Katana och GSX 1100-tråden

Paulit

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2011
Hoj
Suzuki 1100 -82
Hejhopp! Tänkte också köpa mig ett nytt sadelöverdrag....Problemet är att jag inte riktigt vet vilken modell jag ska köpa, har ni som e lite kunnigare på det här nåt hum om vad min sadel är för modell?

/Pauli

20120212025.jpg

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
331:- SEK stod det på kontoutdraget såg jag nu.
Men du får köpa för det, så står jag för frakten till dig.
Men du får rensa dina PM, gick inte att skicka PM till dig pga full inkorg. :crash

Du har ett pm:banana

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Hejhopp! Tänkte också köpa mig ett nytt sadelöverdrag....Problemet är att jag inte riktigt vet vilken modell jag ska köpa, har ni som e lite kunnigare på det här nåt hum om vad min sadel är för modell?

/Pauli

View attachment 357604

Modellen är till 82-83 men din ser ut att vara nerskuren framtill så ett originalöverdrag kan bli trixigt att få till att passa.

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Tre mil idag. Kallt som satan o grusiga gator. Ny kamkedjesträckare men den läcker fortfatande olja, troligen från bricka i toppen till dragstängerna...:huvet

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

/Pauli

View attachment 357604

Nerskuret är trevligt om det är vettigt gjort, iaf om man inte är så lång. Det där ser som om det skulle kunna vara riktigt skinn. Hade tagit med limpan till någon som jobbar med skinn och kollat om det funkar med infärgning. Funkar det på skinnställ måste det gå på en sadel. Måste tåla att man fettar in den ordentligt då det är trist om det möglar inunder... Riktigt skinn är ju rätt behagligt om du nu gillar hur sadeln är formad.

Alt 2 är att sy av biltemas svarta vinyl t ex. Sen får du värma-sträcka-värma-sträcka-sträckaochkanskevärma innan du sträcker igen. Finns ex på i hojbyggeforumdelen. En Cb 900 t ex.

Finns en hel del aftermarket också. Välj ett med så lite mönster som möjligt när det nu inte är den ursprungliga formen på sadeln.

Paulit

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2011
Hoj
Suzuki 1100 -82
Tack för svar både chrille_08 och blueridge.
Ska kolla lite närmre på materialet, men skinn tror jag det inte är, det luktar inget...
Har en typ bekant som har sytt lite bil inredningar och sånt, ska ta kontakt med henne om hon skulle kunna ta sig en titt på sadeln, själv är jag värdelös framför en symaskin:D

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Den som söker skola finna...

Ytterligare en del på plats till grabbens lowprice GSX -83 projektet....

Saknar nu ett 4-1 ..
500:- någon? Ytrost inga problem!!

Bifogat

• pottagsx.jpg
    pottagsx.jpg
    38.7 KB · Visningar: 69

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ingvar gör om gör rätt...
Vi kan ju inte se plastningen här och den beryktade D portningen över inner radien...
Ny kamera vinkel önskas .. ;)
Å naturligtvis alla siffror, vad flödar toppen nu i cfm å vilket lyft tänker du ge den?

Mvh NH

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Ingvar gör om gör rätt...
Vi kan ju inte se plastningen här och den beryktade D portningen över inner radien...
Ny kamera vinkel önskas .. ;)
Å naturligtvis alla siffror, vad flödar toppen nu i cfm å vilket lyft tänker du ge den?

Mvh NH

Nänä någon plastning förutom den som sitter utanpå kommer du aldrig att få se eftersom jag inte tänker lägga någon plast i kanalen, och kortradien är ju hemlig:D

Har ingen aaaning om flöde, men det är nog en del. Kanske i stil med level 8 hos http://www.lazerporting.com/services.htm om man har tur. Jag kommer att använda rätt snälla Web 202-kammar som lyfter ~9,9mm, eftersom jag vill kunna köra några mil gata också.

Ännu återstår en hel del justering och putsning + förbränningsrummen. Påskhelgen är räddad:tummenupp

/Ingvar

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det där är inte portning Ingvar, det är grottforskning :D

Hålen är rena rama Lummelunda.

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Ser riktigt bra ut! Filar i äggskal påskhelgamässigt. Vilka förgasare kommer du att köra med?

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Ser riktigt bra ut! Filar i äggskal påskhelgamässigt. Vilka förgasare kommer du att köra med?

Chrille har helt rätt dubbla Skinners Union blir det i första hand:D Hittar jag ingen donator-Amazon så blir det mina gamla RS40, är dock portat för att kunna köra t.ex. Lectron 44or.

/Ingvar

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Fick igång min gamla brutus jag köpte i höstas.
Men jösses vad den gick illa.
Den har stått i flera år som sagt.
Ploppade bort förknasarna nyss.
De måste få en rengöringssväng.
Samt så hatar jag luftburken, ställer bara till med besvär å va i vägen :gnissla

Nån som köpt separata luftfilter för originalförgasarna, typ K&N eller dyligt.
Tänkte på modell av filter, så slipper jag mäta å surfa som en get efter rätt storlek/djup/osv.
Annars får jag mäta och humma lite, sen beställa, inte värre än så.

Vars köper man en mer komplett renoveringssats för förgasarna?
Den lelles har, saknar ju tex "gummipluggarna som sitter på pilot jet", en av förgasarna har den vittrat sönder på,
därav lär kanalerna vara fulla med gummigrejs.

I den stora ljusa framtiden ska den nog få en ny brygga ala RS36 och lite bigbore.
Men just nu får den stå ut med detta.
Samt nytt avgassystem ska den få.
Det som sitter på nu är ett Vance & Hines, men det är söndermekat baktill, ser ut som kattskit där med fulsvets.

Frågan är ju då, ska man köpa raka Drag Race V&H, eller stukade Megaphone? (Finns 2 modeller på motospeed.se tex).
Är det "raka" grövre?

Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Separata filter på orginal förgasarefunkar dåligt utan DynoJet!!!! Har ett par 29mm flattisar med filter från en 750R -85 som har suttit på min 1168 innan jag fick tag i mina gamla RS 36 ,om du är intresserad.Skicka PM i så fall :):)

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Är det pga att det är vakuumförgasare?
Har skickat PM.

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R
Så har jag äntligen fått en del gjort med hojen. Det blev en renoveringssats till
bensinkranen, vi får se om det löser problemet med att den får för lite soppa.
Bytte slang till vakuumet också. Ordnade till växellägesindikatorn, (som aldrig
fungerat), bytte led i det glappa växellänkaget och fixade till den skramlade
strålkastaren.

Byte av olja och filter, fräscht drivpaket och ett nytt bakdäck. Kostade också på
mig att byta originalskruvarna som håller ventilkåpan, (har retat mig på att de
var rostiga i insexgreppen). Och så ett gäng vanlig rostfri skruv + lite användande
av Autosol.

Det ser faktiskt rätt så lovande ut för säsongen 2012. :banana

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM