Katt som kissar i sängen

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Tidycat från purina är skitbra, håller vad den lovar ingen lukt av kattpiss längre samt mycket mer ekonomisk än andra märken om man räknar över tid.
http://www.tidycats.com

testa den istället, lägg ett tjockt lager, sedan fyller du bara på den mängd du skopat ur. Total rengöring varje 3-4 mån.

Har flera år varit negativ och skeptiskt till "klumpbildande" sandtyper men fått ändra mig, de är bättre. Brorsan har oxå ändrat sig, han har flera katter precis som mig.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tidycat från purina är skitbra, håller vad den lovar ingen lukt av kattpiss längre samt mycket mer ekonomisk än andra märken om man räknar över tid.
http://www.tidycats.com

testa den istället, lägg ett tjockt lager, sedan fyller du bara på den mängd du skopat ur. Total rengöring varje 3-4 mån.

Har flera år varit negativ och skeptiskt till "klumpbildande" sandtyper men fått ändra mig, de är bättre. Brorsan har oxå ändrat sig, han har flera katter precis som mig.

När jag jobbade på djurmagasinet rekommenderade vi alltid de mer klumpbildande kattsanderna. Har själv Compac ulta (inte helt säker på namnet) till våra katter just nu men funderar att testa Evercleen, det jag har hört om den är att antingen hatar man eller så älskar man den. Det märket du länkar till har jag dock inte hört talas om men det säger ju inte att det inte är bra.:tummenupp

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
När jag jobbade på djurmagasinet rekommenderade vi alltid de mer klumpbildande kattsanderna. Har själv Compac ulta (inte helt säker på namnet) till våra katter just nu men funderar att testa Evercleen, det jag har hört om den är att antingen hatar man eller så älskar man den. Det märket du länkar till har jag dock inte hört talas om men det säger ju inte att det inte är bra.:tummenupp

Lite svårt att få tag på, jag hittade den på ett djurapotek.
De andra är säkert bra, jag menade inte egentligen att lyfta fram just tidycat, det är bara det att det är den jag själv tycker är bäst. Betyder inget egentligen. Men kort och gott klumpbildande med "luktkontroll", ett medel som stoppar bildandet av ammoniak från bakterier som lever på urinämne.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Själv har jag problem med att vår gamla 19åriga katt-tanta har börjat skrika lite spontant, gärna någon gång på natten. Ger henne massor av uppmärksamhet och hon verkar inte ha ont någonstans, lådan hålls efter etc och både jag och frugan börjar bli ganska irriterade, ofta gör hon en rusch, springer in i något rum och stannar upp och jamar... :gnissla
(hon saknar livmoder och är i vilket fall på tok för gammal för att löpa)

Äter katten ovanligt mycket än vad den gjorde förut innan den börjare skrika och springa runt på natten?
Min katt hade exakt samma symtom och hon hade struma. Så jag tycker du bör uppsöka en vetrenär med katten.

Vi fick avliva henne förra året. 16 år blev hon :(

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Om katten pinkar i sängen (sover han/hon även där?) så är det inte riktigt ok. Antingen psykologiskt fel (kan hända med garagekatter) eller rent genetiskt. Oftast det första. Även små, ouppfostrade katter håller sig generellt till ett ställe. (lådan)
Oftast blir detta när katten antingen mår jävligt dåligt eller är på väg att trilla av pinn.
Jag hoppas förstås att det går bra för er, men det är inte ett friskt beteende. Nästa alternativ är att kolla om det finns cancer.
Om katten är fin och go' så är det en möjlighet.
Då kan de tappa koll på sådant.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701

Ever Clean är topp :tummenupp har kört den i många år nu.
Definitivt värt att testa så att ni kan jämföra med de andra.

Ett tips om katten förväxlar sängen med en kattlåda, det finns plastöverdrag till madrasser så att den inte blir genomdränkt om katten lättar på trycket i sängen. Känns lite konstigt att sova på, men kan vara värt det om man slipper rengöra hela madrassen. Lakan och täcke får några extraturer i tvättmaskinen så klart, men just madrassen är lite besvärligare att knöla in :tungan Förhoppningsvis kommer ni snart till rätta med problemet, men tills dess är plastöverdrag att rekommendera.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
:fakta

Det här med katter och salt verkar ju skumt. Dom käkar ju fisk.

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
:fakta

Det här med katter och salt verkar ju skumt. Dom käkar ju fisk.

Jo, men fisken saltar man inte med nitrit som man gör med övrigt kött. Nitrit gör att köttet får en rödare färg annars hade köttet varit mer grådassigt och sett mindre aptitligt ut.:fakta

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jo, men fisken saltar man inte med nitrit som man gör med övrigt kött. Nitrit gör att köttet får en rödare färg annars hade köttet varit mer grådassigt och sett mindre aptitligt ut.:fakta

Asså jag är så jävla trött på att jämnt bli brädad av dig :död

granted79

Guest
Direkt när han gör det lyfter du in han i lådan med en gång,då fattar han var han skall sätta sig.
Gjorde det med min kattunge på 13 veckor när hon kissade i sängen efter det har det inte hänt en endaste gång igen.
Dom l'är sig fort.

Mvh J

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Hemma hos Biturbo är det ord & inga visor! gissar att du är en kille med en giftig spindel i ett terrarium? :krama

PS, vår utekatt sover ofta vid våra fötter, jag brukar kolla lakanen & hittar aldrig några kryp, inga loppor har vi fått heller, tänka sig va!

Loppor får barn på alla äckliga dagis.....

Katter ÄR väldigt noga med hygienen & har regelbundna rutiner på både tider & platser, trivs han inte med lådans placering? den ska vara placerad lite avskilt, ordentligt med ren sand, minst 8 cm typ.
Hormoner kan också väga in, & tro det eller ej, han kanske inte gillar din snubbe.....har hört fler liknande historier där katten markerar sitt missnöje på detta vis, är det hans sida i sängen han pissar på? :tungan

Lycka till! & skäll INTE.

Har bara dammråttor hemma hos mig.

När jag flyttar in i huset så småning om så blir det absolut en kisse.

Älskar katter men de har inget i sovrummet att göra.

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Katten är uppenbart missnöjd med något. :va

Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Vi hade en kastrerad hankatt som kissade i songen några ggr.
Anledningen till hans kissande var vitkristaller i urinblåstn.
Vitkristalletna täpte till urinröret så att han fick stopp, när han senare somnade så slapnade han av och då sipprade det ut urin där han sov!
Vi försökte att vidga urinrörte och att skölja ur urinblåsan men inget hjälpte i längden!
Han fick en spruta efter några vändor till vetrinären! Har de en gång börjat så är det svårt att få problemen att försvinna!
Jag har inte läst hela tråden så de jag skrivit kan vara nämt tidigare eller inte alls i närheten av dina problem!

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Direkt när han gör det lyfter du in han i lådan med en gång,då fattar han var han skall sätta sig.
Gjorde det med min kattunge på 13 veckor när hon kissade i sängen efter det har det inte hänt en endaste gång igen.
Dom l'är sig fort.

Mvh J

Även där måste ngt ha varit fel/blivit stressad över ngt.:va
Kattungar lär sig gå i lådan mycket tidigt (alla våra kattungar har varit rumsrena vid fyra veckor om inte ännu tidigare)

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...