?
Hjälp
Skulle ge mig iväg idag, men skiten ville stanna hemma
Jaja... Klart är att startkopplingen rasat.
Det är en gsx 1100 -83 motor.
Min fråga är om magneten är skruvad eller om det går att ta lös den med en avdragare och om det går att fixa den rasade kopplingen eller om det bara är att köpa nytt.
Är det någon som vet vart man kan ladda ner en verkstadshandbok så jag kan läsa mig till det jag undrar över.
Ha det gott.
Hjälp
Skulle ge mig iväg idag, men skiten ville stanna hemma
Jaja... Klart är att startkopplingen rasat.
Det är en gsx 1100 -83 motor.
Min fråga är om magneten är skruvad eller om det går att ta lös den med en avdragare och om det går att fixa den rasade kopplingen eller om det bara är att köpa nytt.
Är det någon som vet vart man kan ladda ner en verkstadshandbok så jag kan läsa mig till det jag undrar över.
Ha det gott.
Hjälp
Skulle ge mig iväg idag, men skiten ville stanna hemma
Jaja... Klart är att startkopplingen rasat.
Det är en gsx 1100 -83 motor.
Min fråga är om magneten är skruvad eller om det går att ta lös den med en avdragare och om det går att fixa den rasade kopplingen eller om det bara är att köpa nytt.
Är det någon som vet vart man kan ladda ner en verkstadshandbok så jag kan läsa mig till det jag undrar över.
Ha det gott.
Här kan ett tips vara på plats till Dyna2000-användare.
Dynan sänker tändningen ~35 grader från den inställda maxtändningen när den blir strömsatt dvs tändningen sätts på. Om motorn tänder till och stannar kommer den bara att sänka 20 grader dvs till ordinarie lågtändning. Kör man högkompat eller storkubik kommer startmotorn inte att orka runt riktigt vid omstarten med rejäla baksmällar som följd. Så vid misslyckad start, slå alltid av/på tändningen för att få 35-graders sänkningen.
/Ingvar
Här kan ett tips vara på plats till Dyna2000-användare.
Dynan sänker tändningen ~35 grader från den inställda maxtändningen när den blir strömsatt dvs tändningen sätts på. Om motorn tänder till och stannar kommer den bara att sänka 20 grader dvs till ordinarie lågtändning. Kör man högkompat eller storkubik kommer startmotorn inte att orka runt riktigt vid omstarten med rejäla baksmällar som följd. Så vid misslyckad start, slå alltid av/på tändningen för att få 35-graders sänkningen.
/Ingvar
Ett annat knep är att koppla tändströmmen till dödarknappen.
Så när du trycker på startknappen går startmotorn med en jävla fart utan tändström,sedan trycker du på dödarknappen för tändström och hojen smäller igång utan att behöva anstränga startprylarna!...
Har du plockat isär så du vet det? I huvudsak kan två saker hända
1) rotorn lossnar på konan
2) bultarna som håller själva kopplingen mot rotorn går av
I fall 1 är det bara att kolla konan ev slipa konorna mot varandra med ventilslippasta och dra dit igen. Ofta har kona och tapp rört sig lite mot varandra tidigare och delvis svetsat ihop. Ser dom för dj...vliga ut är det tyvärr bara att byta tapp svänghjul. Men prova alltid med att först återmontera eftersom alternativet är en stor utgift. När du slipat in och dragit fast, se till att drevet bakom rotorn rör sig obehindrar på tappen och inte har blivit fastklämt pga att rotorn gått längre upp på axeln. Jag har använt Loctite 648 på tappen som förstärkning när den varit dålig.
I fall 2, byt bultarna. observera att här sitter det maskinskruv, så kläm inte dit några Jula-skruvar. Köp också ett nytt batteri eftersom ett taskigt batteri som knappt drar runt motorn och låter den baktända kommer att knäcka bultarna igen.
Här kan ett tips vara på plats till Dyna2000-användare.
Dynan sänker tändningen ~35 grader från den inställda maxtändningen när den blir strömsatt dvs tändningen sätts på. Om motorn tänder till och stannar kommer den bara att sänka 20 grader dvs till ordinarie lågtändning. Kör man högkompat eller storkubik kommer startmotorn inte att orka runt riktigt vid omstarten med rejäla baksmällar som följd. Så vid misslyckad start, slå alltid av/på tändningen för att få 35-graders sänkningen.
/Ingvar
Justerade ventilerna i dag, kollade efter märkningar på kamaxeln
det enda jag hittade var ett B på höger sida av kammen .
Hur vet man om man har export kamm.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |