kawa 636-04 eller cbr 600-04 för bana

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
ZXR636 = Går i 1000-klass
CBR600 = Går i Supersport.

Bara en reflektion. :) Och nej, jag förföljer dig inte. :)

Sedan är CBR:en mycket snyggare!
 

NS

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
ale
Hoj
Husaberg fe650 04 husaberg 650 fs650 04
Johans MC i GBG har en ny ZX6RR 03 till bra pris.Ring o fråga
 

snabbdaniel

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2003
Ort
eslöv
Hoj
zx 10
kawan

Peccus skrev:
ZXR636 = Går i 1000-klass
CBR600 = Går i Supersport.

Bara en reflektion. :) Och nej, jag förföljer dig inte. :)

Sedan är CBR:en mycket snyggare!
anledningen till kawan är mer knuff i motorn än 599cc pga de 191cm kropp & 95 kg kött
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
snabbdaniel skrev:
anledningen till kawan är mer knuff i motorn än 599cc pga de 191cm kropp & 95 kg kött

Det kan ju bero på kubiken.

Oves i Ängelholm? :va what?

Du hittar ju inte en 6RR för 79. I så fall e d en vanlig 6R.
 

snabbdaniel

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2003
Ort
eslöv
Hoj
zx 10
svar

Mavve skrev:
Det kan ju bero på kubiken.

Oves i Ängelholm? :va what?

Du hittar ju inte en 6RR för 79. I så fall e d en vanlig 6R.
ok oves var fel gerts cykel & moter smartarsle! sen vill jag inte ha en 6rr utan en 636. Anledningen till 636 är motorkaraktären
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
snabbdaniel skrev:
ok oves var fel gerts cykel & moter smartarsle! sen vill jag inte ha en 6rr utan en 636. Anledningen till 636 är motorkaraktären

motorrn kärarktären som du känner tiulkl såååå bra hjärnddöd

759RR
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
:Bugar :Bugar :Bugar Solklart 636:an i std utförande.

Ska du tävla så gäller ju Hondan men för gata och vanlig banåkning så gör du en dundertabbe om du väljer Hondan.

Testerna talar ju för sig själv.... :Bugar
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
snabbdaniel skrev:
ok oves var fel gerts cykel & moter smartarsle! sen vill jag inte ha en 6rr utan en 636. Anledningen till 636 är motorkaraktären

Är själv inne på samma spår, och av samma anledning. (190cm 98kg....kött)
En screamer är den ju i alla fall men om man kan få en 600 med lite mera knuff i från låga varv så e det ju tacksamt. Annars så tror jag nog att det är mest smaken som avgör mellan 600cc klassen årsm. -03, och hur just det exemplaret råkar va som man får tag på. Jag inbillar mig också att kawans fjädring (som enligt tester varit på styvare sidan) skulle med standard komponenter passa bättre åt en ~100 kg pilot, än dom andra 600cc. Alltså jag snackar väldigt små marginaler. Hondans fjädring på -03 RR hojen är väl annars ett märkbart kliv upp från modellerna före.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag fattar inte varför folk väljer 636 och sen har funderingar på att köra bana......
:3freak

Blir jag den enda med en 6RR i sommar då? :D
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Jag har sagt det innan och gör det igen:

För att 636:an har mer hästar och vridmoment än 6RR. De extragrejer 6RR har (justerbar infästning av svingen och slirkoppling?) har man ju JÄTTE stor nytta av om är en vanlig pilot.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Mavve skrev:
Jag fattar inte varför folk väljer 636 och sen har funderingar på att köra bana......
:3freak

Blir jag den enda med en 6RR i sommar då? :D

Därför att 636 är bättre, och så länge som man inte tävlar så väljer man den modellen som är både bättre OCH billigare.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top