Katana och GSX 1100-tråden

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Katana 1100 som bluddrar som bara den efter 6000 varv och inte kan varva mer, är det ett tecken på att jag behöver gå upp i munstycke? Det är rs36or med orginal ef motor och v&h. Känns som att det är brist på bensin vid större gaspådrag.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

130 borde fungera....
Vad sitter det i nu?

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Har varit ute i lådorna och hittat :

GSX Cylinder 1135 cc , 12 : 1 i komp med kolvar , beggat , 18 mm kolvbult

GSX 1100 topp , 28,5 / 24 mm ventiler , HD fjädrar

Kopplingskorg , billet , rak skuret drev , 1100 utväxling

GSX cylinder , 1198 cc , 10,5 : 1 kolvar ingår. 18 mm bult

pm:a med email så kan ni få bilder och pris. / Mvh Henrik

tjabba!
du har inget 4-1 system (har en gsx1100e 1982)
mvh
fredrik

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Det är inte så att pistången fastnat halvvägs och inte återgått i normalläge?
/U

Var ute och åkte idag, hojen kändes piggare än normalt, inbillning...? Efter att ha åkt färdigt tänkte jag ge mig i kast med acc pumpen igen. Såg märkligt ut, pistången satt högre upp närmare plastläppen - allt fungerar som det ska. Rengöringen av pistången måste ha gjort susen, tack för tipset. :tummenupp

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Efter några repor i Västervik idag så fick man iallafall 6,84 vilket jag är nöjd med men katanapilot kom på vad felet var att det inte gick fortare ( jag har ju Yamaha-fälgar)

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Efter några repor i Västervik idag så fick man iallafall 6,84 vilket jag är nöjd med men katanapilot kom på vad felet var att det inte gick fortare ( jag har ju Yamaha-fälgar)

Då blev det ju bra till slut!!!!
Dit med Suzuki fälgarna till nästa gång ,så är du nog nere på 6.70 :)
Kul att ses i alla fall.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Yamaha fälgar!
Meeeen som att svära i kyrkan :D

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana 1100 no. 122
Innan du rycker kopplingen kanske du vill veta följande:

Axial spel ger ett klingade ljud i kuggarna som är tydligt på tomgång (ännu tydligare om man öppnar oljepåfyllningen. Helt tyst blir det aldrig!

När fjädrarna i korgen (de som sitter på baksidan) är slut hörs ett tydligt ljud varje gång du slår på gasen i tom gång mao rap rap med gasen och kopplingen svarar med krsss krssh . Svårt att beskriva ljud :gnissla

Tar inte många minuter att demontera passa på att kolla upp alles enligt manualen!

Kopplingen byts till superhub eller moddas enligt samma koncept det är det enda raka, sedan håller korgen utan problem! Min superhub monterades 1984....

//NH

Tack för en fin beskrivning, en ledtråd till är att när man kopplar ur tystnar ljudet helt och hållet (men det kanske det gör oavsett fel). Dessutom hör man ljudet om man drar hojen fram och tillbaka med 1:an i (utan att ha motorn igång).

OM det nu är axialspelet så uppfattade jag det som om att man INTE kan chimsa på en 82:a enligt tidigare svar. Hur åtgärdar man det då?

Kat-Man

Last edited:

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Oljekylare

Tack för en fin beskrivning, en ledtråd till är att när man kopplar ur tystnar ljudet helt och hållet (men det kanske det gör oavsett fel). Dessutom hör man ljudet om man drar hojen fram och tillbaka med 1:an i (utan att ha motorn igång).

OM det nu är axialspelet så uppfattade jag det som om att man INTE kan chimsa på en 82:a enligt tidigare svar. Hur åtgärdar man det då?

Kat-Man

Hej alla glada!!!!

Nu kunde man ju få vara lite glad,för nu kommer jag upp på hojen så jag kan köra,men va f n händer då,jo jag får bakhjuls punka till o börja med,jaja bara att köpa ett nytt fint bakdäck.Glad ihåg åker jag till jobbet för att tvätta av den,va ser jag då jo en massa olja som kommer genom luftutsläppet på hö sidokåpa det stora hålet i kåpan, jo då läcker min oljekylare så nu kan man inte köra igen. Det är ingen som ligger på en oljekylare till en 1100 r -91 tack på förhand.

Sigge

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Första turen på GSX´n igår efter operationen.. (har tagit bort tjocktarmen) gick bra lite stelt bara... nu ska bara kroppen återhämta sig 100% så man kan ge sig på lite längre aktivare körningar..

//Fredrik

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nån som har en 77-80mm stål-lamellpackning liggandes som passar -84:ans årsmodell?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Fuktar kopparpackningen?

Ja, inne i cylindern till och med. Ska ge mig på den en vända till fast använda riktigt packningsklister den här gången, inte skrotet jag hade köpt på Laitis.

Visar det sig att det är ringarna som läcker åker jag väl på att köpa nya och hona om cylindern igen. :död

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Ja, inne i cylindern till och med. Ska ge mig på den en vända till fast använda riktigt packningsklister den här gången, inte skrotet jag hade köpt på Laitis.

Visar det sig att det är ringarna som läcker åker jag väl på att köpa nya och hona om cylindern igen. :död

Hur menar du nu, ehh, inne i cylindern? Har du mycket "blow by"/hög oljeförbrukning så har det inte med packningen att göra. Pinkar det däremot ut lite olja mellan cylle och topp kan du sikta in dig på packningen.

/Ingvar

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag provade Katanan igår med nya förgasarna och det var första gången på många år som jag inte tordes ge fullt vid provkörningen. Satan vilken skillnad det blev med delar som funkar..

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Jag provade Katanan igår med nya förgasarna och det var första gången på många år som jag inte tordes ge fullt vid provkörningen. Satan vilken skillnad det blev med delar som funkar..

Perfekt, nu behöver du bara anmäla dig till Kjula nästa helg:)

/Ingvar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...