Katana och GSX 1100-tråden

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Laderegulator

Jag citerar bara han Tom Kelly. "The only substitute for cubic-inches, is more cubic-inches"


En liten undran. Är det någon som vet vart man kan få tag i laddregulatorer som laddar lite högre än originalarna?

Hei Kurt!
Kjøpte en herfra, http://www.electrexworld.co.uk/
Lader nå med 14,5V.
Husk bare og koble den røde ledningen direkte til batteriet, og ikke via original ledn.nett!

S.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jag citerar bara han Tom Kelly. "The only substitute for cubic-inches, is more cubic-inches"


En liten undran. Är det någon som vet vart man kan få tag i laddregulatorer som laddar lite högre än originalarna?

Tja bli vän med Lucas mannen som uppfann det plötsliga mörkret ;)

Bästa Tipset gav Katana83!! Ta bort ladd reduceringen som finns när du slår av ljuset... Då har du pressat ut allt som går med original prylarna!!

PS. U = P / I vettduväl...
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Sverige - ROM

Stockholm - Rom...med en GSX MD 80 tar det endast 2,10 hr om man använder alla 48 000 hästkrafterna..

Långsemester med trimmad GSX går jättefint ..provade det i början på 80:talet. Stor fin Masseck kåpa (heter det så ) , krauser packväskor ,
1168 motor med Smottis 33: or och V&H 4-1. Blivande hustrun åkte med och blev inte avskräkt , trots en klotning på "Ringen ".

Annars håller jag med Biker ,sunt förnuft har åkt ut genom dörren för länge sedan. Prylhögen bara väser beköver bara hitta tiden att komma igång igen.

OBS ! Jag söker med ljus o lykta efter 2 st vevstakar , 20 mm till en EF motor! Gå in och läs SSR's tråd på O.S.S så förstår ni varför !

PM:a om ni har prylarna !!
 

racegoofy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Bollebygd
Hoj
Suzuki gsx1100e
Stockholm - Rom...med en GSX MD 80 tar det endast 2,10 hr om man använder alla 48 000 hästkrafterna..

Långsemester med trimmad GSX går jättefint ..provade det i början på 80:talet. Stor fin Masseck kåpa (heter det så ) , krauser packväskor ,
1168 motor med Smottis 33: or och V&H 4-1. Blivande hustrun åkte med och blev inte avskräkt , trots en klotning på "Ringen ".

Annars håller jag med Biker ,sunt förnuft har åkt ut genom dörren för länge sedan. Prylhögen bara väser beköver bara hitta tiden att komma igång igen.

Sverige - Rom gjorde jag på min Gsx1100e då med turbo trim.:D
Det var -93 resan blev ca 600mil startade från Ume och slutade i Ö-vik :tummenupp
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
En av mina motorer började skramla idag . Verkar komma från vänster sida . Har nu kollat så att generatorn satt fast och det gjorde den .
Ska lyfta av ventilkåpan senare idag och se om jag hittar något. Någon som har någon ide vad det kan vara ? Det verkar skramla mellan tomgång och upp till ca 3500varv .

Mathias
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Ventilkåpan borta och där uppe var allt frid och fröjd. Hör något "metallskrammel" när man juckar motorn fram och tillbaka några cm men vart kommer det ifrån . Vore det en orginalmotor skulle jag bara ställa den bakom garaget till den dagen man inget har och göra kommer men nu är det inte så.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
startmotorkoppling alternativt utgående lager.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Vad menar du med startmotorkopplingen? Är någon skruv av så det skramlar eller? Jag har ju bytt på några motorer när alla är av.
På tal om annat så blev man med hoj ikväll igen en kawa Z1000R.
Någon som är intresserad för jag har nog egentligen inte tid med en till hoj till.
 
Last edited:

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Kanon grepp på moholms strippen idag 6.39 & 9.98 231 Km/h blev det som bäst :) Tack Mk 402m.se för en trevlig dag :)
Lasse
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Vad menar du med startmotorkopplingen? Är någon skruv av så det skramlar eller?

Det är det första jag skulle kolla iaf, av med generatorkåpan och känn efter vad som händer därinne.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Kanon grepp på moholms strippen idag 6.39 & 9.98 231 Km/h blev det som bäst :) Tack Mk 402m.se för en trevlig dag :)
Lasse

Tjena, en får gratulera:tummenupp Kom upp till Eskilstuna den 17-18/9 vettja (jag kommer iaf att vara där).

http://www.kjuladragway.com/RKS2010/2011_RULESMO.html

/Ingvar

Stockholm - Rom...med en GSX MD 80 tar det endast 2,10 hr om man använder alla 48 000 hästkrafterna..

