Katana och GSX 1100-tråden

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hur menar du nu, ehh, inne i cylindern? Har du mycket "blow by"/hög oljeförbrukning så har det inte med packningen att göra. Pinkar det däremot ut lite olja mellan cylle och topp kan du sikta in dig på packningen.

/Ingvar

Får se imorn hur det ser ut. Annars får jag beställa nya ringar och hona om cylindern...

Besvärligt... :död

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Var som du sa Ingvar...

Blir att beställa ringar och sånt i veckan.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Det sitter ju 630 kedja på min gamle och jag undrar om det finns framdrev som passar rakt av i 530 variant ? någon som har koll på vart jag kan hitta det isf ?
mvh jocke

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Party party

Missa inte festen på MCE.se nu på lördag massor av nya å gamla bekanta blir det...

Plats för tält å husvagnar inga problem....

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Det sitter ju 630 kedja på min gamle och jag undrar om det finns framdrev som passar rakt av i 530 variant ? någon som har koll på vart jag kan hitta det isf ?
mvh jocke

R motorns passar vilken årsmodell är jag osäker på.. sök i tråden borde finnas då det har varit uppe tidigare...

/NH

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
mvh jocke

Har för mig att GSX-R1100 ska ha exakt samma bult-delning som GSX:arna (och samma splints på framdrevet). Kollar du in på t.ex. JT Sprockets hemsida så borde alla mått finnas där. Stämmer det mellan hojarna så är det bara att köpa. :)

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag har lirkat dit ett Bandit bakhjul så det där med bakdrev ger sig lite själv,, men tack för tipsen,
jag tänkte att det borde fungera med en 530 eller 525 kedja på hojjen,
så därav mina frågor om framdrev,jag är ju lite färsk på sukka än så länge men försöker absorbera dom tips jag kan få av er. :Bugar

Har för mig att GSX-R1100 ska ha exakt samma bult-delning som GSX:arna (och samma splints på framdrevet). Kollar du in på t.ex. JT Sprockets hemsida så borde alla mått finnas där. Stämmer det mellan hojarna så är det bara att köpa. :)

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det finns 530 framdrev att köpa till GSX:n med olika offset hos olika tillverkare. Även trimmtillverkare har tex Kosman.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Var finns alla?

Bara en GSX anmäld till helgens körning på Kjula, var finns alla andra:va

/Ingvar

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Bara en GSX anmäld till helgens körning på Kjula, var finns alla andra:va

/Ingvar

Jag skulle gärna ha kört där i helgen nu när man får upp benet något så när på fotpinnen, men det går ju inte ändå för mig,oljekylaren läcker olja och jag har inte hittat någon ny än:mad: fanns en som hadde en,men hans kompis sa att han inte skulle sälja den. Snubben har en hoj till salu på blocket hel eller i delar,men oljekylaren skulle den faen hålla på,sen va jag lite sugen på hans gaffel också,men kan ju inte betala vilket pris som helst för sånt,han verkar tro att han sitter med en guldklimp. Så jag väntar. Har ju sommarbilen att åka runt med istället:yoparty för det e ju inte helt fel o köra en Camaro cab heller....

Sigge

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Idag har det hänt grejer.
Till slut efter gud vet hur länge km jag iväg till besiktningen och hojen är nu laglig att köra på.
Efter det har jag bytt olja och kört 6 mil med dottern bakpå..
Jag har bara väntat ca två år på den här dagen så det känns dj-t bra.

Ingvar.. Hade jag inte annat jag är tvungen att ta hand om i helgen hade jag gjort dig sällskap.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kolvringar kom med posten idag och cylindern blir klar på måndag. Förhoppningsvis har jag allt klart nån gång i mitten av veckan. Då ska allt vara tätt och fint! :)

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Svänghjulsavdragare?

Någon som vet var man köper en KVALITETSAVDRAGARE till svänghjulet M30X1,5 (stora tappen). Min Italienska avdragare (köpt på Lelles) blir som en tulpan i ändan och gängorna rivs ur.

/Ingvar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...