Hallå, länge sen jag var inne här nu, hoppas ni kan hjälpa mig med en kopplingsfråga!?
Jag har en extra motor som jag tänkte stoppa i Katanan medans orginalmotorn får sig en översyn eftersom den har komp 9.2, 7.3, 9.4, 8.3 (borde vara 11.0) och trycker oljeblandat bensin ur vevhuset.
Anywho, tillbaka till min fråga. Jag vet inte så mycket om extramotorn utom att det är 1135cc, sitter toppsmörjningkit på och kamkedjespännare från V&H. Hittade även läckert röda fjädrar till kopplingen. Jag plockade lös kopplingslamellerna och hittade då 10 friktionsplattor med en tjocklek på 1.78-2mm. Stållamellerna är 11 st med 2mm tjocklek.
Glad i hågen beställde jag ett kit friktionsplattor (Barnett) från US på Ebay (lite dumt, hade inte riktigt hängt med i dollarkursens uppgång) och när jag får kitet är det 9 plattor.
Enligt Haynes så har GSX 1000/1100 SD och ESD (och framåt?) 10 friktionsplattor och en min tjocklek på 1.85mm, men i samma bok så har 1135-motorerna (1984 och framåt) en min tjocklek på 2.6mm (och då antar jag att det är 9, annars får det väl inte plats?).
Är det någon som vet vad som gäller? Eller finns det flera alternativ på kopplingar? Eller har föregående ägare stoppat i något som inte är original, är röda fjädrar en ledtråd?
Tacksam för svar, det här skulle ju bara bli ett enkelt kopplingsbyte
Jag har en extra motor som jag tänkte stoppa i Katanan medans orginalmotorn får sig en översyn eftersom den har komp 9.2, 7.3, 9.4, 8.3 (borde vara 11.0) och trycker oljeblandat bensin ur vevhuset.
Anywho, tillbaka till min fråga. Jag vet inte så mycket om extramotorn utom att det är 1135cc, sitter toppsmörjningkit på och kamkedjespännare från V&H. Hittade även läckert röda fjädrar till kopplingen. Jag plockade lös kopplingslamellerna och hittade då 10 friktionsplattor med en tjocklek på 1.78-2mm. Stållamellerna är 11 st med 2mm tjocklek.
Glad i hågen beställde jag ett kit friktionsplattor (Barnett) från US på Ebay (lite dumt, hade inte riktigt hängt med i dollarkursens uppgång) och när jag får kitet är det 9 plattor.
Enligt Haynes så har GSX 1000/1100 SD och ESD (och framåt?) 10 friktionsplattor och en min tjocklek på 1.85mm, men i samma bok så har 1135-motorerna (1984 och framåt) en min tjocklek på 2.6mm (och då antar jag att det är 9, annars får det väl inte plats?).
Är det någon som vet vad som gäller? Eller finns det flera alternativ på kopplingar? Eller har föregående ägare stoppat i något som inte är original, är röda fjädrar en ledtråd?
Tacksam för svar, det här skulle ju bara bli ett enkelt kopplingsbyte