Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Kul med Mattes hemsida, ny lokal dessutom? Det var något bekant över ett klipp!

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Kul med Mattes hemsida, ny lokal dessutom? Det var något bekant över ett klipp!

Jodå, ny stor lokal (dessutom mycket närmare mig) kommer att bli riktigt bra.
Du får begära royalty för klippet alternativt får du se det som skylfönster mot Hollywood:)

/Ingvar

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
hej och god fortsättning,var hemma hos en kompis/bekant tidigare ikväll som har lite större studieskulder än en annan på den datatekniskabiten.Där sitter vi o surrar skid o hojåkning och andra "viktiga"saker i livet när vi blir lite oense om div hojåkarfrågor.DÅ! istället för att som vanligt diskutera/trötta ut den andre ,så sliter han upp nån surfkontroll till tv:n och vips så är vi online o får facit.sen blev de hoj o skidklipp på u-tubenpå en 60 " skärm i ytterligare 2 timmar(sambon arg ska jobba imorgon)Fan ska muta äldsta grabben att lära mig mer om den här världen....ha det.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
)Fan ska muta äldsta grabben att lära mig mer om den här världen....ha det.

Tips:
Köp en Boxee på Webhallen för 1450:-
Då kan du göra allt dedärninga hightechstuffet på ett enkelt sätt, inte en massa konfigurerande och programmerande, plus att även bättre hälften och mindre barn klarar av den :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Gott nytt GSX-år farbröder! Hoppas det blir någon form av träff i hufvudstaden i sommar!

racegoofy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsx1100e
Hej alla fantaster av gammel Suzukis! Har efter en massa år med annat råkat köpa en ungdomssynd i objekt form. Ska bli lätt stukad som vi gjorde förr är det tänkt. Kanske med ngt bättre väghållning dock....
Har dock inte hittat rätt delar än så, är det ngn som har export- kammar, Mikuni 33:eek:r, Öhlinare, 4-1 eller annat kul till en GSX 1100 -81 liggandes?

DubbelR här på sporthoj fixar mycke roliga delar till ett hyfsat pris ;)

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
FINGERTOPPSKÄNSLA!!!! har letat efter nån äldre hva,ända sen jag "lånade" ut husabergaren.ungdomsminnen med gamla plåttanksqvarnor sitter djupt i själen och jag har sökt efter ett lämpligt byggprojekt.Då när det väl dyker upp ett som dessutom fanns inom räckhåll(både i avstånd och pris)jaa vad gör man? börjar mejla o sega sig,istället för att ringa upp och säga:du jag har $$ i handen o kommer förbi med släpet om en timme......faan,man har inte lärt sig nåt på xx år.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
idag var man o hämta svingen , den har man väntat på länge , nu ska det passas in med kedja fixa fästen till dämpare , hur går det för övriga ? tycker det har varit lite sisådär med uppdateringarna här :)

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Men upp med en bild på swingen då ;) bidra med lite action så vi fattar att vi ligger efter...:hihi

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
$(KGrHqZHJ!0E63RuD!RWBO0l5fP(Yw~~60_12.jpg
Lite bilder var det , en ny topp in handlat :)

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
hur går det för övriga ? tycker det har varit lite sisådär med uppdateringarna här :)

Jag håller på med att bygga om denna.

ombygg01.JPG

Det går ganska långsamt då det är mycket mätjobb för att centrera fälgarna och kapa lite i ramen för ny sving och sånna saker.
Några bilder på olika gafflar, svingar och fälgar som jag har testat med.

ombygg02b.JPGombygg09.JPG
ombygg13.JPGombygg14.JPG
ombygg16.JPG

Hoppas iaf att den blir klar till sommaren. Annars får väl den andra katanan duga en sommar till :)
När detta jobb är klart kommer det förhoppningsvis att gå lite fortare.
Då ska jag göra ett nytt elsystem. Flyttar batteriet och div elkomponenter samtidigt.
Har inte bestämmt ännu om jag ska använda katanainstrument eller något annat.
Har även tänkt att försöka snida till nya fotpinnar.
En liten översyn av motorn blir det oxå men det får vänta till ram och kaross är på lackering.
Det är väldigt skönt att ha annat att åka på så man inte behöver jäkta med detta. Jäkt är alldrig bra :)

Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Nya vipparmar som skall klara en del lyft och inte flaga av kromet, jämför med original.

/Ingvar

P1020979_mini.jpg

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Ser ju blank och helt nygjord ut:tummenupp och nu lite data tack och bilder på portarna + vilka kammar du tänker använda.

Min egen är lämnad till Matte för att få nya styrningar och sätesringar.

/Ingvar
FMS (V&H) 31/27mm allt nytt :) Ska åka Web cam grind 255/254 !$(KGrHqJHJBEE63St8kVJBO0l5eyj,Q~~60_12.jpg

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Ser ju blank och helt nygjord ut:tummenupp och nu lite data tack och bilder på portarna + vilka kammar du tänker använda.

Min egen är lämnad till Matte för att få nya styrningar och sätesringar.

/Ingvar
FMS (V&H) 31/27mm allt nytt :) Ska åka Web cam grind 255/254 !View attachment 351214

Ser ut som toppen Ray Rains på Extreme Motorsports hade till salu. Rätt häftig kam, blir inte direkt någon gathoj. Kommer att gå fint det där:)

/Ingvar

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...