Långsemester med trimmad GSX går jättefint ..provade det i början på 80:talet. Stor fin Masseck kåpa (heter det så ) , krauser packväskor ,
1168 motor med Smottis 33: or och V&H 4-1. Blivande hustrun åkte med och blev inte avskräkt , trots en klotning på "Ringen ".

Annars håller jag med Biker ,sunt förnuft har åkt ut genom dörren för länge sedan. Prylhögen bara väser beköver bara hitta tiden att komma igång igen.

Sverige - Rom gjorde jag på min Gsx1100e då med turbo trim.:D
Det var -93 resan blev ca 600mil startade från Ume och slutade i Ö-vik :tummenupp

Jag har åkt på Europasemester med Triumph Trident -69'a också. Visst går det men känns mycket enklare med en modern maskin.
Gammel GSX-en känns dock rätt för kortturer på 400m eller lite drygt det kanske till fiket o.s.v.

/Ingvar
 
Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ventilkåpan borta och där uppe var allt frid och fröjd. Hör något "metallskrammel" när man juckar motorn fram och tillbaka några cm men vart kommer det ifrån . Vore det en orginalmotor skulle jag bara ställa den bakom garaget till den dagen man inget har och göra kommer men nu är det inte så.


Tyvärr så måste du dra av svänghjulet för att kontrollera status.. använd rätt avdragare avsedd för suzuki !!

Startmotor koppling, löst svänghjul etc. Ljudet påminner om kopplings problem men det påverkas naturligtvis inte av om kopplingen trycks in :va

//NH

PS Om det låter lika när kolvarna är mitt läge som i ändläge (när du juckar) kan du nog utesluta ringar/kolvar/stakar..

startmotorkoppling alternativt utgående lager.

Utgående drev låter som en amerikansk polisbil haha
Pajade för en tid sedan vände mig om flera ggr för att se vad som kom bakom :va

//NH
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag vill härmed meddela att den nu har en ny glad ägare med mycket mera energi än jag att slutföra projektet.
köparen är en duktig hojbyggare som kommer göra den läcker som tusan.
mvh jocke.


Tjena!
jag känner att jag inte har tid nog att lägga på mitt projekt bestående av en Gammel gixxer från -81 med Katanakläder,, motor är lite fixad o har wiseco 1170cc smoothis 33:eek:r, Vance&Hine megafon system finns åxå med
accelspolar och dyna tändning,har mekat dit en banditgaffel från en 600:a som är 4mm grövre än strd,modefierat så att busa bromsoken passar utan krångel.
fram o bakhjul kommer åxå från samma 600:a,
någon som känner sig manad att komma med ett bud på allt ? skicka pm isf.
obs! alla delar säljes tillsammans delar inte på paketet.
seriösa frågor besvaras samma dag.
mvh jocke.
 
Last edited:

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Ort
Lund
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
katana

Hej kan du inte skicka några bilder på katanan kunde kanske varit något för min grabb han vill också börja köra lite race.
Tjena!
jag känner att jag inte har tid nog att lägga på mitt projekt bestående av en Gammel gixxer från -81 med Katanakläder,, motor är lite fixad o har wiseco 1170cc smoothis 33:eek:r, Vance&Hine megafon system finns åxå med
accelspolar och dyna tändning,har mekat dit en banditgaffel från en 600:a som är 4mm grövre än strd,modefierat så att busa bromsoken passar utan krångel.
fram o bakhjul kommer åxå från samma 600:a,
någon som känner sig manad att komma med ett bud på allt ? skicka pm isf.
obs! alla delar säljes tillsammans delar inte på paketet.
seriösa frågor besvaras samma dag.
mvh jocke.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag frågar samma sak som ovanstående. Har du några bilder på objektet?
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
köpte en gsx 1100 e från 84 som ska byggas om lite lätt ..
men hur ska man bete sig med motorn ?

vad krävs det för o få 1168 cc ? har inte tänkt o riva hela motorn i vinter , då framgaffel + sving står i fokus

mvh mugge
 

racegoofy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Bollebygd
Hoj
Suzuki gsx1100e
Ökning av volym

köpte en gsx 1100 e från 84 som ska byggas om lite lätt ..
men hur ska man bete sig med motorn ?

vad krävs det för o få 1168 cc ? har inte tänkt o riva hela motorn i vinter , då framgaffel + sving står i fokus

mvh mugge

antingen köper en cylinderram & kolvar eller så borrar du din rad & köper kolvar plus toppackning/cylinderfotspackning sedan är det några timmars skruvning :)
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top